تبیان، دستیار زندگی
مسلمانان در منطقه جرسی جنوبی در آمریکا همسایه های غیر مسلمان خود را نیز در سفره های جمعی افطار شریک می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شریک های غیر مسلمان

شریک های غیر مسلمان

مسلمانان در منطقه "جرسی جنوبی" در آمریکا همسایه های غیر مسلمان خود را نیز در سفره های جمعی افطار شریک می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از اسلام آنلاین، مسلمانان منطقه "جرسی جنوبی" در آمریکا با الهام از روحیه مشارکت و تقسیم روزی و به دنبال درک بهتر مفاهیم برابری و نوعدوستی، در اقدامی جمعی همسایه های غیر مسلمانشان را هم به سفره  افطار خود دعوت می کنند.

بر همین اساس مرکز اسلامی منطقه "جرسی جنوبی" با جشن ورود به ماه مبارک رمضان برنامه ای ترتیب داده است تا غیر مسلمانان نیز در ضیافت جمعی افطار مسلمانان شریک شوند. این برنامه از سه سال پیش در طول ماه مبارک رمضان در این مرکز اجرا می شود.

مسلمانان منطقه "جرسی جنوبی" در آمریکا با الهام از روحیه مشارکت و تقسیم روزی و به دنبال درک بهتر مفاهیم برابری و نوعدوستی، در اقدامی جمعی همسایه های غیر مسلمانشان را هم به سفره  افطار خود دعوت می کنند

"رفیق حبیب" یکی از اعضاء مرکز اسلامی این منطقه در رابطه با این اقدام مسلمانان اینگونه توضیح می دهد: این عمل به منظور شریک کردن جامعه غیر مسلمان آمریکا در مفهوم رمضان است و ما به این صورت در زیبایی های دین اسلام با غیر مسلمانان شریک می شویم.

وی در ادامه تصریح کرد: با نزدیک شدن به زمان اذان مغرب مسلمانان و غیر مسلمانان منطقه که درصدی از آنها حتی از وجود چنین مرکزی در این منطقه بی اطلاع بودند، در مسجد مرکز اسلامی جمع شده و در کنار هم افطار می کنند.

وی همچنین معتقد است افطار جمعی با غیر مسلمانان به پرورش درک متقابل ادیان و به ویژه آشنا شدن غیر مسلمانان با دین اسلام کمک زیادی می کند.

تنظیم براس تبیان: عطاالله باباپور