تبیان، دستیار زندگی
قلال بدنبال زمین تمرینی اختصاصی / مشخصات مكان جدید مورد نظر آبی ها باشگاه استقلال تهران بدلیل مشكلاتی كه برای تیم بزرگسالان این باشگاه به جهت تمرین در ورزشگاه مرغوبكار وجود دارد و ایجاد آرامش در تیم تصمیم گرفته تا زمین تمرین...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی با ورزشگاه قدیمی ؛

استقلال بدنبال زمین تمرینی اختصاصی / مشخصات مكان جدید مورد نظر آبی ها

باشگاه استقلال تهران بدلیل مشكلاتی كه برای تیم بزرگسالان این باشگاه به جهت تمرین در ورزشگاه مرغوبكار وجود دارد و ایجاد آرامش در تیم تصمیم گرفته تا زمین تمرین مناسبی را برای این منظور تدارك ببیند و ازورزشگاه مرغوبكار برای استفاده تیمهای پایه خود بهره بگیرد.

چند گزینه دراین خصوص مدنظر استقلالی ها قراردارد كه می توان به زمین دانشگاه تهران درخیابان كارگرونیززمین چمن ورزشگاه علم وصنعت اشاره كرد. اما شاید جدی ترین گزینه استقلالی ها دراین زمینه مربوط به زمین فوتبال كارخانه الیاف است كه مدیران استقلال بدنبال دراختیار گرفتن آن می باشند.

این كارخانه كه پیش از انقلاب متعلق به آمریكایی ها بود، درسال 52 به شركت بایر آلمان واگذار می شود. پس از انقلاب این كارخانه با پرداخت سهم آلمانها دراختیاردولت قرار می گیرد. این كارخانه درحال حاضر29 میلیارد تومان بدهی دارد ودرحال ورشكستگی است و مدیران آن درصدد هستند تا با استفاده از پتانسیلهای این مجموعه ودرآمدزایی درخصوص رفع مشكلات مالی آن اقدام نمایند.

دراین مجموعه یك زمین فوتبال قدیمی، مهمانسرا و دریاچه مصنوعی وجود دارد كه شرایط بسیار ایده آلی رابرای ایجاد یك محیط آرام و زیبا جهت تمرین استقلالی ها فراهم می آورد. ضمن اینكه ازحدود 25، 26 سوییت موجود درآن مجموعه می توان برای استقرار بازیكنان خارجی استفاده وازصرف هزینه كرایه منزل برای آنها جلوگیری كرد. این مجموعه 15،10هكتاری كه خارج از تهران قراردارد، می تواند بهترین محل برای استفاده آبی ها باشد تا دغدغه های رفت و آمد درون شهری را نداشته باشند وفارغ ازمسایل حاشیه ای باشگاه زمینه را برای فعالیت بهتر كادرفنی فراهم آورند.

استقلالی ها برای دراختیارگرفتن این مجموعه دوپیشنهاد را ارایه كرده اند: یكی اینكه این مجموعه به صورت اجاره به شرط تملیك دراختیار باشگاه قرارگیرد ودیگری اینكه این مجموعه بمدت ده سال دراجاره استقلال باشد. پیشنهاد مالی اجاره این مجموعه برای یكسال نیزچیزی حدود 15 میلیون تومان بوده كه با توجه به شرایط ویژه وبسیارمناسب آن استقلالی ها حاضرند حتی بیش از این مقدار را نیزبرای آن پرداخت كنند.

بحث مشاركت استقلالی ها نیزدراین پروژه مطرح شده به این شكل كه مجموعه حاضردركارخانه بعنوان آورده ازسوی كارخانه منظورشده و استقلال نیز دراین زمینه سرمایه گذاری ریالی نماید. باشگاه استقلال در نظر دارد دراین مجموعه رستوران وسایرمحلهای تفریحی دایر نماید تا علاوه بردرآمد زایی بتواند هزینه های باشگاه را نیزتامین كند. این مساله با مخالفت مسوولان كارخانه مواجه شده زیرا آنها اعتقاد دارند دراین زمینه قادرنخواهند بود با استقلال پا به پا پیش بروند وبه قول معروف زورشان به باشگاه نخواهد رسید. ازطرف دیگرباشگاه استقلال با صحبتهایی كه با مسوولان بانك ملت ونیزموسسه مالی اعتباری بسیجیان صورت داده می تواند وام مورد نیاز برای بهره وری بیشتر ازاین مجموعه را فراهم آورد.

آنچه مسلم است با توجه به فضای خوبی كه دراین مجموعه وجود دارد استقلال می تواند ازتبلیغات بسیارخوب محیطی استفاده كرده ودركناررستوران وسایرمحل های درآمد از سود سرشاری را ازآن خود نماید.

بهرحال استقلالی ها برای رسیدن به نتیجه بهتروسریعتردراین پروژه سه نفررا مامور بررسی شرایط و ارزیابی قیمت این مجموعه كرده اند تا بتوانند دراولین فرصت ازاین مجموعه برای تیم بزرگسالان بهره برداری كرده وبا استفاده از تعطیلات نیم فصل به نتیجه دلخواه در این زمینه دست یابند.

گفتنی است: این حركت یكی ازدهها حركت باشگاه استقلال برای خودكفایی ورسیدن به استقلال مالی است تا دیگرنیازمند حمایتهای دولتی نباشند و بتوانند روی پای خود بایستند.