تبیان، دستیار زندگی
نظر شما چیست؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تروریست خوب یا بد؟!
آیت الله خامنه ای

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار خانواده های شهدای نیروهای مسلح فرمودند: «در آسمان خلیج فارس، هواپیمای ایران را با صدها نفر مسافر، بدون هیچ دلیل و بهانه ای منفجر می کنند؛ افراد را در دریا تکه پاره و غرق می کنند؛ بعد فرمانده ی آن ناو را نه فقط محاکمه و توبیخ نمی کنند، و نه فقط از ایران عذرخواهی نمی کنند، بلکه به فرمانده آن ناو جایزه می دهند! این شد تروریسم خوب! منطق، منطق غلطی است. مفهوم، مفهوم نادرستی است که توقع دارند برای همین مفهوم نادرست، همه ی دنیا بسیج شوند و پشت سر آن ها راه بیفتند و هر کاری که آن ها می خواهند بکنند، بقیه نه فقط اعتراض نکنند، بلکه همه باید به آن ها کمک هم بکنند!».

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران، مجموعه دستگاه های سیاسی، تبلیغاتی، امنیتی، حقوقی و اقتصادی غرب، به ویژه امریکا و حکومت صهیونیستی علیه انقلاب، بسیج شدند. سفارتخانه ی امریکا در تهران به ستاد ایجاد هماهنگی میان نیروهای مخالف انقلاب مبدل گردید.

مفهوم، مفهوم نادرستی است که توقع دارند برای همین مفهوم نادرست، همه ی دنیا بسیج شوند و پشت سر آن ها راه بیفتند و هر کاری که آن ها می خواهند بکنند، بقیه نه فقط اعتراض نکنند، بلکه همه باید به آن ها کمک هم بکنند!

در 27 بهمن 1357 شهر سنندج توسط جریانهای جریان های تجزیه طلب اشغال گردید و نیروهای ارتش و بسیج قتل عام گردیدند. یک هفته بعد، تحرکات تجزیه طلبانه در گنبد و ترکمن صحرا آغاز شد.

چنانچه اشاره نمودیم، سپهبد قرنی و استاد شهید مطهر ترور شدند. در چهارم اردیبهشت 58، در تبریز، حزب خلق مسلمان، فاجعه آفرید. در خوزستان نیز گروهی به نام خلق عرب اعلام موجودیت نمودند و به تحریک عراق به تحرکات تجزیه طلبانه مشغول شدند.

امریکا در مقابل تمامی این جنایات تجزیه طلبانه و تروریستی، سکوت توأم با رضایت را برگزیده بود و بعضاً از آنان نیز حمایت می کرد. اما چون عناصری از حکومت شاه و ساواک که در جریان انقلاب، فرمان قتل مردم را صادر کرده بودند،به دار مجازات تحویل داده شدند، فریاد امریکاییان به اسمان بلند شد و مجلس سنای امریکا در 27 اردیبهشت 58 با صدور بیانیه ای اعدام عناصر دستگاه شاه را به شدت محکوم کرد و اخطار شدیداللحنی به جمهوری اسلامی ایران داد. رژیم صهیونیستی در این محکومیت، یار و همراه استکبار جهانی امریکا بود، بلکه امریکا در این رفتار، از اسرائیلی ها خط می برد؛ زیرا جریان لابی صهیونیست، پرنفوذترین و سرسخت ترین جریان تأثیرگذار بر سیاست خارجی امریکاست.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور