تبیان، دستیار زندگی
اولین کنگره استانی شهدای طلبه و روحانی به همت ستاد کنگره شهدای روحانی استان اصفهان برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین کنگره استانی شهدای طلبه و روحانی اصفهان
کنگره

اولین کنگره استانی شهدای طلبه و روحانی به همت ستاد کنگره شهدای روحانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین‌ طیبی‌فر، مسئول نمایندگی‌ ولی‌فقیه در سپاه اصفهان در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه با اعلام این خبر گفت: در 10 شهر استان اصفهان یادواره‌های شهدای طلبه و روحانی  برگزار شده و در شهرهای باقی‌ مانده قبل از برگزاری کنگره انجام خواهد شد.

دبیر اجرایی اولین کنگره استانی شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان افزود: بیشترین شهدای روحانی در کشور شهدای روحانی و طلبه استان اصفهان هستند.

وی افزود: بیش از 16 درصد روحانیون استان اصفهان حاضر در جبهه‌های جنگ به شهادت رسیده‌اند که در هیچ قشری از جامعه این رقم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه، پرونده 600 نفر از شهدای روحانی استان اصفهان بررسی شده بیان داشت: استان اصفهان با 23 هزار شهید5/2 درصد آن شهدای طلبه و روحانی‌اند که در بالاترین درصد در کشور برخوردار است.

حجت‌الاسلام طیبی‌فر، خاطرنشان کرد: با وجود آمار بالای شهدای طلبه و روحانی در استان اصفهان لازم بود که اولین کنگره استانی در اصفهان برگزار شود با تلاش‌هایی انجام گرفته این مهم 21 مهرماه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) این کنگره برگزار خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان یادآور شد: مسئول ستاد این کنگره نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان و جانشین آن استاندار می‌باشد و دبیر اجرایی نماینده ولی‌فقیه در سپاه است.

وی افزود: زندگی‌نامه شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان به صورت خلاصه و چکیده در 600 صفحه آماده شده و در حال چاپ است.

دبیر اجرایی کنگره شهدای استان اصفهان ادامه داد: 14 نفر از شهدا مانند آیت‌الله بهشتی، اشرفی‌اصفهانی، شهید میثمی، مردانی و غیره از شهدای شاخص روحانی کشور هستند که زندگی‌‌نامه‌های آنان به صورت نکته‌ها، خاطره‌ها و دروس اخلاقی در چهار جلسه آماده شده و چند جلد دیگر تا برگزاری کنگره به چاپ خواهد رسید.

حجت‌الاسلام طیبی‌فر با بیان اینکه مقدمه برگزاری کنگره، شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان انجام فراهم است گفت: در این کنگره از مسئولان کشوری و لشگری علما، مدیر حوزه علمیه قم، اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه، اعضای جامعه مدرسین، ائمه جمعه، نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها دعوت به عمل آمده و دنبال بعضی از امور مانند دعوت از مراجع برای سخنرانی و گرفتن پیام مقام معظم رهبری برای اولین کنگره استانی شهدای طلبه روحانی هستیم.

وی افزود: ستاد اجرایی کنگره شهدای روحانی استان اصفهان با ستاد کنگره‌های شهدای روحانی در قم در ارتباط بوده و اطلاعات مورد نیاز مبادله شده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اصفهان خاطرنشان کرد: ما آمار بالایی از روحانیون ایثارگر  استان از قبیل روحانی و پدر شهید داریم که شناسایی و ساماندهی آنان از اولویت‌های کاری ستاد کنگره شهدای روحانی است.