تبیان، دستیار زندگی
آخرین و زیباترین وداع فرمانده گردان کمیل شهید محمد اصغریخواه با نیروهای خودش، چند ساعت مانده به عملیات والفجر 10 شور و حال عجیبی در میان گردان های خط شکن بود . هر گردان برای آخرین توجیه نیروها گرد هم آمده بودند تا فرمانده گردان ضمن توجیه موقعیت منطقه ، ود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این رفتنی است!

آخرین وداع فرمانده گردان کمیل شهید محمد اصغری خواه
از تبار لاله ها

چند ساعت مانده به عملیات والفجر 10 شور و حال عجیبی در میان گردان های خط شکن بود . هر گردان برای آخرین توجیه نیروها گرد هم آمده بودند تا فرمانده گردان ضمن توجیه موقعیت منطقه ، وداع آخر را با نیروها داشته باشد .

(قبل از آمدن فرمانده گردان بچه های گردان مراسم مداحی را ترتیب داده بودند) صحنه های عزاداری را به تصویر کشیدم چهره 16 ساله ها ، 50 ساله ها را سوژه خود قرار دادم ، فرمانده گردان (شهید محمد اصغری خواه) در جمع نیروهای گردان ظاهر شد . بچه ها هم شعار می دادند : فرمانده قهرمان خدا نگهدارتان . فرمانده قهرمان تشکر تشکر . دوربین فیلمبرداری روشن بود. شهید اصغری خواه. بعد از بسم الله چند روایت در مورد شهادت – ایثار – گذشت و صبر بیان داشت آنگاه در مورد منطقه عملیاتی والفجر10 برای عزیزان گردان مواردی را ایراد نمود و در ادامه گفت: عزیزان امروز اسلام به خون ما احتیاج دارد و ما باید امام عزیزمان را در این راه که حفظ اسلام و انقلاب است یاری کنیم و با دشمنان دین و قرآن و انقلاب بجنگیم و اگر در این راه کشته شویم باز پیروزیم . لحظاتی سكوت كرد و بعد ادامه داد ان شاء ا... جزء شهدای کربلا خواهیم شد .

آماده باشید که وقت بسیار ضیق است و دشمن هم منتظر ! از همدیگر حلالیت بطلبید و از خداوند بخواهید ما را یاری کند . شاید این آخرین دیدار باشد . بنابراین آخرین خداحافظی را به خوبی انجام دهید .

گفتند : فرمانده مان (محمد اصغری خواه) شهید شده است ، گفتم دیروز تمام صحبتهایش بوی شهادت می داد، شهادت حق ایشان بود ، دیروز بهترین و زیباترین و ماندگارترین وداع خود را با نیروها انجام دادو امروز در جوار شهدا ماوا گزید.

صحبتهای فرمانده جور دیگری به دل می نشست با خود گفتم : این رفتنی است ! همه از هم خدا حافظی كردندو آماده عملیات شدند . صبح اولین روز عملیات جهت فیلمبرداری و تهیه گزارش به خط مقدم رفتم برادران اسماعیلی و حسین نژاد از نیروهای تدارکات گردان کمیل را دیدم كه گوشه ای نشسته و زانوی غم در بغل دارند وقتی پرسیدم .بغضشان تركید و فریاد و گریه شان بلند شد و گفتند : فرمانده مان (محمد اصغری خواه) شهید شده است ، گفتم دیروز تمام صحبتهایش بوی شهادت می داد، شهادت حق ایشان بود ، دیروز بهترین و زیباترین و ماندگارترین وداع خود را با نیروها انجام دادو امروز در جوار شهدا ماوا گزید.

خداوند ایشان را با شهدای کربلا محشور و ما را از ادامه دهنده گان راه این شهیدان قرار دهد. ان شاء ا...


منبع:

سایت سبزآوران به نقل از ،  رحمت انصاری

نکته!برای یافتن جواب سؤال به مطلب عملیات والفجر 10 مراجعه نمایید .