تبیان، دستیار زندگی
كتاب «اخلاق در ورزش» اثر «ویلیام جی. مورگان»، «كلاوس وی. میر»، «آنجلا جی.اشنایدر» با ترجمه دكتر سید محمد‌حسین رضوی و محسن بلوریان و در حوزه‌های اجتماعی ـ اخلاقی ورزش منتشر شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«اخلاق در ورزش» منتشر شد
«اخلاق در ورزش» منتشر شد

كتاب «اخلاق در ورزش» اثر «ويليام جي. مورگان»، «كلاوس وي. مير»، «آنجلا جي.اشنايدر» با ترجمه دكتر سيد محمد‌حسين رضوي و محسن بلوريان و ويراستاري علمي دكتر رحمت‌الله صديق سروستاني در حوزه‌هاي اجتماعي ـ اخلاقي ورزش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با استفاده از اصول علمي و ارايه مشاهدات تجربي به بررسي اخلاق‌گرايي و موضوعات پيرامون آن در جامعه ورزش مي‌پردازد.

كتاب حاضر در 29 فصل طراحي شده است كه از جمله آن مي‌توان به روحيه ورزشكاران به عنوان يك مقوله اخلاقي، پيرامون برنده شدن و برتري ورزشكارانه، گوش فرا دادن به نواي استروييد‌ها، برابري جنسي در ورزش، زنان؛ جنسيت و ورزش، آزادسازي حيوانات و ورزش‌هاي وطن‌پرستانه و شكل دادن اخلاقي ملت‌ها اشاره كرد.

در قسمتي از مقدمه مولفان كتاب آمده است: «پاسخ درست به ناتواني‌هاي اخلاقي فعلي ورزش، سپردن آن به دست تيغ جراحي بازانديشي اخلاقي است، نه حذف آن يا حمله‌اي خشونت‌آميز يا دفاع از آن و سر را زير برف كردن، و اگر ما بخواهيم در اين جراحي اخلاقي موفق شويم، بايد بتوانيم ورزش را هم آن‌گونه كه هست و همچنين، آنچنان كه مي‌تواند در بهترين شكلش باشد، درك كنيم.»

كتاب «اخلاق در ورزش» از سوي انتشارات كميته ملي المپيك در شمارگان 2000 نسخه، 716 صفحه و بهاي 100000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.