تبیان، دستیار زندگی
اواخر لیگ هشتم بود كه طاقت مسئولان سازمان تربیت بدنى و فدراسیون فوتبال از انتقادات بجا و درست برنامه 90 تمام شد ............
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه نود و منشور اخلاقی

برنامه نود

اواخر لیگ هشتم بود كه طاقت مسئولان سازمان تربیت بدنى و فدراسیون فوتبال از انتقادات بجا و درست برنامه 90 تمام شد و مخالفت خود را با ماهیت انتقادى این برنامه اعلام كردند.

همان زمان شایعات پیرامون تعطیلى همیشگى برنامه 90 نقل محافل  ورزشى شد و كم كم با پایان یافتن رقابتهاى لیگ برتر و عدم پخش این برنامه، ا ین شایعه جدى تر شد اما مسئولان سازمان صداوسیما در مصاحبه هاى متعدد خود با آوردن بهانه هایى از جمله مسافرت فردوسى پور همراه با خانواده اش تمامى این شایعات را تكذیب كردند و از آغاز به كار مجدد این برنامه پرمخاطب یك هفته قبل از شروع لیگ نهم خبر دادند.

هفته ها بدون برنامه 90 سپرى شد و تمام علاقه مندان به این برنامه منتظر بودند با شروع هفته اول لیگ نهم شاهد آغاز به كار مجدد این برنامه باشند، ولى عدم حضور دوربین 90 در ورزشگا هها باعث شد تمام این تصورات از بین بروند و همه منتظر بهانه جدید مسئولان براى عدم پخش این برنامه محبوب و پرمخاطب باشند.

بهترین بهانه اى كه مى شد براى پخش نشدن 90 به مخاطبانش ارائه كرد آماده نبودن دكوراسیون جدید این برنامه بود اما آیا به راستى فقط مشكل عدم پخش برنامه 90 دكور بود یا موارد دیگرى هم وجود دارد؟! یكى از كسانى كه در جریان تمامى وقایع چند وقت اخیر قرار دارد در این خصوص چنین توضیح مى دهد: «بله دكور جدید برنامه آماده نیست »

فردوسی پور و برنامه نود

ولى این موضوع فقط به سه هفته پیش مربوط مى شود كه از آن زمان قرار شد برنامه مجدداً روى آنتن برود. پیش از این مشكلاتى وجود داشت و اصلاً عادل فردوسی پور تمایلى براى پخش مجدد برنامه اش نشان نمى داد و در حال حاضر مراحل پیش تولید و تیتراژ جدید برنامه آماده شده است و با آماده شدن دكور دیگر مشكلى براى پخش برنامه وجود نخواهد داشت.

مشكلاتى كه این فرد از آنها سخن مى گوید، چیست؟

-1 لغو آیتم دوربین 90

-2 تهیه كننده فرد دیگرى باشد و فردوسى پور فقط مجرى باشد

-3 همگام بودن برنامه با منشور اخلاقى سازمان لیگ

-4 توجه كمتر به حاشیه ها

-5 تغییر زمان پخش برنامه از دوشنبه به پنج شنبه

همین فرد مطلع درخصوص مشكلات ذکر شده می گوید: عادل به هیچ عنوان پخش برنامه با تهیه كنندگى فرد دیگرى را

نپذیرفت و پس از صحبت هاى فراوان مسئولان را متقاعد كرد برنامه با همان رویكرد گذشته و تهیه كنندگی و اجرای خودش روی آنتن برود.

عادل فردوسی پور

البته هنوز درخصوص لغو آیتم دوربین 90 تصمیم گیرى نشده و در جلسه ای که یک هفته قبل از آغاز رسمى این برنامه برگزار مى شود، پیرامون آن تصمیم گیرى خواهد شد. در مورد منشور اخلاقى هم اگر دقت كرده باشید هر سال رویكرد برنامه به حاشیه ها نسبت به گذشته كمتر شده و امسال نیز این منشور قطعاً روى عادل و برنامه 90 تأثیرگذار خواهد بود. ضمن اینكه برنامه به خاطر پیدا كردن مخاطب خاص خود همان دوشنبه شب ها پخش خواهد شد و اصلاً امكان تغییر زمان پخش آن وجود ندارد و خود فردوسى پور شدیداً با این موضوع مخالف است.

خوشبختانه خبرهاى خوبى ازاستودیو پخش 90 شنیده مى شود و عادل و همكارانش دیروز به دنبال صحنه هاى چهار هفته اول لیگ نهم از جمله قطع برق ورزشگاه ها، گاز گرفتن بازیكن راه آهن توسط هافبك خارجى ملوان، درگیرى خداداد عزیزى با لیدرها و تماشاگران اهوازى، اشتباه سعید مظفرى زاده براى دادن كارت قرمز به شیث رضایى، سیلی خوردن فیلم بردار صدا و سیما از علیرضا منصوریان  و... بودند تا در آغاز مجدد برنامه 90 مرورى كوتاه به سوژه هاى از دست رفته داشته باشد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری