تبیان، دستیار زندگی
داستان روزه نگرفتن تعدادی از فوتبالیست‌های لیگ برتر – كه به دستور سرمربیان تیم‌هایشان صورت گرفته بود – بازتاب وسیعی در رسانه‌ها .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدار مجلسی ها به روزه خواری

سپاهان اصفهان، سایپا

داستان روزه نگرفتن تعدادی از فوتبالیست‌های لیگ برتر – كه به دستور سرمربیان تیم‌هایشان صورت گرفته بود – بازتاب وسیعی در رسانه‌ها به خصوص مطبوعات و خبرگزاری‌های نزدیك به دولت داشت به طوری كه آنها با مقایسه این قضیه با روزه گرفتن بازیكنان مسلمانی كه در لیگ‌های اروپایی بازی می‌كنند به شدت از روزه نگرفتن این بازیكنان و دستور مربیان آنها انتقاد كردند. این موضوع البته محدود به انتقاد تعدادی از مطبوعات نشد و نمایندگان مجلس هم نسبت به این موضوع معترض شدند.

سیدعلی محمد بزرگواری، نماینده كهكیلویه دیروز در تذكری گفت: «همه شنیده‌ایم كه برخی مربیان فوتبال به بازیكنان اجازه روزه گرفتن نداده‌اند و برای آنكه از روزه نداشتن بازیكنان مطمئن باشند اول روز به آنها دستور می‌دهند آب بنوشند این در حالی است كه در اروپا، مربیان به بازیكنان مسلمان اجازه روزه گرفتن می‌دهند بنابراین جا دارد كه مجلس پس از بررسی دقیق این اخبار عكس‌العملی در خور شان نظام جمهوری‌ اسلامی نشان دهد.»

توقف کریمی برابر دایی

علی لاریجانی، رییس مجلس هم رسیدگی به این پرونده را به كمیسیون فرهنگی مجلس واگذار كرده. جلال یحیی‌زاده، رییس كمیته تربیت‌بدنی مجلس درباره این قضیه می‌گوید: «قبل از تذكر نماینده محترم كهكیلویه، بنده هم در مورد این قضیه به رییس‌جمهور تذكر داده بودم. متاسفانه در بعضی از تیم‌ها مربیان به بازیكنانشان اجازه روزه گرفتن نداده‌اند. این در حالی است كه در دستو‌ر‌العمل سازمان لیگ به باشگاه‌ها این مساله قید شده كه بازیكنان می‌توانند تحت چه شرایطی به صورت شرعی روزه نگیرند. مثلا آنها می‌توانند مسافر شوند تا روزه نگیرند و بعدا قضای آن را به جا بیاورند اما متاسفانه بازیكنان بدون در نظر گرفتن مسایل شرعی، روزه نگرفته‌اند.»

طبق گفته رییس مجلس، در صورتی كه موضوع روزه‌خواری بازیكنان ثابت شود، كمیسیون فرهنگی با خاطیان برخورد می‌كند البته یحیی‌زاده اشاره می‌كند كه مجلس اجازه برخورد با كسی را ندارد: «قرار شد ما گزارشمان را به فدراسیون و سازمان لیگ ارایه دهیم تا آنها در صورت لزوم با خاطیان برخورد كنند.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری