تبیان، دستیار زندگی
همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، فقر و کمبود موادغذایی در آفریقا موجب نگرانی بسیاری از رهبران مسلمان این قاره شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماه رمضان در آفریقا
مسلمانان آفریقا

رمضان و شرایط سخت روزه داری مسلمانان آفریقا

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، فقر و کمبود موادغذایی در آفریقا موجب نگرانی بسیاری از رهبران مسلمان این قاره شده است.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از اسلام آنلاین، مشکلات فراوان مالی، کمبود مواد غذایی، سوء تغذیه و گرسنگی از جمله پیامدهای منفی بحران مالی و رکود شدید اقتصادی برای مسلمانان فقیر آفریقا بوده که بویژه طی ماه مبارک رمضان سلامت آنان را بیش از سایر مواقع تهدید می کند.

"شیخ عبدالواهب مرسل" از امامان جماعت کنیا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی اقتصاد و کمبود مواد غذایی در کشورش گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان شرایط بسیار سختی در این منطقه حاکم بوده و میلیون ها انسان، نیازمند کمک های غذایی فوری از سوی سازمان های بین المللی هستند.

وی از تمامی کشورهای مسلمانان جهان خواسته است تا برای پیشگیری از فاجعه انسانی در میان مسلمانان آفریقایی به یاری آنان بشتابند.

در آستانه ماه مبارک رمضان آنچه بیش از هر مساله دیگر موجب نگرانی این جوان مسلمان آفریقایی شده، بحران غذایی و سوء تغذیه نوجوانان مسلمان آفریقاییست که در شرایط بحرانی کنونی برای نخستین بار گرفتن روزه بر آنان واجب شده است

به گزارش اسلام آنلاین، "علی ابراهیم"  جوان مسلمان کنیایی در مصاحبه ای در پایان ماه شعبان، با بیان این مطلب که فقر در بسیاری از کشورهای آفریقایی به خصوص کنیا زندگی را برای مردم بسیار دشوار کرده است، خاطر نشان کرد: مصادف شدن ماه مبارک رمضان با روزهای تابستان و همچنین کمبود مواد غذایی، شرایط سختی را برای مسبلمانان این منطقه به وجود خواهد آورد.

در آستانه ماه مبارک رمضان آنچه بیش از هر مساله دیگر موجب نگرانی این جوان مسلمان آفریقایی شده بود، بحران غذایی و سوء تغذیه نوجوانان مسلمان آفریقایی شده که در شرایط بحرانی کنونی برای نخستین بار گرفتن روزه بر آنان واجب شده است.

امسال طی ماه مبارک رمضان با هدف آشنایی بیشتر اقلیت‌های مسلمان كنیا با آیات و مفاهیم قرآنی مسابقات قرآن گروه‌های سنی مختلف جوانان و نوجوانان بین 12 تا 30 سال به همراه دیگر برنامه‌های مخصوص این ماه الهی در مراكز و مساجد شهرهای مختلف كنیا برگزار می شود.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور