تبیان، دستیار زندگی
. در فیلمنامه قسمت‌های جدید، كاراكتر مرد عنكبوتی احیا می‌شود و تغییراتی در نوع قصه ایجاد خواهد شد. البته هنوز اطلاعات دقیقی پیرامون ماهیت این تغییرات وجود ندارد اما مسئولین شركت سونی گفته‌اند می‌خواهند قصه و كاراكترهای آن را به‌روز كنند. احیای دوباره فیلم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احیای دوباره «مرد عنكبوتی»
مرد عنکبوتی

تهیه‌كنندگان مجموعه‌فیلم «اسپایدرمن/ مرد عنكبوتی» قصد احیای دوباره آن را دارند.

شركت سونی كه این مجموعه‌فیلم را با همكاری شركت انتشاراتی مارول تهیه می‌كند، از جیمز واندر بیلت دعوت كرده تا فیلمنامه‌های قسمت پنجم و ششم این فیلم اكشن و ماجراجویانه را بنویسد. در فیلمنامه قسمت‌های جدید، كاراكتر مرد عنكبوتی احیا می‌شود و تغییراتی در نوع قصه ایجاد خواهد شد. البته هنوز اطلاعات دقیقی پیرامون ماهیت این تغییرات وجود ندارد اما مسئولین شركت سونی گفته‌اند می‌خواهند قصه و كاراكترهای آن را به‌روز كنند. احیای دوباره فیلم‌های موفق قدیمی سینمایی، سنت جدید هالیوود است كه مدت زمان زیادی از شروع كار آن نمی‌گذرد.

این سنت، تابستان امسال با اكران عمومی قسمت‌های جدید فیلم‌های «سریع و آتشی» و «سفرهای ستاره‌ای/ پیشتازان فضا» جواب خوبی گرفت. هدف از این سنت، دادن روح و جان تازه به یك مجموعه‌فیلم موفق قدیمی است تا به كمك آن بتوان تماشاگران بیشتری را جذب سالن‌های نمایش‌دهنده آن فیلم كرد. احیای دوباره «اسپایدرمن/ مرد عنكبوتی» در شرایطی در دستور كار شركت سونی قرار گرفته كه قسمت‌های قبلی آن در طول 5سال اخیر با موفقیت مالی خوبی در سطح بین‌المللی روبه‌رو بوده‌اند.

هدف از این سنت، دادن روح و جان تازه به یك مجموعه‌فیلم موفق قدیمی است تا به كمك آن بتوان تماشاگران بیشتری را جذب سالن‌های نمایش‌دهنده آن فیلم كرد.

طبق گفته اهل فن در صنعت سینمای آمریكا، احیای فیلم‌های سینمایی موفق دوران گذشته سینما، مربوط به آن دسته از فیلم‌هایی می‌شود كه قسمت‌های آخر آنها با عدم استقبال تماشاگران روبه‌رو بوده‌ است. احیای این فیلم‌ها با این هدف صورت می‌گیرد كه آنها، بینندگان قبلی خود را دوباره به دست بیاورند.

مرد عنکبوتی

شركت سونی گفته به احتمال زیاد قسمت‌های پنجم و ششم فیلم را به صورت همزمان فیلمبرداری و تولید خواهد كرد. ولی قبل از آن باید قسمت چهارم فیلم ساخته شود. فیلمنامه این قسمت كه توسط واندربیلت نوشته شده بود (و مورد رضایت سام ریمی، كارگردان 3قسمت اول واقع نشد) به وسیله 2فیلمنامه‌نویس دیگر بازنویسی و رتوش شده است. سونی اعلام كرده كار تولید قسمت چهارم، اوایل سال جاری میلادی شروع می‌شود. این در حالی است كه سام ریمی هنوز قرارداد كارگردانی این قسمت از فیلم را امضا نكرده است.

او پس از نمایش عمومی قسمت سوم فیلم گفته بود كه برای او ماجراجویی‌های مرد عنكبوتی در همین مرحله به پایان می‌رسد اما پس از آنكه تهیه‌كنندگان فیلم تصمیم به ادامه تولید ماجراجویی‌های كاراكتر بندباز خود گرفتند، او هم رضایت اولیه خود برای همكاری با قسمت چهارم فیلم را اعلام كرد.

احیای دوباره «اسپایدرمن/ مرد عنكبوتی» در شرایطی در دستور كار شركت سونی قرار گرفته كه قسمت‌های قبلی آن در طول 5سال اخیر با موفقیت مالی خوبی در سطح بین‌المللی روبه‌رو بوده‌اند.

اما از قرار معلوم، فیلمنامه فیلم چندان توجه او را به خودش جلب نكرده است. شركت سونی هنوز صحبت با فیلمساز دیگری را برای جایگزینی آن با سام ریمی شروع نكرده و این به معنی آن است كه آنها می‌خواهند قسمت چهارم فیلم را ریمی برای آنها كارگردانی كند.

حال باید دید طی ماه‌هایی كه پیش‌رو است سونی موفق می‌شود نظر مثبت ریمی را برای ادامه همكاری جلب كند یا خیر. قسمت چهارم كه با بازی توبی مگوآنر و كریستین لانست ساخته می‌شود، باید برای نمایش عمومی در ماه می سال2011 آماده شود. 3 قسمت قبلی فیلم در سطح آمریكا به ترتیب فروش‌هایی 404، 374 و 336‌میلیون دلاری داشته‌اند. فروش بین‌المللی آنها كمی بیشتر از این رقم بوده است.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی