تبیان، دستیار زندگی
دایـی تقـدیـر می‌شود با پتانسیل‌ موجود می‌توانیم به جام جهانی صعود كنیم معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با اشاره به نقش قهرمانان در افتخار آفرینی كشور از تقدیر علی دایی آقای گل جهان در آینده‌ای نزدیك خبر داد. مهندس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهرعلیزاده:

بـه زودی از علـی دایـی تقـدیـر می‌شود
با پتانسیل‌ موجود می‌توانیم به جام جهانی صعود كنیم


معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با اشاره به نقش قهرمانان در افتخار آفرینی كشور از تقدیر علی دایی آقای گل جهان در آینده‌ای نزدیك خبر داد.

مهندس محسن مهرعلیزاده در حاشیه‌ی مراسم فدراسیون گلف به خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: علی دایی بازیكن ارزنده و با اخلاق تیم ملی فوتبال كشورمان طی سال‌های گذشته از نظر تعداد بازی‌ها و گل‌های زده در مسابقات بین‌المللی و ملی ركورد خوبی به جای گذاشته و برای جامعه ورزش افتخار و بزرگ زرینی به شمار می‌رود و مستحق تقدیر و توجه ویژه است، به همین دلیل در روزهای آینده طی مراسمی از وی تقدیر به عمل خواهد آمد.

رییس سازمان تربیت بدنی با اشاره به نقش قهرمانانی چون علی دایی، حسین رضازاده، هادی ساعی و دیگر ورزشكاران و غرور آفرینان و كسب افتخار برای جامعه گفت: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده با كمك بیشتر دولت، تمامی ورزشكاران، پیشكسوتان، قهرمانان و دست‌اندركاران ورزش را تحت پوشش قرار دهیم و با پرداخت مستمری ماهیانه نگرانی آنها را نسبت به تامین آینده‌شان برطرف كنیم تا آنها با انگیزه‌ای چندین برابر به ورزش بپردازند.

وی تصریح كرد: خوشبختانه پرداخت جوایز به قهرمانان المپیك، پارالمپیك و مسابقات آسیایی و پرداخت مستمری به قهرمانان انگیزه‌ها را چندین برابر كرده است و امیدوارم روزی فرا برسد با توجه ویژه به ورزش در كشورمان شاهد جامعه‌ای شاداب و سلامت باشیم.

مهرعلیزاده در بخش دیگری از این گفت‌وگو افزود: سهامی شدن باشگاه پیروزی تهران در روزهای اخیر پس از تلاش مسوولان سازمان تربیت بدنی و باشگاه پیروزی هدیه كوچكی به هواداران پرشور این باشگاه مردمی است كه به طور حتم این اقدام اساسی، بسیاری از مشكلات این تیم به ویژه مشكل مالی آن را حل خواهد كرد.

معاون رییس جمهور با اشاره به مسابقات مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان و حساسیت مسابقه تیم ملی فوتبال كشورمان با تیم ملی بحرین از حضور خود در این مسابقه خبر داد و گفت: من در كنار عزیزان تیم ملی فوتبال كشورمان در این مسابقه خواهم بود و مطمئن هستم با تلاش، غیرت و به كارگیری پتانسیل‌های موجود در كادر تیم (بازیكنان و مربیان) خواهیم توانست به جام جهانی صعود كرده و دل ملت ایران را شاد كنیم.

مهندس مهرعلیزاده با تاكید بر نقش ورزش و معادلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان امروز و نامگذاری سال 2005 به عنوان سال ورزش و تربیت بدنی گفت: امروز هیچ كس نمی‌تواند منكر این مساله باشد كه معادلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و ... در یك جامعه جدای از سایر كشورهای دیگر در جهان است و باید پذیرفت كه همه این‌ها تاثیر متقابل بر یكدیگر دارند، در این میان ورزش نقش كلید طلایی ارتباطات جهانی امروز به شمار می‌رود و می‌توان از آن به عنوان عامل صلح، دوستی، برادری در جهان یاد كرد و نامگذاری این سال (2005) به عنوان سال ورزش و تندرستی بی‌مناسب نیست.

وی اظهار داشت: در اجلاس وزرا و مسوولین عالی رتبه‌ی ورزش جهان، پیشنهاد برگزاری جام نوعدوستی را در حمایت از زلزله‌زدگان دادم كه مورد استقبال 192 كشور قرار گرفت و ما درصدد برنامه‌ریزی مناسب برای سال ورزش، صلح و توسعه هستیم و به فدراسیون‌ها نیز توصیه خواهیم كرد كه مسابقاتی را تحت این عنوان برگزار كنند.

مهندس مهرعلیزاده در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال كه بودجه سال 84 سازمان تربیت بدنی طبق آنچه پیش بینی شده بود محقق نشد به ایسنا گفت: بودجه پیش بینی ما با توجه به جلسات مكرر و توجیه دوستان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی محقق نشد و بسیاری از فعالیت‌های كلان سازمان از جمله طرح جامع ورزش، بازی‌های آسیایی دوحه قطر (2006) منوط به بودجه پیش بینی شده بود و با تصمیم گرفته شده عملیاتی شدن این طرح و برنامه‌ها با كندی مواجه خواهد شد. البته با عنایت به توجه مجلس شورای اسلامی به امر ورزش در بررسی نهایی بودجه سال 84 در مجلس امیدواریم بخشی از این تنگناها برطرف شود.

وی گفت: یكی از سیاست‌های مهم سازمان تربیت بدنی توجه ویژه به تمامی رشته‌های ورزشی از جمله ورزش‌های اصیل ایرانی است و بر همین اساس توسعه و رشد ورزش باستانی را جزو اولویت‌های كاری خود قرار داده‌ام و درصدد آن هستیم تا این ورزش را به كشورهای دیگر گسترش دهیم. هم اكنون چند كشور در حال راه‌اندازی ورزش زورخانه‌ای هستند و معتقدیم همانطور كه كره‌ای‌ها با گسترش ورزش تكواندو، فرهنگ خود را منتقل كردند ما نیز با ورزش زورخانه‌ای فرهنگ خود را انتقال خواهیم داد.

وی تصریح كرد: توجه به ورزش‌های اصیل مثل تیر و كمان، چوگان و ... در پی تاكیدات مسوولان عالی رتبه‌ی نظام به فدراسیون تبدیل شدند كه هم اكنون به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه می‌دهند.