تبیان، دستیار زندگی
علیرضا حنیفی، از چاپ دو نمایشنامه جنگی؛ یك شب به آفرینش مانده و گل میشان، (براساس یك خاطره از شهید صیاد شیرازی) توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خبر داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار 2 نمايشنامه جنگي "عليرضا حنيفي"
2 fe'j4f'eg ,f¯j9dj16' -fjaj

عليرضا حنيفي، از چاپ دو نمايشنامه جنگي؛ "يك شب به آفرينش مانده" و "گل ميشان"، توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس خبر داد. نمايشنامه "گل ميشان" براساس يك خاطره شفاهي از شهيد صياد شيرازي نوشته شده است.

عليرضا حنيفي، نمايشنامه نويس در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: نمايشنامه "يك شب مانده به آفرينش" بر اساس كتاب "تكليف است برادر" نوشته حسين همداني شكل گرفته و خاطرات پنج رزمنده جنگ را در قصر شيرين روايت مي‌كند.

وي افزود: نمايشنامه "گل ميشان" را نيز براساس يك خاطره شفاهي از شهيد صياد شيرازي نوشته‌ام. اين دو نمايشنامه به زودي از سوي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس منتشر مي‌شوند.

حنيفي درباره اقتباس از آثار مكتوب جنگ در نمايشنامه‌ها گفت: استفاده از كتاب‌هاي خاطرات و رمان‌هاي دفاع‌مقدس، نمايشنامه‌هاي اين حوزه را از تكرار خارج و به نمايشنامه‌نويسان سوژه‌هايي ناب ارايه مي‌كند.

علیرضا حنیفی متولد سنندج و کارشناس ادبیات نمایشی است. از وي تاكنون نمايشنامه‌هاي؛ چرخ هشتم، پیراهن هزار یوسف، قطار جنوب، ابوغریب تا غربت، شب های بارانی، هرمز و کمان و بشنو از دل به چاپ رسيده‌اند.