تبیان، دستیار زندگی
نور سبز باعث تولید هورمون دوپامین در مغز می‌شود و احساس آرامش ایجاد می‌كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آرامش بخش ترین اتاق جهان

اتاق آرامش

دانشمندان در انگلیس اتاقی را طراحی كرده‌اند كه به گفته آنها آرامش بخش ترین فضای جهان است كه می‌تواند پراسترس‌ترین افراد را هم آرام می‌كند.

استاد ریچارد ویزمن، روانشناس دانشگاه یك فضای بزرگ و چند رسانه‌یی را طراحی كرده و ساخته است كه می‌تواند حتی پر استرس‌ترین و آشفته‌ترین ذهنها را آرام كند.

ویزمن برای طراحی این اتاق، تحقیقات علمی را كه درباره آرامش انجام شده، مورد بازبینی قرار داد و پس از تحقیقات خود اتاقی را ابداع كرد كه آرامش بخش ترین اتاق جهان نام گرفته است.

این اتاق در نمایشگاه انستیتو تحقیقات علوم سلامت و انسان دانشگاه هرت فورد شایر افتتاح شد.

در هر نوبت یك گروه 10 نفری می‌توانند وارد این فضای بزرگ و غیر معمول شوند، روی یك حصیر نرم دراز بكشند و سر خود را روی یك متكای معطر به عصاره گیاه اسطوخودوس قرار دهند.

نور سبز باعث تولید هورمون دوپامین در مغز می‌شود و احساس آرامش ایجاد می‌كند.

در هر جلسه 15 دقیقه‌یی، افراد در یك نور سبز رنگ آرامش بخش شبیه رنگ سبز جنگل حمام قرار می‌گیرند و به یك نوای صوتی آرامش بخش و خاص تركیبی گوش می‌دهند و به یك آسمان آبی رنگ و شفاف و كاملا مصنوعی خیره می‌شوند.

شرایط زندگی امروزی، مشكلات و بحران‌های مالی و شیوه زندگی مدرن باعث می‌شود كه بسیاری از مردم احساس ناآرامی و استرس پیدا كنند و به گفته دكتر ویزمن این فضا برای آرام كردن افراد ساخته شده است.

نور سبز باعث تولید هورمون دوپامین در مغز می‌شود و احساس آرامش ایجاد می‌كند. آسمان آبی رنگ نیز توجه آنها را از استرس روزانه منحرف كرده و حواسشان را متوجه فضای درون اتاق می‌كند و احساس آرامش ایجاد می‌كند.

تمام این فاكتورها برای بازدیدكنند گان احساس آرامش به ارمغان می آورد.

سایت علمی دانشجویان

تنظیم خبر: کهتری