تبیان، دستیار زندگی
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم گفت: روحانیت با همکاری رسانه های دیگر در مقابل هجمه تبلیغاتی دشمن مقاومت و ایستادگی کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانیت رسانه است
روحانیت رسانه

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم گفت: روحانیت با همکاری رسانه های دیگر در مقابل هجمه تبلیغاتی دشمن مقاومت و ایستادگی کند.

حجت الاسلام محمد حسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسا گفت:

امروز اگر جایگاه تبلیغ روشن شود، مشخص می شود که روحانیت هم یک رسانه است و می تواند با همکاری رسانه های دیگر در مقابل هجمه وسیع تبلیغاتی دشمن مقاوت و ایستادگی کند.

وی در ادامه افزود:‌ حوزه علمیه بر اساس آیه نفر دو وظیفه تفقه در دین یا دین شناسی و انذار دین و تبلیغ آن را بر عهده دارد.

حجت الاسلام نبوی اظهار داشت: مبلغ باید ابتدا دین را بشناسد و به آن عمل کند و سپس در میان دین به تبلیغ دین بپردازد؛ اگر تبلیغ دین به معنای تام کلمه اتفاق افتاد، مردم به هیچ وجه در معادلات سیاسی سلطه پذیر کفار نمی شود و دین نقش خود را در معادلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفا می کند.

وی ابراز داشت:‌ خداوند در قرآن می فرماید، یهود و نصارا از شما راضی نمی شوند مگر این که دست از دین خود بردارید؛ صهیونیسم که تبلور جنایت یهود و آمریکا که تبلور جنایت نصارا است،‌ از مسلمانان راضی نمی شوند مگر این که دست از دین خود بردارند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر مردم دست از فرهنگ خود بردارند، استحاله شوند و تابع فرهنگ آنان شوند، ‌آنگاه آمریکا وصهیونیسم از مردم راضی خواهند بود؛ اما امروز بر تک‌تک مسلمانان لازم است در مقابل،‌ تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمنان اسلام بایستند و مقاوت کنند.

وی خاطر نشان کرد: شبیخون تبلیغاتی رسانه های جمعی و حربه حقوق بشر نمونه ای از سلاح هایی است که دشمنان اسلام در مقابل ما به کار می برند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه یاد آور شد:

وظیفه رسانه ها این است که در مقابل هجمه دینی دشمن دست به دست هم دهند و با بیان اهمیت مسأله تبلیغ در اسلام، نشان دادن خلاء های تبلیغی، تهییج و ترغیب طلاب و روحانیان به امر تبلیغ، حساس نمودن دستگاه های تبلیغی و سازمان های حوزوی جایگاه تبلیغ را در اذهان عمومی تبیین کنند.

وی اضافه کرد:‌ امروز اگر جایگاه تبلیغ روشن شود، مشخص می شود که روحانیت هم یک رسانه است و می تواند با همکاری رسانه های دیگر در مقابل هجمه تبلیغاتی وسیع دشمن مقاوت و ایستادگی کند.