تبیان، دستیار زندگی
ش هنر جدید عنوان شد : «من ترانه 15 سال دارم» به اسکار می رود همزمان با هفته بزرگداشت کتاب، سومین جشن فرهنگ فارسی برگزار شد آخرین فیلم "وودی آلن" در نخستین روز همایش هنر جدید عنوان شد : سمیع آذر : تحولات هنری جدید را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبر هنری( 15 آبان)

در نخستین روز همایش هنر جدید عنوان شد :

سمیع آذر : تحولات هنری جدید را مراکز هنری رهبری کرده اند.

گروه فرهنگ و هنر : هنر جدید ، شکل نوینی از بیان هنری است که مکان های خاص خود را اقتضا می کند و لذا این نوع هنر باید با فضای نمایشگاهی موزه ها سازگار باشد.

علیرضا سمیع آذر، رئیس مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران با اعلام این مطلب در نخستین روز همایش هنر جدید گفت: توسعه هنر مدرن همواره نیازمند ایجاد مراکز هنری جدید در دنیا بوده است . مسئولیت تولید و رهبری اندیشه ها و تحولات نوین هنری نیز به عهده این مراکز است .

وی که عنوان سخنرانی اش « هنر جدید وپایگاه های هنری معاصر» بود ، با اشاره به دهه های آخر قرن بیستم که با رقابت موزه های هنری مدرن با مراکز هنری پیشرو همواره بود، افزود : تاریخ موزه های مدرن شاهد فضای نمایشگاهی موزه ها با یک مکعب و دیوارهای سفید بود و خصلت انفعالی و بی حالت موزه های مدرن در معرفی یک اثر هنری ، به نوعی اشرافیت جدید تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی موزه هنری های معاصر ، سمیع آذر گفت: دایمی بودن نمایش آثار هنری در برابر خواسته مردم که برپایی نمایشگاه های تازه و جدید را در موزه ها ترجیح می دهند ، شرایط جدیدی برای ظهور موزه های هنری معاصردر دنیا پدید آورده است .

«من ترانه 15 سال دارم» به اسکار می رود

آخرین ساخته رسول صدرعاملی ، برای شرکت در مراسم اسکار معرفی شد.

"من ترانه 15 سال دارم"، از سوی فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی ایران به عنوان نماینده ایران برای شرکت در رقابت انتخاب بهترین فیلم خارجی در اسکار، معرفی شده است.

بر اساس اعلام بنیاد سینمایی فارابی، هیأتی متشکل از دست اندرکاران مختلف سینمای ایران شامل جواد ملوسی، فرهاد توحیدی، داوود رشیدی، بهروز افخمی، مجید مجیدی، هارون یشایاییان، محمدآلادپوش، ابوالحسن داوودی ، امیر اسفندیاری و سید محمد بهشتی ، فیلم مذکور را از میان آثار رسیده، انتخاب کردند. گفتنی است هفتاد و پنجمین مراسم اهدای جوایز اسکار، در فروردین ماه 1382 برگزار می شود.

همزمان با هفته بزرگداشت کتاب، سومین جشن فرهنگ فارسی برگزار شد

سومین دوره جشن فرهنگ فارسی روز دهم آبان ماه ، مصادف با پنجمین روز هفته کتاب ، برگزار شد.

در این مراسم که با رأی هیأت داوران آثار در چهار بخش کتاب ، مطبوعات ، نشر و کانون های تبلیغاتی و چاپخانه ها ، برگزیده معرفی شدند.

در رشته داستان کوتاه ، کتاب "غریبه در بخار نمک" اثر احمد آرام و در رشته رمان ، کتاب "الف قامت دوست" اثر منصور آذرنوش به عنوان آثار برتر معرفی شدند. در بخش انتشارات نیز انتشارات نوید شیراز و نیم نگاه از سوی هیأت داوران برگزیده شدند. در رشته شعر کهن غلامحسین اولاد با کتاب "تو سرو هم که نباشی" و در رشته شعر نو، احمد فریدمند با کتاب "به این شکل" به عنوان برگزیدگان معرفی شدند.

جایزه بهترین شعر بومی به کتاب " فرهنگ قدیم لارستان " از محمد کاظم احمدی لاری اهدا شد. و همچنین هیأت داوران از میان آثار رسیده، در زمینه ترجمه، کتاب "افسانه جزیره ناشناخته" اثر رضا پرهیزگار را به عنوان اثر برتر معرفی کرد.

در رشته تاریخ ، معارف اسلامی ، کودک و نوجوان ، کتاب عکس نیز به ترتیب کتاب "تاریخ مهاجرت اقوام در خلیج فارس" اثر محمدباقر وثوقی ، کتاب "رخنه در اسرار متافیزیک" اثر مطلب برازنده ، کتاب "به همین سادگی" اثر مجتبی عزیزیان و کتاب "شیراز" اثر پژمان ضیاییان به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

آخرین فیلم "وودی آلن"

"شون پن" و "وودی آلن" برای بازی در فیلم کمدی "چرا مردان نباید ازدواج کنند" با عوامل سازنده فیلم وارد مذاکرات نهایی شدند. بنا به گزارشی ، فیلم مذکور محصولی از کمپانی برادران وارنر خواهد بود و "استیوبتنگ" کارگردانی و فیلم نامه نویسی آن را برعهده خواهد گرفت.