تبیان، دستیار زندگی
در قوانین یهودیت هیچ چیزی وجود ندارد كه شخصی را كه به غیر یهودیان زمین فروخته است از شركت در مراسم مذهبی گروهی منع كند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معامله کنندگان با اعراب دشمنند

یهودیان

به نوشته شماره دو روز پیش روزنامه جروزالم پست در اینترنت، این گروه از خاخام‌ها كه خود را صنهدرین جدید نامیدند، دوشنبه شب اعلام كردند هر یهودی كه در اسرائیل به یك عرب زمین بفروشد نباید اجازه پیش نمازی در كنیسه را داشته باشد و نباید در مراسم تورات خوانی دعا بخواند و برای به حد نصاب رسیدن نمازهای جماعت، حضور او به حساب نمی‌آید و شریك جرم دشمنان اسرائیل محسوب می‌شود.

در همین راستا پروفسور هیلل ویس از سخنگویان صنهدرین، شورای اداری یهودیان در زمان استیلای روم بر فلسطین جدید گفت: گرچه فروشندگان زمین به اعراب به دشمنان ملت یهود كمك می‌كنند اما این به معنای آن نیست كه آنها مرتكب گناهی شده‌اند كه مجازات آن مرگ است.

خاخام هایی كه دوشنبه شب در نشست گروه صنهدرین جدید در تل آویو مشاركت داشتند در توضیح تصمیم خود گفتند: در سالهای اخیر پدیده‌ای شكل گرفته است كه در آن اعراب خانه ها و زمین‌های محله‌های یهودی را می‌خرند و بدین ترتیب به تدریج این محله ها را تصاحب می‌كنند.

در قوانین یهودیت هیچ چیزی وجود ندارد كه شخصی را كه به غیر یهودیان زمین فروخته است از شركت در مراسم مذهبی گروهی منع كند

جروزالم پست در ادامه نوشت: منابع مرتبط با صنهدرین گفتند این حكم واكنشی به فروش زمین و آپارتمان در چند محله بیت المقدس به اعراب بود. گفتنی است دیوار حائل امنیتی كه هم اینك در بیت المقدس در دست تكمیل است، مناطق فلسطینی و یهودی را از هم جدا می‌كند و ممكن است یكی از علل افزایش تقاضای اعراب برای خرید خانه در محله های یهودی باشد. بسیاری از اعراب نمی‌خواهند در طرف فلسطینی نشین این دیوار بمانند.

در همین حال خاخام شموئل الیاهو كه در نشست دوشنبه شب حضور داشت، حكم را امضا نكرد و گفت: این پدیده در نتیجه حمایت مالی اروپایی‌ها و سعودی‌ها از این اقدام گسترش یافته است.

جروزالم پست در پایان نوشت: بر اساس احكام هالاكا، فروش زمین‌های متعلق به یهودیان در اسرائیل به غیر یهودیان ممنوع است اما در قوانین یهودیت هیچ چیزی وجود ندارد كه شخصی را كه به غیر یهودیان زمین فروخته است از شركت در مراسم مذهبی گروهی منع كند.

منبع: شیعه آنلاین

تنظیم برای تبیانپک سعید آقازاده