تبیان، دستیار زندگی
هافبك غنایی و مسلمان تیم فوتبال اینترمیلان با وجود تهدیدات سرمربی پرتغالی خود حاضر نیست در آستانه یورو دربی ایتالیا، روزه گرفتن را ترك كند .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باز هم روزه می گیرم

مونتاری ستاره مسلمان تیم فوتبال اینتر

یکی از رهبران مسلمان ایتالیا از سرمربی تیم فوتبال اینترمیلان این کشور به خاطر اظهاراتی که در مورد ماه مبارک رمضان داشته، به شدت انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، مسلمانان سراسر جهان در طول ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرند. یکی از این مسلمانان، سولی علی مونتاری، هافبک غنایی اینترمیلان است که خوزه مورینیو در جریان تساوی یک بر یک مقابل باری در هفته اول سری A ایتالیا، وی را بعد از نیم ساعت به خاطر ارایه یک عملکرد ضعیف تعویض کرد.مورینیو بعد از مسابقه اظهار داشت، سالی به خاطر فقدان انرژی لازم ناشی از روزه داری، خیلی بد بازی کرده است. با وجود این محمد نور داچان رییس اتحادیه جمعیت‌ها و سازمان‌های اسلامی ایتالیا (UCOII) مدعی شد، سرمربی اینترمیلان اشتباه متوجه شده است.

مونتاری ستاره مسلمان تیم فوتبال اینتر میلان

وی به تلویزیون «اسکای» گفت: «تحقیقات پزشکی و ورزشی نشان می‌دهند که روزه داری بازیکن را ضعیف نمی‌کند بلکه با ایجاد ثبات روحی و روانی باعث عملکرد بهتر ورزشکاران در زمین نیز می‌شود. بازیکنی که به یکی از ادیان مسیحیت، یهودیت یا اسلام ایمان دارد قطعا از نظر روانی آرام‌تر است که همین امر موجب بهبود عملکرد او می‌شود.»

مورینیو که از تساوی یک بر یک تیمش مقابل باری به شدت عصبانی شده بود بعد از مسابقه گفت:‌ مونتاری به خاطر ماه رمضان مشکلاتی داشت. شاید با توجه به گرمای هوا، برای او خوب نباشد که روزه بگیرد. اکنون زمان خوبی برای روزه گرفتن بازیکنانی که فوتبال بازی می‌کنند، نیست.

این مربی پرتغالی با بیان اینکه باشگاه باید با همکاری کادر پزشکی خود راه حلی برای این مساله پیدا کند، حتی اعلام کرده که ممکن است سالی را به دلیل شرایط ضعیف جسمانی از داربی حساس  تیمش مقابل آث میلان هم حذف کند.

مونتاری ستاره مسلمان تیم فوتبال اینتر میلان

مونتاری: باز هم روزه می‌گیرم

هافبك غنایی و مسلمان تیم فوتبال اینترمیلان با وجود تهدیدات سرمربی پرتغالی خود حاضر نیست در آستانه دربی میلانو ایتالیا، روزه گرفتن را ترك كند.سولی مونتاری بازیكن مسلمان اینترمیلان ایتالیا كه از سوی كارشناسان با ساموئل اتوئو مقایسه شده و هم‌رده او توصیف می‌شود ممكن است به خاطر تقابل با سرمربی مغرور خود حضور در داربی میلانو را از دست بدهد.وی پس از توهین مورینیو و مقصر شناخته شدن در تساوی اینتر برابر باری گفت:«روزه گرفتن من ربطی به توقف اینترمیلان نداشت و آن روز پر انرژی تر از همیشه آماده خدمت به تیم بودم. مورینیو از دین من اطلاعات ناقصی دارد و نمی تواند وضعیت مرا درك كند. او مربی تیم است و به خاطر استرس و نگرانی‌ها به او حق می دهم اما باید بداند كه من به عنوان یك مسلمان به خاطر یورو داربی روزه گرفتن را از دست نمی‌دهم.» دیدار اینتر و میلان شنبه شب برگزار می‌شود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری