تبیان، دستیار زندگی
آندرس فریسك» گزینه‌ی اصلی است داور دیدار دور برگشت تیم‌های فوتبال استقلال و پیروزی از كشور سوئد می‌آید. بر طبق برنامه‌ی سازمان لیگ فوتبال، دیدار دور برگشت دو تیم استقلال و پیروزی از سری رقابتهای چهارمین دوره‌ی رقابت‌های لیگ ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داور داربی پایتخت از سوئد می‌آید

غیاثی: «آندرس فریسك» گزینه‌ی اصلی است


داور دیدار دور برگشت تیم‌های فوتبال استقلال و پیروزی از كشور سوئد می‌آید.

بر طبق برنامه‌ی سازمان لیگ فوتبال، دیدار دور برگشت دو تیم استقلال و پیروزی از سری رقابتهای چهارمین دوره‌ی رقابت‌های لیگ برتر، روز جمعه ششم اسفند ماه در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد.

رضا غیاثی، رییس كمیته‌ی داوران فدراسیون فوتبال گفت: كمیته‌ی داوران تلاش خود را برای انتخاب یك داور مطرح آغاز كرده است و قطعا یك داور مطرح اروپایی این بازی را قضاوت خواهد كرد.

وی افزود: «آندرس فریسك» داور مطرح سوئدی اصلی‌ترین گزینه‌ی كمیته‌ی داوران برای قضاوت بازی استقلال و پیروزی است و در این راستا تاكنون مذاكراتی را نیز با فدراسیون فوتبال سوئد انجام داده‌ایم.

غیاثی تاكید كرد: گزینه‌هایی هم‌چون لوبوس میشل، كولینا نیز جزو گزینه‌های كمیته‌ی داوران هستند كه در صورت هرگونه اشكال در مذاكره با فریسك سایر گزینه‌های مدنظر را بررسی خواهیم كرد.

رییس كمیته‌ی داوران فدراسیون فوتبال، ابراز امیدواری كرد كه دیدار استقلال و پرسپولیس در شرایطی مطلوب و با هدف انجام یك بازی جوانمردانه و به دور از حاشیه برگزار شود.

آندرس فریسك در یك نگاه:

تاریخ تولد: 18 فوریه 1963

قرار گرفتن در لیست داوران فیفا: اول ژانویه 1991

قضاوت در اولین بازی ملی: ایسلند ـ تركیه ؛ 17 جولای 1991

بهترین خاطره زندگی: قضاوت در دیدار نهایی جام ملت‌های اروپا در سال 2000 بین فرانسه ـ ایتالیا

افتخارات: قضاوت در جام جهانی 2002، یورو 199، 2000، 2004و جام كنفدراسیون‌های سال 1999 در مكزیك