تبیان، دستیار زندگی
سرلشكر پاسدار رحیم صفوی گفت: معرفی عوامل پیروزی در انقلاب و جنگ تحمیلی و هویت‌بخشی به نیروهای جوان، مهم‌ترین ضرورت‌های تدریس درس دو واحدی آشنایی با دفاع مقدس هستند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرلشكر صفوي، تاكيد كرد

درس "آشنايي با دفاع مقدس"، شنيده‌هاي غيرعلمي را تصحيح مي‌كند

درس آشنایی با دفاع مقدس

سرلشكر پاسدار رحيم صفوي گفت: نسل دوم و سوم انقلاب، شناخت كافي از هويت دفاع‌مقدس ندارند و شنيده‌هاي آنان نيز علمي نيست. بنابراين، معرفی عوامل پيروزي در انقلاب و جنگ تحميلي و هويت‌بخشي به نيروهاي جوان، مهم‌ترين ضرورت‌هاي تدريس درس دو واحدي "آشنايي با دفاع مقدس" هستند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اولين جلسه از پنجمين دوره آموزش حضوري اساتيد درس دو واحدي "آشنايي با دفاع‌مقدس"، با حضور بيش از 100 استاد دانشگاه،‌ صبح امروز (دهم شهريور) در سالن غدير سازمان عقيدتي سياسي ارتش برگزار شد.

سردار احمد سوداگر، رييس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس، پس از خوشامدگويي به اين اساتيد، رويكرد موضوع این دوره آموزشی را ارزشي، انقلابي،‌ محلي و منطقه‌اي خواند و گفت: هر پديده‌اي براي ماندگاري بايد تجزيه و تحليل و سپس در مراكز آموزش عالي بسط و گسترش داده شود.

وي ادامه داد: معرفی دفاع‌مقدس در قالب‌هاي تئوريزه و ارايه آن ها در دانشگاه‌ها نيز رمز جاودانگي علمی اين مقطع تاريخي ايران است.

سپس سرلشكر پاسدار یحیی (رحيم) صفوي، فرمانده پيشكسوت دوران جنگ تحميلي، در تشريح سير تدوين و تصويب درس دو واحدي "آشنايي بادفاع‌مقدس" اظهار داشت: پس از تنظيم سرفصل‌هاي اين درس،‌ 12 استاد دانشگاه، آن را امضا كردند و در نهايت توسط وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري به تصويب رسيد و در حال حاضر، در برخي از دانشگاه‌هاي سراسری كشور به صورت آزمايشي درحال تدريس است. همچنين تاكنون حدود 570 هزار دانشجو در دانشگاه‌‌هاي آزاد، درس دو واحدي و اختياري "آشنايي با دفاع‌مقدس" را گذرانده‌اند.

وي با اشاره به جمعيت جوان ايران، خاطرنشان كرد: نسل دوم و سوم انقلاب، شناخت كافي از هويت اصلي انقلاب اسلامي و دفاع‌مقدس ندارند و شنيده‌هاي آنان نيز علمي نيست. بنابراين، معرفی عوامل پيروزي در انقلاب و جنگ تحميلي و هويت‌بخشي به نيروهاي جوان، مهم‌ترين ضرورت‌هاي تدريس درس دو واحدي "آشنايي با دفاع مقدس" هستند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح، تاكيد كرد: حفط هويت‌ و امنيت ملي و دفاع از استقلال سياسي ومنافع، مهم ترين اهداف دولت‌ها هستند. اگر بخواهيم از اين مسايل دفاع كنيم، بايد دفاع مقدس را به عنوان يكي از بزرگ‌ترين دستاوردهاي مهم در حفظ هويت فرهنگي، اسلامي و ايراني زنده نگه داريم.

نويسنده كتاب "جغرافياي نظامي شمال غرب و جنوب غرب"،‌ در پايان سخنانش يادآور شد: بيان وقایع و توصيف دوران انقلاب و دفاع‌مقدس به عنوان دوران جديد تاريخ و تمدن ايران اسلامي، نيز بايد در حاشيه درس دو واحدي "آشنايي با دفاع‌مقدس" مدنظر قرار گيرد.

در ادامه اولين جلسه از پنجمين دوره آموزش حضوري اساتيد درس دو واحدي "آشنايي با دفاع‌مقدس"، امير سرتيپ مسعود بختياري، نويسنده و طراح عمليات و سردار احمد غلامپور، فرمانده قرارگاه‌هاي كربلا، فجر و قدس در دوران جنگ تحميلي نيز به سخنراني پرداختند.

پنجمين دوره آموزش حضوري اساتيد درس دو واحدي "آشنايي با دفاع‌مقدس" (ويژه استان تهران)، صبح امروز(دهم شهريور ماه 88) در سالن غدير سازمان عقيدتي سياسي ارتش آغاز شد و به مدت 6 روز ادامه خواهد يافت.