تبیان، دستیار زندگی
«سه تفنگدار» یك بار دیگر تبدیل به فیلم سینمایی می‌شود و این بار قرار است به صورت سه بعدی به دیدار تماشاگران سینما بیاید.قصه كلاسیك الكساندر دوما در نسخه جدید سینمایی آن حال و هوای ویژه‌ای خواهد داشت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سه تفنگدار سه بعدی در پرده سینما

الكساندر دوما

در تازه‌ترین اقتباس از كتاب دوما

«سه تفنگدار» یك بار دیگر تبدیل به فیلم سینمایی می‌شود و این بار قرار است به صورت سه بعدی به دیدار تماشاگران سینما بیاید.قصه كلاسیك "الكساندر دوما " در نسخه جدید سینمایی آن حال و هوای ویژه‌ای خواهد داشت.

به گزارش فارس،كارگردانی نسخه جدید سه بعدی قصه معروف دوما را "پل دبلیو اس اندرس " به عهده دارد. او قبل از این فیلم‌های دلهره‌آور ترسناك و علمی - تخیلی "رزیدنت ایول " و "بیگانه‌های فضایی علیه غارتگران " را ساخته است. به همین دلیل ، انتخاب او برای كارگردانی قصه درام "سه تفنگدار " با تعجب و شگفتی منتقدان سینما و اهل فن روبرو شده است.

قصه كتاب دوما كه برای اولین بار سال 1844 منتشر شد، درباره مرد جوانی به نام دارتانیان است كه خانه و كاشانه خود را ترك می‌كند تا به عضویت گارد محافظ در دربار پادشاه فرانسه درآید.

او  در پاریس با سه تن از بهترین سربازان این گروه رزمنده آشنا و دوست می‌شود. هر سه دوست جدید دارتانیان، نقاب به چهره دارند.

این چهار تن با یكدیگر عهد معروف "یكی برای همه، همه برای یكی "، را می‌بندند و قول می‌دهند تحت هر شرایطی یار و یاور یكدیگر باشند.

فیلم‌نامه نسخه جدید فیلم رااندرسن با همكاری "اندرو دیویس " (نویسنده فیلم‌نامه "خیاط پاناما " و "خاطرات بریجیت جونز " ) نوشته است.

«سه تفنگدار» یك بار دیگر تبدیل به فیلم سینمایی می‌شود و این بار قرار است به صورت سه بعدی به دیدار تماشاگران سینما بیاید.قصه كلاسیك "الكساندر دوما " در نسخه جدید سینمایی آن حال و هوای ویژه‌ای خواهد داشت.

اندرسن می‌گوید كه قصد دارد قصه كلاسیك دوما را با حال و هوایی امروزی ارائه دهد و خودش را در بند گذشته‌ها محصور نمی‌كند.

به گفته او: "قصه فیلم من حتما قصه‌ای معاصر خواهد بود و در همان حال خیلی شبیه دیگر درام‌های دوره‌ای خواهد بود كه بر اساس قصه‌های كلاسیك ساخته می‌شود. "

كل صحنه‌های فیلم در فرانسه و آلمان فیلم‌برداری خواهد شد و به گفته اندرسن تماشاگران با یك اكشن رومانتیك و ماجراجویانه روبرو خواهند شد.

كلید فیلم‌برداری "سه تفنگدار " سه بعدی اوایل سال جدید میلادی زده می‌شود، تا برای نمایش در اوایل سال 2011 آماده شود.

اولین نسخه سینمایی "سه تفنگدار " سال 1903 تولید شد.دو نسخه سال‌های 1948 (با بازی "جین كلی "‌، "لاناترنر "‌و "وینسنت پرایس ") و 1973 (با بازی "الیوررید " ، "مایكل یورگ "، "راكوئل ولش " و "فی داناوی ") معروف‌ترین نسخه‌های سینمایی هستند كه بر اساس قصه كتاب الكساندر دوما ساخته شده‌اند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی