تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی والیبال کشورمان نخستین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی ایتالیا را با پیروزی برابر تیم ملی کره جنوبی به پایان برد تا شانس خود برای صعود ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی ایران مقابل کره جنوبی

والیبال انتخابی جام جهانی

تیم ملی والیبال کشورمان نخستین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی ایتالیا را با پیروزی برابر تیم ملی کره جنوبی به پایان برد تا شانس خود برای صعود به این مسابقات را به افزایش دهد.

به نقل از مهر، مسابقات والیبال انتخابی جام جهانی در گروه H از روز جمعه با حضور تیم های کره جنوبی، ایران، ژاپن و قزاقستان در منطقه "کوماکی" شهر ناگویا ژاپن آغاز ‌شد که در نخستین دیدار تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد با پیروزی برابر کره جنوبی، سومین برد تاریخ والیبال ایران برابر این کشور را رقم بزند.

در این دیدار که ظهرجمعه (6 شهریور) برگزار شد، ملی پوشان کشورمان موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 حریف قدرتمند خود را شکست دهند. تیم کشورمان در این دیدار گیم های اول و سوم را با نتایج 25 بر 19 و 25 بر 18 به حریف خود واگذار کرد اما در گیم های دوم، چهارم و پنجم با نتیجه 25 بر 22 ، 25 بر17 و 15 بر 12 به پیروزی رسید تا شانس خود برای صعود به جام جهانی را افزایش دهد.

والیبال

والیبال ایران نخستین‎بار در رقابت‎های انتخابی المپیک 2004 آتن موفق به تحمیل شکست به کره‎ای‎‏ها شد. این بازی با نتیجه 3 بر صفر تمام شد. اما دومین و آخرین پیروزی والیبال ایران برابر کره‎جنوبی هم سال 2008 به دست آمد. تیم ملی ایران در نخستین دوره رقابت‌های AVC کاپ آسیا که درتایلند برگزار شد موفق به شکست 3 بر2 کره‎جنوبی و در نهایت قهرمانی در این بازی‎ها شد.

همچنین تیم والیبال ژاپن با نتیجه 3 بر یک موفق به شکست تیم ملی والیبال قزاقستان شد.

تیم ملی والیبال ژاپن در گیم‌های اول، سوم و چهارم را به ترتیب با نتایج 25 بر 20، 25 بر 21 و 25 بر 16 به سود خود پایان داد و تنها گیم دوم را با نتیجه 25 بر 17 به حریف قزاقستانی واگذار کرد.

تیم ملی والیبال کشورمان در دومین دیدار خود در این رقابتها امروز(شنبه) به مصاف میزبان این مرحله (ژاپن) خواهد رفت. در پایان این رقابتها دو تیم برتر جواز حضور در جام جهانی ایتالیا را بدست خواهند آورد. هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان سال 2010 در ایتالیا برگزار می‎شود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری