تبیان، دستیار زندگی
مجموعه آثار مکتوب مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی در نرم‌افزار قرآنی المهدی، از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تا پایان ماه مبارک رمضان روانه بازار خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لوح فشرده مجموعه آثار مرکز تحقیقات المهدی تولید شد
نرم افزار

مجموعه آثار مکتوب مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی در نرم‌افزار قرآنی المهدی، از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تا پایان ماه مبارک رمضان روانه بازار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از نورسافت، مجموعه آثار مکتوب مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی در نرم‌افزار قرآنی المهدی که دربردارنده اطلاعات 58 جلد کتاب است، از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تا پایان ماه مبارک رمضان روانه بازار خواهد شد.

براساس این گزارش، این نرم‌افزار نخستین نسخه از مجموعه آثار مکتوب مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی است که با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تهیه و تولید شده است.

نرم‌افزار مجموعه آثار مرکز تحقیقات«المهدی » از هفت عنوان و 58 جلد کتاب تشکیل شده است. «ترجمه قرآن کریم»، «تفسیر قرآن مهر، ویژه جوانان»، «تفسیر موضوعی قرآن ویژه جوانان»، «پرسش و پاسخ»، «کتاب‌های تخصصی»، «کتاب‌های عمومی» و «مجلات تخصصی» از بخش‌های هفتگانه این اثر به شمار می‌روند.

بخش «مجلات تخصصی» این نرم‌افزار از پنج جلد کتاب با عنوان‌هایی چون «قرآن‌پژوهی خاورشناسان» و مجموعه سه جلدی «قرآن و علم» تشکیل شده است. در بخش «پرسش و پاسخ» این اثر نیز اطلاعات 12 کتاب در حوزه‌های علوم قرآنی و معارف قرار دارد.

معرفی مجموعه فعالیت‌های مرکز تحقیقات قرآن کریم در بخش «درباره ما» نرم‌افزار «المهدی» با عنوان شناخت‌نامه و زیست‌نامه طراحی شده و ترجمه قرآنی به کار رفته در این نرم‌افزار از سوی محمدعلی رضایی اصفهانی صورت گرفته است. در این نرم‌افزار 10 دوره لغت‌نامه مرتبط با موضوع، برای استفاده کاربران جای دارد.

نرم‌افزار «المهدی » پس از فعالیت‌های دو ماهه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی اکنون در مرحله تکثیر است و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر ماه مبارک رمضان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.