تبیان، دستیار زندگی
انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، کتاب «امام موسی صدر؛ گذارها و خاطره‌ها: ایران/ نجف/ لبنان» به اهتمام حسین شرف الدین و ترجمه علی حجتی کرمانی را منتشر کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار کتاب «امام موسی صدر؛ گذارها و خاطره‌ها»
انتشار«امام موسی صدر؛گذارها و خاطره‌ها»

انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، کتاب «امام موسی صدر؛ گذارها و خاطره‌ها: ایران/ نجف/ لبنان» به اهتمام حسین شرف الدین و ترجمه علی حجتی کرمانی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومي انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، کتاب «امام موسی صدر؛ گذارها و خاطره‌ها» برای نخستین بار منتشر شده و شامل گفت‌وگو و جستارهایی است که حسین شرف‌الدین در سه بخش ایران، نجف و لبنان گردآوری و تألیف کرده است.

این کتاب شامل بخش‌هایی نظير «ربودن امام موسی صدر»، «شناسنامه امام موسی صدر»، «شجره‌نامه امام موسی صدر»، «ضمایم» و «نمایه» است.

مؤلف اثر معتقد است: «این کتاب به محیط پرورش امام موسی صدر، اظهارات رفقا و دوستان درباره او، به همراه توضیحات اضافی گردآورنده کتاب نگاهی دارد، به گونه‌ای که با یک نگاه گذرا به این اوراق مختصر می‌توان تصویری از امام موسی صدر در سه مرحله حضور در ایران، نجف و لبنان به دست آورد.»

گردآورنده همچنین در مقدمه کتاب، شرحی از زندگی امام موسی صدر و خاندان وي آورده و نوشته است: «او سلاله نسلی استوار از دانش و ادب و شعر و فرزند خاندانی است که نوآوری در دیدگاه‌های فهی و تفسیر و فلسفه و گشاده‌دستی در دهش و شرح صدر برای ذیرش رنج‌دیدگان و تهیدستان، از ویژگی‌های بارز آنان به شمار می‌آید.»

در نخستین بخش گفت‌وگوهای این کتاب می‌توان «امام از زبان خواهران»، «امام از زبان مادر ارجمندش»، «گفت‌وگو با آقای سید علی صدر»، «گفت‌وگو با دکتر سید محمدصادق طباطبایی»، «گفت‌وگو با دکتر سید کاظم صدر» و «گفت‌وگو با حجت الاسلام دکتر علی اکبر صادقی» را مطالعه کرد.

در اين كتاب همچنين گفت‌وگوهایی با حجت الاسلام علی حجتی کرمانی، آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، آیت الله ناصر مکارم شیرازی و دکتر ابراهیم یزدی منعكس شده‌اند.

بخش گفت‌وگوهای نجف اشرف نیز شامل مطالبی نظير «در سایه‌سار علوی(ع)»، «گفت‌وگو با آیت الله سید محمدباقر حکیم»، «گفت‌وگویی دیگر با آیت الله سید محمدباقر حکیم»، «گفت‌وگو با آیت‌الله محمدمهدی شمس الدین» و «گفت‌وگو با آیت الله سید محمدحسین فضل الله» است.

«ورود به لبنان»، «نقش‌ها و دغدغه‌ها»، «برنامه‌ها»، «تلاش برای حمایت و پایداری»، «تأسیس افواج المقاومة اللبنانیة (امل)»، «دستاوردها»، «موضع‌گیری در قبال جنگ داخلی لبنان»، «تلاش برای خاتمه دادن به جنگ» و «تلاش برای نجات جنوب لبنان» نیز عناوین تشکیل‌دهنده بخش «لبنان» این کتاب‌اند.

انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، چاپ اول کتاب «امام موسی صدر؛ گذارها و خاطره‌ها: ایران، نجف، لبنان» را در شمارگان 1500 نسخه، 228 صفحه، قطع جیبی و بهای 25000 ریال منتشر و روانه بازار نشر کرده است.