تبیان، دستیار زندگی
نشست بررسی تاثیر قرآن و احادیث در شعر فارسی با حضور رضا سمیع زاده حافظ پژوه حوزه هنری استان قم ، در حاشیه نمایشگاه قرآن برگزار شد . ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند خبر کوتاه

چند خبر کوتاه

بر گزاری نشست بررسی تاثیر قرآن و احادیث در شعر فارسی

نشست بررسی تاثیر قرآن و احادیث در شعر فارسی با حضور رضا سمیع زاده حافظ پژوه حوزه هنری استان قم ، در حاشیه نمایشگاه قرآن برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری ، سمیع زاده در این نشست با بیان اینکه شاعران عارف همواره شیفته بلاغت ، فصاحت و استفاده از کلام الله بودند گفت : « نویسندگان و شاعران فارسی زبان ، در نظم و نثر در طول تاریخ برای انتقال اندیشه ها و مفاهیم فقهی ، عرفانی ، فلسفی ، کلامی و تحلیل اندیشه ها از قرآن کریم و احادیث معصومان (ع) کمک گرفته اند .»

این استاد دانشگاه در ادامه افزود : « ادبیات فارسی ، محتوا ، زیبایی ، جاذبه ها و صناعات ادبی خود را مدیون سرچشمه های فیاض رحمت الهی یعنی قرآن و احادیث معصومان (ع) است . و بزرگانی همچون عطار ، حافظ ، مولوی و سنایی آثار حدیق ، منطق الطیر ، مثنوی و دیوان حافظ را با استفاده و الهام از همین آیات نورانی و احادیث خلق کرده اند. »

روزنامه بانی فیلم

مسابقه قصه «قدس»در قطر برگزار می‌شود

محمد مهدی احمدی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری مسابقه قصه تحت عنوان "قدس" در قطر خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی هنری برنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، احمدی با بیان این مطلب گفت: مسابقه قصه «قدس»به مناسبت گرامیداشت روز قدس از ابـتدا مـاه مبارک رمضـان از طـریق مطبوعات اعلام شده است که در روز جهانی قدس به برگزیدگان جـوایز نفـیسی اهـداء خـواهد شد.

شبکه خبری برنا

فراخوان جشنواره شعر دفاع مقدس

اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس غرب استان تهران برای دومین جشنواره شعر دفاع مقدس در این منطقه فراخوان داد .

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس غرب استان تهران ، غلامحسین رنجکش با اعلام این خبر گفت : « این جشنواره در سه بخش دفاع مقدس ، بهره گیری از مضامین عاشورایی ور شعر دفاع مقدس و شعر مقاومت مردم لبنان و فلسطین در دو گروه سنی آزاد و دانش آموزی برگزار خواهد شد.

روزنامه بانی فیلم

تنظیم : بخش ادبیات تبیان