تبیان، دستیار زندگی
ثبت كتاب ها و اعضاء و امانات كتابخانه بصورت دستی در دفاتر ثبت دیگر به یك كار وقتگیر، جاگیر، پر هزینه و پر دردسر تبدیل شده. بزرگترین معضل در یك كتابخانه جستجوی یك كتاب بر اساس عنوان و یا موضوع كتاب و یا نویسنده و ناشر آن می باشد. ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کدام کتاب را کجا گذاشته‏ام؟

کتابداری

همه کسانی که با کتابخانه ها سروکار داشته‏اند می‏دانند که ثبت کتاب‏ها و اعضا و امانات کتابخانه بصورت دستی در دفاتر ثبت کاری پر هزینه، وقت گیر، جاگیر و پردردسر است. گاهی جستجوی یک کتاب براساس عنوان و یا موضوع کتاب یا نویسنده و ناشر آن به یک معضل می شود.

یکی از فواید رایانه‏ها در کتابخانه‏ها می‏تواند کمک به حل این مشکل باشد. یک نرم افزار مناسب کتابداری نرم افزاری است که کاربردی راحت و آسان داشته باشد و در عین حال تمام نیازهای اطلاعاتی کتابدار را جواب دهد.

خصوصاً در مدرسه که کتابداری صرفاً به مسئولیت‏های معمول کتابداران منحصر نمی‏شود و مدام باید در فکر فعالیت‏هایی خلاق برای جلب دانش آموزان به کتاب باشد، یکی از دغدغه های مسئول کتابخانه این است که هر چه سریع‏تر بتواند از دغدغه‏ی جستجوی کتاب و ثبت اطلاعات آن خلاصی یابد.

موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان تلاش کرده تا با ارائه نرم افزار رایگان جامع کتابداری این مشکلات را از پیش پای مسئولین کتابخانه های مدارس و مراکز فرهنگی بردارد.

برای تهیه این نرم افزار می توانید به اینجا مراجعه کنید.