تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی والیبال ایران برای چهارمین بار سهمیه حضور در پیکارهای جهانی را به دست آورد .............
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

والیبال ایران جهانی شد

والیبال ایران جهانی شد

تیم ملی والیبال ایران برای چهارمین بار سهمیه حضور در پیکارهای جهانی را به دست آورد.

در آخرین دیدار رقابت‌های گزینشی مسابقات والیبال جهانی 2010 ایتالیا و از گروه H آسیا تیم ملی ژاپن در سالن "پارک آره‌نا" کوماکی و در حضور تماشاگران خودی موفق به شکست کره‎جنوبی شد تا علاوه بر صدرنشینی در این گروه موجب قرارگرفتن تیم ملی والیبال ایران در رده دوم گروه و راهیابی شاگردان معدنی به پیکارهای جهانی شود.

تیم ملی والیبال ایران دیروز با نتیجه‌ی سه بر یك برابر قزاقستان به پیروزی دست یافت. تیم ایران در این دیدار در ست‌های اول، دوم و چهارم و با امتیازهای 25-18، 25-14 و 25-16 حریف خود را شكست داد و قزاقستان هم تنها در ست سوم توانست با امتیاز 25-23 تیم ایران را شكست دهد.

تیم ملی والیبال ایران كه پیش از این كره جنوبی را هم شكست داده بود، به دلیل پیروزی 3 بر صفر ژاپن برابر كره توانست به همراه ژاپن به رقابت‌های جهانی ایتالیا صعود كند.

ژاپنی‎ها در سه گیم متوالی و با نتایج (25 بر 23)، (25 بر 16) و(25 بر 22) کره‎جنوبی را مغلوب کردند. با رقم خوردن این نتیجه تیم ملی والیبال ژاپن با 6 امتیاز و بدون باخت در صدر گروه قرار گرفت. تیم ملی ایران هم که مقابل کره‎جنوبی و قزاقستان به برتری دست یافته و نتیجه دیدار مقابل ژاپن را هم واگذار کرده بود با یک امتیاز کمتر به عنوان تیم دوم معرفی شد تا تیم‎های کره‎جنوبی (4 امتیاز) و قزاقستان (3 امتیاز) در رده‏های سوم و چهارم قرار گیرند.

در پایان این رقابت‌ها که از 6 شهریورماه در ژاپن آغاز شد، تیم‌های ایران و ژاپن دو سهمیه باقیمانده آسیا برای حضور در پیکارهای جهانی 2010 ایتالیا را به دست آوردند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری