تبیان، دستیار زندگی
ما یهودی ها را كشته ایم اما ایران نباید برنامه اتمی داشته باشد!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مركل: ما یهودی ها را كشته ایم اما ایران نباید برنامه اتمی داشته باشد!
آنگلا مركل

دولت گروگان گرفته شده آلمان به رژیم صهیونیستی قول داد تمام تلاش خود را برای تشدید تحریم ها علیه ایران به كار گیرد.

آنگلا مركل پس از بازدید نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اردوگاه آشویتز گفت: ما از حیات اسرائیل حمایت خواهیم كرد و این نتیجه ای است كه از هولوكاست در جنگ جهانی دوم ناشی می شود. مسئولیت هولوكاست به عهده ماست و این واقعه، وظیفه ای دائمی برای ما ایجاد می كند.

نتانیاهو نیز در این نمایش مظلومیت گفت: در این مكان برای نابودی ملت یهود برنامه ریزی كردند. رهبران جهان باید بدانند كه كسی كه ملت یهود را تهدید كند جهان را تهدید كرده است.

مركل پس از این نمایش مضحك و بدون اینكه توضیح دهد چرا ملت فلسطین باید تاوان جنایات دولت وقت آلمان را بپردازد، خواستار اتخاذ تحریم های تازه علیه ایران شد و گفت: در صورتی كه ایران تا ماه سپتامبر تمایل خود را برای مذاكره بر سر برنامه اتمی نشان ندهد با تحریم های تازه روبرو خواهد شد و ما در صورت دریافت نكردن پاسخ مثبت، اقدام های بیشتری را در بخش های انرژی و مالی مد نظر قرار خواهیم داد.

نتانیاهو نیز خواستار اعمال تحریم های فلج كننده علیه ایران آن گونه كه هیلاری كلینتون عنوان كرده بود، شد و گفت: ایران خطری برای صلح جهانی است و زمان زیادی باقی نمانده.

اختلاف نظر بین مقامات آمریكایی مانع از فشار نظامی به ایران است

نخست وزیر اسرائیل در پاسخ به پرسش یك خبرنگار آلمانی درمورد این كه آیا اكنون زمان خلع سلاح هسته ای اسرائیل نیست، گفت: «ما اولین كسی نیستیم كه سلاح هسته ای را وارد خاورمیانه كردیم، بلكه مشكل ایران است. مهم آن است كه باید تحریم های شدید و فلج كننده ای علیه ایران اعمال كرد(!) البته اگر شورای امنیت نتواند برای تشدید تحریم ها به توافق برسد، آمریكا و اروپا باید خود به اعمال مجازات اقدام كنند.»

اما در همین حال روزنامه ورمیانووستی با اشاره به جلسه هفته آینده مقامات وزارت خارجه 1+5 در برلین نوشت: برنامه هسته ای ایران می تواند به زودی سبب قهر بین غرب با روسیه و چین شود. قدرت های غربی درصدد متقاعدسازی مسكو و پكن به اعمال تحریم های جدید علیه تهران برای مجازات آن بخاطر عدم تمایل به توقف غنی سازی اورانیوم هستند. این می تواند در رابطه با محدودسازی ایران در بخش خرید و فروش گاز و فرآورده های نفتی باشد كه به طور مستقیم منافع روسیه و چین را تحت تأثیر قرار می دهد.

این روزنامه می افزاید: اختلاف نظر بین مقامات آمریكایی مانع از فشار نظامی به ایران است. مقامات پنتاگون موضع ملاحظه كارانه ای دارند و از جمله مایك مولن رئیس ستاد مشترك ارتش آمریكا بخوبی متوجه این هست كه وارد كردن ضربات نظامی به ایران نتایج مطلوبی به همراه نخواهد داشت و نمی تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف كند.

همراهی برخی سران غربی با مواضع ضدایرانی نتانیاهو

سارکوزی و نتانیاهو

ادعای ضدایرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه تور اروپایی خود مورد استقبال برخی كشورهای غربی از جمله آلمان و فرانسه قرار گرفت.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار و گفت وگو با مقامات لندن از جمله نخست وزیر این كشور پیرامون برنامه هسته ای ایران با سفر پاریس و برلین به تكرار ادعاهای ضدایرانی خود پرداخت كه مورد استقبال سران این كشورها هم قرار گرفت.

«نیكلا ساركوزی» رئیس جمهور فرانسه پس از گفت وگو با نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد در صورتی كه تهران برای مذاكره درباره برنامه هسته ای اش تمایلی نشان ندهد، پاریس برای اعمال تحریم های شدیدتر علیه این كشور تلاش خواهد كرد.

برلین پایتخت آلمان مقصد بعدی تور ضد ایرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود كه مقامات این كشور نیز همراهی خود را با ادعاهای نتانیاهو اعلام كردند

وی همچنین در سخنرانی سالانه اش خطاب به سفرای فرانسه در خارج از كشور بی صبری خود را نسبت به عدم تمایل ایران به شركت در مذاكرات ابراز كرد و مدعی شد مسئله تحریم های احتمالی شدیدتر علیه تهران هنگامی كه سران كشورهای جهانی در پایان ماه سپتامبر در نیویورك دیدار می كنند مورد بحث قرار خواهد گرفت و در صورتی كه تغییری در موضع ایران صورت نگیرد «مسئله تشدید جدی تحریم ها به وضوح مطرح خواهد شد.»

ساركوزی بار دیگر ضمن مداخله در امور داخلی ایران، تهران را متهم به داشتن اهداف نظامی در برنامه هسته ای اش كرد. برلین پایتخت آلمان مقصد بعدی تور ضد ایرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود كه مقامات این كشور نیز همراهی خود را با ادعاهای نتانیاهو اعلام كردند.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور