تبیان، دستیار زندگی
رشد به پایان رسید 13 فیلم در یاد واره مقاومت و پایداری حضور عزت الله انتظامی در میان هیأت داوران جشنواره دفاع مقدس گنجینه ناپل در تهران گشوده شد. سی و دومین جشنواره رشد به پایان رسید سی و دومین جشنواره رشد که از روز 6 آبان م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبر هنری( 12 آبان)

سی و دومین جشنواره رشد به پایان رسید

سی و دومین جشنواره رشد که از روز 6 آبان ماه جاری با شرکت 244 فیلم ایرانی و خارجی آغاز شده بود دیروز (10 آبان ماه) به پایان رسید.

آقای رحمت الله محرابی، دبیر جشنواره، هدف از برگزاری این جشنواره را کمک به رشد کمی و کیفی تولید فیلم های علمی و آموزشی- تربیتی و همچنین استفاده از فیلمهای علمی - آموزشی در نظام آموزشی کشور و ترغیب فیلمسازان و هنرمندان به تولید چنین فیلمهایی دانست.

لازم به ذکر است که مجموعه سینمای فلسطین؛ شامل سه سالن نمایش، هزار و صد صندلی ، کافی نت و گالری تحت عنوان «مجموعه رشد»، در روز 10 آبان ماه افتتاح شد.

موفقیت این جشنواره از این لحاظ که توانسته است به ساخت فیلمهای آموزشی حرکت دهد، قابل بررسی می باشد و  همچنین می توان به حضور بیشتر دانش آموزان در جشنواره و قضاوت در مورد فیلمهایی که برای آنها ساخته شد اشاره کرد که نه تنها سطح کیفی جشنواره را بالا برد بلکه مخاطب خاص جشنواره را نیز مشخص کرد.

13 فیلم در یاد واره مقاومت و پایداری

نخستین یادواره فیلمهای مقاومت و پایداری نیروی مقاومت بسیج خوزستان با حضور جمعی از فیلمبرداران، کارگردانان و هنرمندان فیلمهای دفاع مقدس درسینما هلال اهواز آغاز به کار کرد.

در این یادواره 13 فیلم شامل «هیوا» و «قارچ سمی» به کارگردانی رسول ملاقلی پور، «لیلی با من است» و «شیدا» به کارگردان کمال تبریزی، «دکل» و «پرواز خاموش» به کارگردانی احمدرضا درویش ، «یاسهای وحشی» به کارگردانی محسن محسنی نسب، «سفر به چزابه» - و «انفجار اطلاعات و دلباخته شب عاشورایی» به کارگردانی شهید آوینی اکران می شود.

حضور عزت الله انتظامی در میان هیأت داوران جشنواره دفاع مقدس

اسامی داوران بخش مسابقه فیلهای بلند نهمین جشنواره فیلم دفاع مقدس اعلام شد. به گزارش رسیده، عزت الله انتظامی (بازیگر با سابقه سینما و تئاتر)، پوران رخشنده(کارگردان سینما) عبدالحسین برزیده (کارگردان سینما ومدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس)، محمد مهدی عسگر پور (مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی) و محمد کاسبی(بازیگر سینما) داوری آثار بخش مسابقه این جشنواره را بر عهده خواهند داشت.

گفتنی است، نهمین جشنواره سراسری دفاع مقدس از 18 تا 21 آذر ماه برگزار می شود.

گنجینه ناپل در تهران گشوده شد.

نمایشگاه نقاشی گنجینه ناپل دیروز در مراسمی با حضور شخصیتهای فرهنگی و سیاسی ایران و ایتالیا در تالار آبی کاخ نیاوران گشایش یافت .

این نمایشگاه شامل 44 تابلوی نفیس نقاشی متعلق به قرن نوزدهم میلادی است که به شیوه های رنگ روغن، آبرنگ، پاستل و گواش توسط هنرمندان نامی قرن نوزدهم از جمله بوشتو، کرتس، میگلیارو و پالیزی خلق شده است.

به گزارش واحد اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی کشورتصایر میکل آنژ، گاریبالدی، ژوردانو برونو و نیز تصویر کوه وزو، که نماد جغرافیای ناپل به حساب می آید، از جمله مضامین تابلوی موجود در این نمایشگاه است که از میان بیش از 300 تابلوی موجود در شورای استانی ناپل انتخاب و به این نمایشگاه ارسال شده است، گفتنی است نمایشگاه گنجینه ناپل تا آذر ماه سال جاری پذیرای علاقه مندان است.