تبیان، دستیار زندگی
در ادامه رقاب تهاى مقدماتى جا مجهانى در منطقه آمریكا ىجنوبى، شنبه بازى بزرگى برگزار م ىشود كه .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برزیل-آرژانتین،جنگ غول های بزرگ

برزیل - آرژانتین

در ادامه رقابتهاى مقدماتى جام جهانى در منطقه آمریكاى جنوبى، شنبه بازى بزرگى برگزار مى شود كه فراى هر بازى مقدماتى و رسمى دیگرى است: آرژانتین و برزیل؛

یك بازى سنتى كه باعث شده لیونل مسى در بازى اول فصل از گواردیولا اجازه بگیرد كه بازى نكند، مارادونا دلش بخواهد دوباره جوان شود و در زمین بازى روبروى طلایى پوشان قرار گیرد و آدریانو بعد از مدتها به تیم ملى برزیل برگردد تا ثابت كند آرژانتینى ها هنوز هم از او مى ترسند.

برزیل در قلعه آرژانتین

استادیوم آروییتو در روزاریو، در 300 كیلومترى شمال غربى بوینوس آیرس، شنبه پذیراى جمعیت هیجان زده اى است كه از مدتها پیش 45 هزار بلیت این بازى را پیش خرید كرده اند. برزیلى ها قهرمان پنج دوره جام جهانى، در گروه ده تیمى آمریكاى جنوبى با 27 امتیاز صدرنشین هستند. پشت سر آنها، شیلى با 26 و پاراگوئه با 24 امتیاز قرار گرفته اند و آرژانتین با 22 ا متیاز چهارم است؛ در حالى كه تیم هاى پشت سر او نیز فاصله ، چندانى با شاگردان دیه گو مارادونا ندارند، اكوادور 20 ، اروگوئه 18 و كلمبیا و ونزوئلا هركدام 17 امتیاز دارند و همگى به صعود امیدوارند، چیزى كه كار مارادونا را در دو بازى سخت پیش رو در برابر برزیل و پاراگوئه سخت تر مى كند.

چهار تیم اول این گروه مستقیم به جام جهانى صعود مى كنند، تیم پنجم هم باید با تیم چهارم منطقه كونكاكاف دیدار پلى آف برگزار كند. آرژانتین از سال 1970 تاكنون در همه جام هاى جهانى حاضر بوده و براى آنها پذیرفتنى نیست كه به جام جهانى راه نیابند.

مارادونا سرمربی آرژانتین

مارادونا: كاش 20 سال جوانتر بودم

مربى تیم ملى آرژانتین دلش براى دویدن در زمین چمن مى تپد و دوست دارد در برابر برزیل مى توانست خودش هم در كنار شاگردانش بازى كند.

او عقیده دارد تیم آرژانتین محبوبش در صورتى كه برزیل را شكست دهد، قطعاً به جام جهانى صعود خواهد كرد اما هیچ چیز نمى تواند او را از آرزوكردن باز دارد. مارادونا مى گوید: « حاضرم هر چه دارم بدهم فقط 20 سال سال جوانتر شوم و بتوانم روبروى برزیل بازى كنم.»

نیكلاس بوردیسو، بازیكن سابق اینتر كه به رم پیوسته، مصدوم است و غایب بزرگ این بازى بزرگ به حساب مى آید، در حالى كه مارادونا، سباستیان دومینگوئز، مدافع ولزسارسفیلد را براى اولین بار به تیم ملى فراخوانده است به همراه دومینگوئز، شش بازیكن دیگر از لیگ داخلى آرژانتین در تیم ملى حضور دارند كه افزایش قابل توجهى به شمار مى رود.

مارادونا می گوید: بازى مقابل برزیل همیشه دشوار بوده است اما از حالا در خیالمان آنها را شكست داده ایم.

ما رؤیاى جام جهانى را در سر مى پروریم و براى تحقق این رؤیا باید برزیل را ببریم. در صورت پیروزى بر برزیل تقریبا بیشتر راه صعود را رفته ایم.»

دونگا، نگران جو روزاریو

كارلوس دونگا مى داند كه جو استادیوم روزاریو در بازى بزرگ شنبه در برابر آرژانتین وحشتناك خواهد بود.

برزیل صدرنشین است و به مراتب كمتر از آرژانتین نگرانى صعود به جام جهانى را دارد اما بازى بزرگ در هیچ قاعده اى نمى گنجد و برزیلى ها فقط باید ببرند، همان طور كه حریف میزبان تشنه پیروزى است.

دونگا عقیده دارد حریف اصلى آنها در بازى شنبه،جو استادیوم روزاریو آرژانتین است و امیدوار است كه بازیكنانش بتوانند بر این شرایط غلبه كنند. آدریانو، مهاجم سابق اینترمیلان و حال حاضر فلامینگو، پس از ماهها با جلب اعتماد دونگا دوباره جواز حضور در تیم ملى برزیل را دریافت كرده و به جمع بازیكنان قهرمان جام كنفدراسیون ها افزوده شده است. دونگا تغییر چندانى در آن تیم اعمال نكرده، غیرا ز آدریانو، دو بازیكن دیگر به تیم اضافه شده اند: فلیپه از دپورتیوو لاكرونیا و لوكاس از لیورپول كه جانشین كلبرسون مصدوم مى شود. هنوز هم از رونالدینیو در تیم ملى برزیل خبرى نیست.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری