تبیان، دستیار زندگی
صحبت‌های جدید محمد علی‌آبادی جای نقد زیادی دارد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی آبادی بودجه کشتی را قطع کرد

یزدانی خرم و محمد علی آبادی

رییس پییشین سازمان تربیت بدنی كه به‌رغم تلاش‌هایش نتوانست در این سازمان باقی بماند در جمع خبرنگاران اقتصادی صحبت‌های جالبی را در مورد عملكرد چهار سال گذشته‌اش مطرح كرده. صحبت‌هایی كه سوژه خوبی برای منتقدان علی‌آبادی است. یكی از این افراد محمدرضا یزدانی خرم است. رییس فدراسیون كشتی كه بعد از اظهار نظرش در مورد صحبت‌های احمدی‌نژاد با او برای ریاست سازمان تربیت بدنی حسابی از چشم علی‌آبادی و همكارانش افتاد تا جایی كه در اولین قدم او را از ستاد بند (ب) كنار گذاشته وقتی قرار شد تا او را از ریاست فدراسیون كشتی هم كنار بگذارند با این همه علی‌آبادی رفت و یزدانی خرم ماندنی شد. البته رییس پیشین فدراسیون والیبال زیاد علاقه‌ای به صحبت در مورد عملكرد علی‌آبادی ندارد:‌«آقای سعیدلو تا چند روز دیگر به سازمان تربیت بدنی می‌آیند. بهتر است من قبل از هرگونه اظهارنظری با ایشان هماهنگ كنم ضمن آنكه صحبت‌های علی‌آبادی را هم نخوانده‌ام.»

با این همه وقتی قسمتی از صحبت‌های علی‌آبادی را برای یزدانی خرم می‌خوانیم او حاضر می‌شود كه صحبت كند: «حرف‌های علی‌آبادی جواب دارد. هر كس كه كار می‌كند فكر می‌كند قبل از او اصلا كاری انجام نشده و این به دلیل عدم اطلاعات است. قبول دارم كه علی‌آبادی هم كار انجام داده اما روسای قبل از او هم اقدامات مثبت زیادی انجام داده‌‌اند.»

علی‌آبادی مدعی شده كه قصد داشته مثل ژاپنی‌ها كار برنامه‌ای انجام دهد. فكر می‌كنید او تا چه حد در این قضیه موفق بوده؟

وا... من آشنایی با سیستم ژاپنی ندارم اما به نظرم هر مدیری باید به دنبال هدف‌هایی برود كه برای او و مجموعه‌اش تعیین شده باشد. هدف سازمان تربیت بدنی در مرحله اول گسترش ورزش است نه ساختن فضای ورزش. مردم ما انتظار نتیجه‌گیری ورزشكارانشان و صعود فوتبال به جام‌جهانی را دارند.

علی آبادی و یزدانی خرم

بالاخره رییس پیشین سازمان تربیت بدنی اعتقاد دارد كه حدود 70 درصد از كشور فاقد فضای ورزش بوده.

ما كارهای عقب مانده در ورزش زیاد داریم. این همه در سایر شهرها ساخت‌وساز شده آن وقت سالن شهدای هفت تیر تهران تبدیل به خرابه شده. به نظرم باید در ساخت‌وساز‌ها با كارشناسان ورزش و مسوولان فدراسیون‌ها همفكری شود.

شاید چون دوستان قصد انقلاب یا انفجار در ورزش را داشتند دیگر وقت همفكری پیدا نكردند بالاخره برنامه‌ریزی برای ساخت 7500 مكان ورزشی كار زمانبری است.

به نظر من كه هاشمی‌طباء بیشتر از سایر روسای سازمان تربیت بدنی در امر ساخت و ساز موفق بوده

علی‌آبادی می‌گوید همه قبول كرده بودند كه چون سازمان تربیت بدنی می‌خواهد روی زیرساخت‌های ورزش كار كند ممكن است در بخش‌های دیگر ناموفق باشد.

این توجیه خود ایشان است. ان‌شاءا... چند روز دیگر من به صورت مستدل و با آمار در مورد حرف‌های ایشان صحبت خواهم كرد.

به نظر شما كه سال‌ها در ورزش بوده‌اید آیا امكان دارد كشوری 20 تا 30 سال از ورزش دنیا عقب باشد آن وقت بتواند تا دو، سه سال آینده میزبان بزرگترین مسابقات جهانی باشد؟

آقای علی‌آبادی از امكانات و تكنولوژی ورزش دنیا اطلاع ندارند. آنجا ظرف دو ماه یك سالن ورزشی پیشرفته می‌سازند اما در ایران بهتان قول می‌‌دهم اگر بازی‌های كشورهای اسلامی برگزار می‌شد تفاوت امكانات ما با سایر كشورها مشخص می‌شد.

احمدی نژاد در کنار علی آبادی و یزدانی خرم

راستی قرار بود شما از ریاست فدراسیون كشتی كنار گذاشته شوید اما فعلا كه سر جایتان هستید.

اگر زور علی‌آبادی می‌رسید حتما مرا برمی‌داشت. او قسم خورده بود كه اگر یك روز به آخر مدیریتش باقیمانده باشد مرا از كشتی كنار می‌گذارد.

انگار زور شما بیشتر از ایشان بوده.

چه عرض كنم. آقای علی‌آبادی چهار ماه بودجه فدراسیون را قطع كرد آن هم زمانی كه قرار بود تیم‌های ملی به مسابقات مختلف اعزام شوند. خدا را شكر كه می‌توانستیم از گوشه و كنار پول جمع كنیم تا تیم‌‌هایمان را اعزام كنیم و آنها هم نتیجه گرفتند.

ما‌شاءا... چه رابطه نزدیكی با علی‌آبادی داشتید.

متاسفانه بعضی‌ها فكر می‌كنند فقط خودشان بلدند كار كنند. علی‌آبادی هم با قطع بودجه كشتی خدمت شایانی به ما كرد. فكر می كنم او باید درباره این كارش توضیح بدهد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری  منبع : گل