تبیان، دستیار زندگی
اقتصاد جهانی از دوره بحرانی سخت خود عبور كرده، اما هنوز بسیار زود است كه دولت‌ها دست از تلاش برای مقابله با ركود اقتصادی بردارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا بحران پایان یافته است؟
پول

اقتصاد جهانی از دوره بحرانی سخت خود عبور كرده، اما هنوز بسیار زود است كه دولت‌ها دست از تلاش برای مقابله با ركود اقتصادی بردارند

سخنگوی صندوق بین‌المللی پول با اعلام این مطلب افزود: البته اقتصاد جهانی رو به بهبود است و آمار و ارقام تولید ناخالص داخلی آمریكا نیز مؤید این وضعیت است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، كارولین اتكینسون عنوان كرد: چشم‌انداز اقتصاد جهان در حال بهتر شدن است اما ما همچنان تاكید داریم كه هنوز زمان ابراز خوشنودی از وضعیت اقتصادی جهان، نرسیده است. وی گفت: صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد كه پس از بدترین ركود از جنگ جهانی دوم تاكنون، اقتصاد دنیا بهبود ناچیزی نشان دهد، اما هنوز زمان دست‌كشیدن از سیاست‌های مقابله با بحران فرا نرسیده است.

البته اقتصاد جهانی رو به بهبود است اما هنوز زود است که خوشنود شویم

تزریق 283میلیارد دلار به اقتصاد جهانی

از سوی دیگر، صندوق بین‌المللی پول اعلام كرد: به‌منظور افزایش ذخایر ارزی اعضا، حدود 283میلیارد دلار در اختیار كشورهای عضو قرار خواهد داد.

این صندوق  امیدوار است این نقدینگی بتواند مشكل ارزی كشورها را حل كند و موجب تحریك بازار جهانی شود. 110میلیارد دلار از این رقم در اختیار اقتصادهای نوظهور و كشورهای در حال توسعه قرار خواهد گرفت كه از این رقم نیز 20میلیون دلار نصیب كشورهای فقیر خواهد شد.

تزریق 8/1میلیارد دلار به ایران

بنابر اعلام صندوق بین‌المللی پول، حدود یك میلیارد و 843میلیون دلار از رقم فوق سهم ایران خواهد بود. سهم خود آمریكا حدود 4/47میلیارد دلار اعلام شده است.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور