تبیان، دستیار زندگی
شبكه تلویزیونی نیل اسپورت با بیان این مطلب كه نزول فوتبال ایران پس از حذف از صعود به جام جهانی آینده همچنان ادامه دارد، گفت: نزول تیم ملی ایران ...............
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب شکست ایران مقابل بحرین

دیدار ایران - بحرین

شبكه تلویزیونی نیل اسپورت با بیان این مطلب كه نزول فوتبال ایران پس از حذف از صعود به جام جهانی آینده همچنان ادامه دارد، گفت: نزول تیم ملی ایران به آنچنان واقعیتی رسیده است كه از تیم ملی بحرین چهار گل دریافت می‌كند.

به نقل از ایسنا؛ مفسر این تلویزیون پیروزی 4 بر 2 تیم ملی بحرین را یك پتانسیل روحی بالا برای این تیم در دیدار حساس روز شنبه آینده با عربستان سعودی بیان كرد و افزود: میلان ماچالا مربی كهنه‌كار چك كه سال‌هاست در كشورهای عربی حوزه خلیج فارس فعالیت می‌كند با هنر بازی‌خوانی خود بار دیگر فوتبال ملی ایران را متوقف و شكست سنگینی داد.

این مفسر افزود: ماچالا هیچ دیداری را تاكنون در مقابل تیم‌های ملی و باشگاهی ایرانی بازنده نبوده است. همچنین این تلویزیون در تحلیل دیگری از این دیدار گفت: تیم ملی فوتبال ایران بسیار سردرگم بازی می‌كرد و استراتژی مشخصی برای این دیدار نداشت. از سوی دیگر تلویزیون ورزشی عربستان سعودی با ابراز تعجب از شكست سنگین تیم ملی ایران در مقابل بحرین گفت: اگرچه تعدادی از بازیكنان مطرح تیم ملی ایران همراه این تیم به منامه نرفته بودند اما این واقعیت دارد كه تیم ملی ایران همچنان از فوتبال پرقدرت خود در صحنه آسیا فاصله می‌گیرد.

مفسر این تلویزیون ادامه داد: بازیكنان كنونی تیم ملی ایران با ستارگان تیم ملی ایران در دهه 90 و آغاز قرن جدید فاصله بسیاری دارند. قدرت حفظ توپ و پاسكاری آنان به شدت كاهش یافته است و قدرت بدنی نیز در همین راستا به نازل‌ترین سطح خود در 20 سال گذشته رسیده است.

آرش برهانی در دیدار ایران - بحرین

مفسر تلویزیون عربستان سعودی اضافه كرد: پیروزی روحیه‌بخش تیم ملی بحرین می‌تواند برای تیم ملی عربستان در روز شنبه مشكلاتی ایجاد كند. از سوی دیگر تلویزیون عمان نیز در گزارشی پیرامون این بازی گفت: ایرانی‌ها بار دیگر در منامه مقهور قدرت تیم ملی بحرین شدند.

مفسر تلویزیون عمان بازیكنان تیم ملی بحرین را بازیكنان با مشخصات فوتبال ماشینی توصیف كرد كه با تفكرات مربی خود دست به شگفتی در زمین فوتبال می‌زنند.

تلویزیون سوریه نیز باخت سنگین ایران را در مقابل بحرین یك عقب‌نشینی دیگر در خصوص فوتبال در سطح آسیا برشمرد و گفت: فوتبال ایران از یك قدرت درجه یك به یك قدرت درجه دو در سطح آسیا نزول كرده است.

گزارشگر بحرینی دیدار تیم‌های ملی ایران و بحرین گفت: سطح قدرت بدنی و درگیری‌های نفر به نفر تیم ملی ایران كاهش یافته و هنگامی كه مشخصا از این تیم فضا گرفته می‌شود، سردرگمی بر بازی بازیكنان تیم ملی فوتبال ایران سایه می‌اندازد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری