تبیان، دستیار زندگی
تنها دو روز قبل از وقوع حادثه انفجار دو برج تجارت جهانی نیویورک، کلیه سهامداران یهودی، سرمایه های خود را از دو شرکت هوایی یونایتد و امریکن ایرلانیز امریکا، بازستانده بودند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عامل انفجار 11 سپتامبر که بود؟
11سپتامبر

این موارد به همراه مسأله ی عدم حضور بیش از چهار هزار کارمند یهودی بر سرکار خود در ساختمان دوقلوی نیویورک در روز حادثه، باعث شد تا ارتباط اسرائیل با حوادث اخیر بیشتر به چشم بخورد و این رژیم بیش از گذشته متهم شناخته شود.

روزنامه «الجزیره» چاپ عربستان نیز در همین ارتباط نوشت که احتمال دست داشتن صهیونیست ها در انفجارهای امریکا، نه تنها ساخته نویسندگان عرب و مسلمان نیست، بلکه این قضیه روز به روز از جانب رسانه های غربی نیز اظهار می شوند. به غیر از روزنامه واشنگتن پست، یک شبکه تلویزیونی واشنگتن به نام «ان لاین»  نیز احتمال مذکور را تأیید می کند.

به نوشته «الجزیره»، حتی روزنامه های امریکایی نوشتند: « تنها دو روز قبل از وقوع حادثه انفجار دو برج تجارت جهانی نیویورک، کلیه سهامداران یهودی، سرمایه های خود را از دو شرکت هوایی یونایتد و امریکن ایرلانیز امریکا، بازستانده بودند. حتی قرار بود شارون در همان روزها به واشنگتن سفر نماید، اما موساد به وی اطلاع داد در صورتی که بخواهد در آن روز سفر کند، با احتمال مرگ روبه رو خواهد شد.»

روزنامه الاخبار چاپ مصر نیز رژیم صهیونیستی و سیاست های این رژیم را مسؤول حوادث اخیر در امریکا دانست.

یک منبع اطلاعاتی نظامی ایالات متحده امریکا نیز جزئیات یک یادداشت داخلی اطلاعاتی درباره ی ارتباط داشتن سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) با حملات تروریستی به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون را فاش ساخت.

این در حالی است که در موضع گیری سران ابرقدرت غرب علیه تروریسم، هیچ نامی از اسرائیل به میان نمی آید، بلکه برعکس نام صهیونیست ها در کنار امریکاییان، در ماجرای حمله ی به افغانستان به روشنی مشهود است.

شما چطور در همان ساعات اول تشخیص دادید که مسلمان ها این کار را کرده اند؟! اگر این قدر دستگاه اطلاعاتی شما قوی است... چرا نتوانستید این عملیات به این وسعت را که حتماً ماه ها – بعضی می گویند سال ها – احتیاج به کار کردن دارد، تشخیص بدهید؟ از کجا فهمیدید کار مسلمان هاست؟»

با آغاز حمله ی امریکا به افغانستان، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در هفته های اخیر، اطلاعات مهم اطلاعاتی و امنیتی در پیوند با حمله ی نظامی به افغانستان، در اختیار امریکا قرا داده است.

آیا این روش و عمل، نوعی فرافکنی برای حمله ی استکبار جهانی به اسلام و مسلمین نیست؟

دکتر عبدالعزیز را نیستی – سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین – گفت: «تل آویو، این حملات را صورت داده است تا واشنگتن علیه اسلام اعلام جنگ کند.»

دقیقاً در همین راستا، وزارت جنگ امریکا از ادامه بمباران شهرهای افغانستان و اعزام نیرو به خاورمیانه و آسیای مرکزی در آینده نزدیک خبر داد.

با این تبیین روشن می شود که هدف، مبارزه ی با تروریسم نیست. چگونه عامل، خود در کنار امریکا قرار می گیرد و دم از مبارزه ی با تروریست می زند؟!

رادیو تل آویو در روز دوشنبه 16/7/80 به نقل از مشاور تبلیغاتی نخستوزیر اسرائیل گفت: تل آویو آمادگی خود را برای حمایت از آمریکا در مبارزه ی با تروریسم، اعلام داشته است.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی «سی بی اس» اعلام کرد: میلیون ها نفر از مردم در سراسر جهان در انتظار ارایه مدارک امریکا علیه بن لادن هستند و هر چه ارایه این مدارک به طول انجامد، شک و تردید عموم بر نبود مدارک کافی علیه وی بیشتر می شود.

چنانچه اشاره شد، طرح اتهام به بن لادن و یا مسلمین، روشی ساختگی برای گسترش قدرت امریکا در سطح جهان است.

مقام معظم رهبری فرمودند: «شما چطور در همان ساعات اول تشخیص دادید که مسلمان ها این کار را کرده اند؟! اگر این قدر دستگاه اطلاعاتی شما قوی است... چرا نتوانستید این عملیات به این وسعت را که حتماً ماه ها – بعضی می گویند سال ها – احتیاج به کار کردن دارد، تشخیص بدهید؟ از کجا فهمیدید کار مسلمان هاست؟»

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور