تبیان، دستیار زندگی
ند منزوی: چه جایی بهتر از دانشگاه آزاد! پس از شركت سهامی عام شدن باشگاه پرسپولیس، سازمان تربیت بدنی مصر است تا هر چه زودتر دیگر باشگاه بزرگ پایتخت استقلال را وارد سهامی عام كند. به دنبال ثبت نهایی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاجرنیا: فكر نمی‌كنم مهرعلیزاده موافقت كند

منزوی: چه جایی بهتر از دانشگاه آزاد!


پس از شركت سهامی عام شدن باشگاه پرسپولیس، سازمان تربیت بدنی مصر است تا هر چه زودتر دیگر باشگاه بزرگ پایتخت استقلال را وارد سهامی عام كند.

به دنبال ثبت نهایی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال به موسسه استقلال و با نظر نهایی سازمان تربیت بدنی شرایط برای واگذاری هر چه سریع‌تر سهام به علاقه‌مندان فراهم می‌شود. روندی كه در باشگاه پیروزی در حال شكل‌گیری است. اما تفاوت عمده‌ی باشگاه استقلال تهران این است كه هویت موسسه‌ی فرهنگی ورزشی را حفظ كرده و با ایجاد شركت‌هایی در زیر شاخه‌ی این موسسه تنها شرایط را برای واگذاری سهام این شركت‌های تابعه فراهم خواهد كرد. در صورتی كه باشگاه پیروزی با تغییر كلی در ساختار كنونی خود امكان حضور كلیت باشگاه در بورس را فراهم كرده است و این مهم قابلیت‌های متفاوتی با ساختار باشگاه استقلال خواهد داشت.

پس از ثبت موسسه استقلال امكان واگذاری سهام‌های شركت‌های تابعه به بنگاه‌های اقتصادی، بازیكنان، پیشكسوتان، هواداران و علاقه‌مندان فراهم خواهد شد كه نوع واگذاری با سیاست و چارچوب‌های سازمان تربیت بدنی انجام خواهد شد.

سازمان تربیت بدنی تنها نهادی است كه می‌تواند با اعمال نظر در نوع واگذاری سهام، محدوده‌ی اشخاص و بنگاه‌ها را در خریداری سهام باشگاه استقلال تعریف كند.

بنابراین گزارش سه ماه پیش مدیر عامل باشگاه استقلال اهواز خواهان خرید سهام اعظمی از باشگاه همنام تهرانی شد اما با مخالفت سازمان تربیت بدنی و مسوولان باشگاه استقلال روبرو شد اما این روزها شایعه‌ی خرید باشگاه استقلال تهران توسط دانشگاه آزاد اسلامی شنیده می‌شود. امری كه با توجه به مخالفت‌های سازمان تربیت بدنی با خرید این باشگاه توسط یك بخش یا شركت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دكتر بهرام قدیمی مدیر كل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوال درباره‌ی خرید باشگاه استقلال توسط این دانشگاه گفت: هنوز چنین موضوعی به دست من نرسیده است و مسوولان استقلال تاكنون در این باره با من گفت‌وگو و مذاكره نكرده‌اند.

همچنین كامران منزوی با تایید صحبتهایی مبنی بر خرید بخشی از سهام باشگاه استقلال از سوی دانشگاه آزاد گفت: ظاهرا دانشگاه آزاد خواهان خریداری بخشی از سهام استقلال است و ما نیز از این موضوع خرسندیم.

معاون ورزشی باشگاه استقلال افزود: باشگاه استقلال نیازمند یك سازمان و نهادی مستحكم برای پیگیری برنامه‌ریزی‌ها و رشد و تقویت شرایط كنونی است. از نظر ما دانشگاه آزاد بهترین ارگانی است كه استقلال می‌تواند با تكیه بر آن به اهداف خود دست یابد.

منزوی تاكید كرد: هیچ مشكلی برای فروش سهام به دانشگاه آزاد وجود ندارد و باید این مهم در چارچوب سیاست‌های سازمان تربیت بدنی پیگیری و اجرایی شود.

در همین حال عضو هیات مدیره‌ی باشگاه استقلال تهران درباره‌ی واگذاری این تیم به دانشگاه آزاد، گفت: تا آن جا كه من به نقطه نظرهای مهندس مهرعلیزاده اطلاع دارم فكر نمی‌كنم وی با واگذاری استقلال به یك دستگاه یا مجموعه‌ی خاص موافقت كند.

علی تاجرنیا ادامه داد: به احتمال فراوان تا پیش از پایان سال جاری استقلال نیز همانند پرسپولیس به شكل سهامی عام درخواهد آمد و در آن زمان طبیعتا با نظر سازمان تربیت بدنی به مجموعه‌های مختلف واگذار می‌شود.

وی افزود: البته تفاوتی كه در استقلال نسبت به پرسپولیس وجود دارد این است كه ساختارش كاملا دولتی نیست و از این جهت مشكلات پرسپولیس را ندارد و دلیلی برای طرح آن در هیات دولت وجود ندارد تنها باید مراحل حقوقی‌اش را از تغییر موسسه به سمت یك شركت سهام عام بگذراند.