تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا با برتری برابر شاختاردونسک اوکراین، فاتح سوپر کاپ اروپا شد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بارسلونا و باز هم قهرمانی

بارسلونا، شاختار دونتسک

تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا با برتری برابر شاختاردونسک اوکراین، فاتح سوپر کاپ اروپا شد.

به نقل از مهر، دیدار سوپر جام اروپا شب گذشته(جمعه شب) بین تیم‌های بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و شاختاردونسک اوکراین قهرمان جام بوفا برگزار شد که در نهایت شاگردان "گواردیولا" با یک گل برابر حریف اوکراینی پیروز شده و عنوان قهرمانی این مسابقه معتبر اروپایی را از آن خود کردند.

در این دیدار که در ورزشگاه شهر موناکو و با قضاوت "فرانک دی‌بلکر" بلژیکی برگزار شد، دو تیم در پایان 90 دقیقه به تساوی بدون گل رضایت دادند اما "پدرو رودریگز" در دقیقه 115 گل قهرمانی تیم بارسلونا را به ثمر رساند.

شاگردان گوآردیولا برای سومین مرتبه موفق به فتح این جام شدند تا در کنار لیورپول و آژاکس هلند با 3 عنوان قهرمانی، پائین تر از آث میلان با 5 عنوان قهرمانی در جایگاه دوم این رده بندی قرار بگیرند. این تیم آخرین بار در فصل 7-1996 موفق به فتح این جام شده بود.

تیم فوتبال بارسلونا با هدایت گورادیولا، فصل گذشته موفق به کسب عناوین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، لالیگا و کوپا دل‌ری(جام حذفی) شده بود. این تیم هفته پیش هم با قهرمانی در سوپر جام اسپانیا، تعداد قهرمانی‌هایش را به 4 عنوان رسانده بود و با فتح سوپر جام اروپا در یک فصل تمام عناوین معتبر اروپایی و اسپانیایی را از آن خود کرد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری