تبیان، دستیار زندگی
در روزی که تیم ملی والیبال کشورمان نتیجه دیدار مقابل ژاپن در چارچوب رقابت‌های انتخابی جهان را واگذار کرد، نوجوانان کشورمان در پیکارهای جهانی موفق به شکست ژاپن ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکست و پیروزی ایران مقابل ژاپن

تیم ملی نوجوانان ایران

در روزی که تیم ملی والیبال کشورمان نتیجه دیدار مقابل ژاپن در چارچوب رقابت‌های انتخابی جهان را واگذار کرد، نوجوانان کشورمان در پیکارهای جهانی موفق به شکست ژاپن شدند.

به نقل از  مهر، دومین روز یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان دیروز (شنبه) با پیروزی تیم کشورمان مقابل ژاپن آغاز شد.

تیم والیبال نوجوانان ایران که در روز نخست بازی‎ها مغلوب آمریکا شده بود در دیدار دیروز موفق به شکست ژاپن با نتیجه 3 بر یک شد. شاگردان ست‎کوویچ گیم‎های اول، دوم و چهارم را به ترتیب با نتیاج (25 بر 20)، (25 بر 18) و (25 بر18) به سود تمام کردند و تنها در گیم دوم با نتیجه (19 بر 25) مغلوب شدند.

پیروزی نوجوانان والیبالیست مقابل ژاپن در شرایطی به دست آمد که دیروز تیم ملی کشورمان درچارچوب رقابت‎های زیرگروه جام جهانی 2010 ایتالیا در کوماکی ژاپن و در دیدار با این کشور با همین نتیجه متحمل شکست شد.

شکست والیبالیست های بزرگسال ایران مقابل ژاپن

در دومین روز رقابت‌های والیبال انتخابی مسابقات جهانی، تیم ملی والیبال ایران به مصاف تیم ژاپن رفت كه در پایان با نتیجه سه بر یك نتیجه را به حریف خود واگذار كرد.

در این رقابت تیم ملی ایران در دو گیم نخست با نتایج 25-17 و 25-22 نتیجه را به حریف واگذار كرد اما، در گیم سوم توانست با نتیجه 25-22 حریف خود را شكست دهد. آخرین ست مسابقه نیز با نتیجه 25-17 به سود تیم ژاپن به پایان رسید تا تیم میزبان بتواند در نهایت با نتیجه‌ی سه بر یك برابر ایران پیروز شود.

ایران در حالی دیدار دوم خود مقابل ژاپن را واگذار كرد كه روز جمعه تیم ملی كره را شكست داده بود. امروز (یكشنبه) در ادامه این رقابت‌ها تیم ملی والیبال ایران به مصاف تیم قزاقستان خواهد رفت و در صورت پیروزی جواز حضور در جام جهانی را بدست خواهد آورد.

یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان نیز امروز (یکشنبه) با برگزاری دیدارهای آخرین روز مرحله مقدماتی دردو شهر یزولو و باسانو پیگیری می‌شود. تیم کشورمان درگروه B در روز سوم بازی‎ها مقابل صربستان صف‏آرایی می‏کند.

ایران مدافع عنوان قهرمانی مسابقات 2009 والیبال قهرمانی نوجوانان جهان است. برزیل نیز با 6 قهرمانی پرافتخارترین تیم شرکت‌کننده است.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری