تبیان، دستیار زندگی
مراسم قرعه کشی مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا پنجشنبه شب برگزار شد که طی آن تیم فوتبال بارسلونا مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات با تیم‌های .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا

لیگ قهرمانان اروپا

مراسم قرعه کشی مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا پنجشنبه شب برگزار شد که طی آن تیم فوتبال بارسلونا مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات با تیم‌های اینترمیلان ایتالیا، دیناموکی‌اف اوکراین و کازان روسیه همگروه شد.

به نقل از مهر، آئین قرعه‌کشی مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا شب گذشته(پنجشنبه شب) در شهر موناکو فرانسه برگزار شد و 32 تیم حاضر در این رقابت ها به 8 گروه 4 تیمی تقسیم شدند.

بر اساس این قرعه کشی، تیم فوتبال بارسلونا مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها در گروه F و با تیم‌های اینترمیلان ایتالیا، دیناموکی‌اف اوکراین و کازان روسیه همگروه شد.

همچنین همگروه شدن رئال مادرید و آث میلان هم از نکات جالب این قرعه کشی بود زیرا "کاکا" که سال‌ها با پیراهن میلان در مسابقات رسمی به میدان می رفت، در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن رئال به ورزشگاه "سن سیروی" میلان باز خواهد گشت.

گروه بندی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا به شرح زیر است:

لیگ قهرمانان اروپا

گروه A:

بایرن مونیخ آلمان، یوونتوس ایتالیا، بوردو فرانسه و مکابی رژیم اشغالگر

گروه B:

منچستر یونایتد انگلستان، زسکامسکو روسیه، بشیکتاش ترکیه و وولفسبورگ آلمان

گروه C:

آث میلان ایتالیا، رئال مادرید اسپانیا، مارسی فرانسه و اف سی زوریخ سوئیس

گروه D:

چلسی انگلستان، پورتو پرتغال، آتلتیکو مادرید اسپانیا و آپوئل نیکوزیا قبرس

گروه E:

لیورپول انگلستان، لیون فرانسه، فیورنتینا ایتالیا و دبرسن مجارستان

گروه F:

بارسلونا اسپانیا، اینترمیلان ایتالیا، دیناموکی‌اف اوکراین و کازان روسیه

گروه G:

سویا اسپانیا، گلاسکورنجرز اسکاتلند، اشتوتگارت آلمان و اونیریا رومانی

گروه H:

آرسنال انگلستان، آلکمار هلند، المپیاکوس یونان و استاندارد لیژ بلژیک

همه جوایز برای بارسا و منچستر

در این مراسم لیونل مسی بازیکن آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا که 9 گل در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده بود، به عنوان بهترین بازیکن آن دوره شناخته شد.

این بازیکن که جایگاه کریستیانو رونالدو(بهترین بازیکن سال 8-2007) را کسب کرده بود، دومین بازیکن آرژانتینی است که در 10 سال گذشته موفق به کسب این عنوان شده است. "فرناندو ردوندو" درسال 2000 این عنوان را از آن خود کرده بود.

مسی همچنین به عنوان بهترین مهاجم این مسابقات هم انتخاب شد. ضمن اینکه "ادوین واندرسار" از تیم منچستریونایتد به عنوان بهترین دروازه بان، "جان تری" از تیم چلسی به عنوان بهترین مدافع و "ژاوی" از تیم بارسلونا به عنوان بهترین هافبک این مسابقات در فصل گذشته معرفی شدند.

در پایان فصل (8-2007) "کریستیانو رونالدو" از تیم فوتبال منچستریونایتد به عنوان بهترین بازیکن و مهاجم، گپیتر چکگ از چلسی به عنوان بهترین دروازه بان، "جان تریگ از انگلستان به عنوان بهترین مدافع و "فرانک لمپارد" از چلسی به عنوان بهترین هافبک انتخاب شده بودند.

بازیکن آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا پس از انتخابش به این عنوان گفت: از اینکه توانستم چنین عنوان با ارزشی را تصاحب کنم، بسیار خوشحالم.

مسی همچنین از تمام مردمی که به نفع وی رای داده بودند و باعث شدند این بازیکن چنین عنوانی را کسب کند، تشکر کرد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری