تبیان، دستیار زندگی
زندگی تازه برای زنان ورزشکار ایران از امروز پایتخت ایران شاهد حضور بانوان مسلمان قاره پهناور آسیاست، برگزاری نخستین دوره بازیهای زنان پایتختهای کشورهای اسلامی در واقع می تواند حکم زندگی دوباره ای را برای زنان ورزشکار این مرز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز پیکارهای ورزشی بانوان 24 کشور در تهران

زندگی تازه برای زنان ورزشکار ایران


از امروز پایتخت ایران شاهد حضور بانوان مسلمان قاره پهناور آسیاست، برگزاری نخستین دوره بازیهای زنان پایتختهای کشورهای اسلامی در واقع می تواند حکم زندگی دوباره ای را برای زنان ورزشکار این مرز و بوم داشته باشد. این حرکت مثبت که توسط شهرداری کلان شهر استان تهران انجام شد، آنقدر قابل تقدیر است که جامعه ورزش زنان کشورمان را به شور مضاعفی فرا خوانده است و به طور قطع آغاز گر فرهنگ حمایت از ورزش بانوان دیگر شهرداری های کشور خواهد بود. شهرداری ها در همه جای دنیا در قبال سلامت جامعه احساس وظیفه می کنند و خوشحالیم که در ایران ما، این مهم مورد توجه قرار گرفته است. برگزاری چنین تور نمنت هایی از چند جهت برای ورزش زنان کشورمان حائز اهمیت است. اول آن که ورزشکاران ایرانی به دلیل برخی از محدودیت ها و مشکلات نمی توانند در میادین معتبر جهانی حضور یابند، آنقدر با هم مسابقه داده اند که انگیزه و روحیه خود را برای بهتر شدن از دست رفته می بینند و میدان تهران می تواند فرصت مناسبی باشد تا آنها توانایی های خود را در مقابل رشته های پر طرفداری نظیر والیبال و بسکتبال به دلیل حضور نیافتن در رقابتهای برون مرزی جایگاه اولیه خود را از دست داده اند و با حضور در این پیکارها، با کسب تجارب و عناوین مختلف می توانند بعد از مدتها دامنه موفقیتهای خود را بین المللی کنند.

از طرف دیگر مدتی است از انجام طرح ادغام انجمن ها با فدراسیون می گذرد و این فرجه مناسبی است تا مسولین نتیجه عملی شدن طرح را ببینند ضمن اینکه این میدان آزمونی است برای فدراسیون ها تا نشان دهند تا چه اندازه می توانند ورزش بانوان را زیر چتر حمایتهای خود قرار دهند.

این مسابقه ها برای داوران زن ماهم از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که آنها بعد از سالها فراگیری اصول داوری می خواهند در میدانی باشند تا مهارتهای فنی و علمی خود را آزمایش کنند که قضاوت در این بازیها می تواند تا حدودی نیاز آنها را برآورده کند.

از سوی دیگر، سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک متولی برگزاری این رقابت ها هستند و اگر این دوارگان می توانند با توجه به ره آوردهای این بازیها از این پس روی ورزش قهرمانی و همگانی بانوان مانور دهند تا شاهد پیشرفت در ورزش بانوان در آینده ای نه چندان دور باشیم بدون تردید شهرداری تهران هم می تواند بازویی توانا در تحقق این ایده باشد، چرا که شهرداری در قبال مالیاتهایی که از شهروندان می گیرد مواظف است تا نیازهای آنها را برآورده کند و برای آنها امکانات ورزشی، تفریحی و آموزشی فراهم کند.

به هر روی تاکنون 24 کشور برای حضور در این پیکارها اعلام آمادگی کرده اند که از این تعداد 17 کشور تیم اعزام می کنند و 5 کشور عمان، مصر، امارات، اردن، کانادا ناظر و داور اعزام می کنند.

نکته قابل توجه این رقابتها که بد نیست به آن اشاره کنیم، حضور تیمهای کشورهای غیر مسلمان است که نشان دهنده اهمیت بین المللی جشنواره ای است که از امروز آغاز می شود. امید است که بانوان ورزش کشورمان با میزبانی و برگزاری شایسته بار دیگر قدرت سازماندهی و مدیریت خود را به اثبات رسانده تا خاطرات خوشی را در اذهان تیمهای خارجی بگذارند، فراموش نکنیم که این آزمونی بزرگ نه برای بانوان ایرانی که پرچمدار حرکات نوین در ورزش زنان جهان هستند، بلکه برای همه زنان مسلمان آسیا و جهانی است.