تبیان، دستیار زندگی
(24 دی) امیررضا خادم : اقدام شهردارى در حمایت از ورزش بانوان قابل تقدیر است رئیس فراکسیون ورزش مجلس شوراى اسلامى، اقدام شهردارى تهران براى فعالکردن ورزش بانوان پایتخت ایران را حرکتى مثبت و قابل تقدیر خواند. به گزارش روز چهار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار کوتاه ورزشی (24 دی)


امیررضا خادم : اقدام شهردارى در حمایت از ورزش بانوان قابل تقدیر است

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شوراى اسلامى، اقدام شهردارى تهران براى فعالکردن ورزش بانوان پایتخت ایران را حرکتى مثبت و قابل تقدیر خواند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومى ستاد خبرى بازیهاى بانوان پایتخت هاىکشورهاى اسلامى و آسیایى، "امیررضا خادم " با بیان این مطلب افزود : اینحرکت شهردارى تهران فرهنگ حمایت از ورزش را در دیگر شهردارىهاى کشورمرسوم مىکند.

خادم گفت : شهردارى تهران نباید از عملکرد این مسابقات دلسرد شود چراکه رمز موفقیت تداوم در برگزارى است .

وى در مورد نحوه حمایت مجلس از این بازیها گفت : بسیارى از نمایندگاناز برگزارى این بازیها مطلع نبودند و ما تلاش مىکنیم که دیگر نمایندگاننیز از جریان برگزارى مطلع شوند.

نماینده مردم تهران افزود : همین که نام ایران به عنوان حامى مسابقاتىکه بر ارزش هاى اسلامى دلالت مىکند، در منطقه مطرح شود خود بزرگترین دستاوردبرگزارى بازىهاست .

قهرمان اسبق کشتى جهان در خاتمه تصریح کرد : مجلس شوراى اسلامى امیدواراست که در این مسابقات کیفیت برگزارى نیز لحاظ شود و با دعوت از کشورهاىصاحب نام ورزشى بر اعتبار آن نیز افزوده شود.

نفرات نهایی اعزامی به جام یاریگین مشخص شد

آیین نامه اعزام تیمها به تورنمنت‌های بین المللی به تصویب رسید

لیست نفرات نهایی اعزامی به جام یاریگین كه یازدهم بهمن ماه در كشور روسیه برگزار می‌شود، ‌از سوی سازمان تیم‌های ملی كشتی آزاد اعلام شد.

در وزن 55 كیلوگرم تقی داداشی و یاسر خالپور، 60 كیلو مراد محمدی و حسن كمره‌ای، 66 كیلو اصغر بذری، 74 كیلو مهدی حاجی زاده، 84 كیلو رضا یزدانی، 96 كیلو هادی پورعلیجان و 120 كیلو علیرضا قرایی به جام یاریگین اعزام خواهند شد.

محسن كاوه با تایید این اسامی به ایسنا گفت: به دلیل همزمان شدن مرحله‌ی دوم انتخابی تیم ملی و جام یاریگین، با نظر نهایی اعضای سازمان تیم‌های ملی كشتی آزاد، مقرر گردید یاسر خالپور، حسن كمره‌ای، اصغر بذری و هادی پورعلیجان كه مجوز شركت در جام تختی را ندارند، با حضور موفق در جام یاریگین و بدون شركت در مرحله‌ی دوم انتخابی تیم ملی، این جواز را كسب كنند.

وی همچنین اظهار كرد: در جلسه‌ای كه روز گذشته با رییس فدراسیون كشتی داشتیم، مقرر گردید پس از این كلیه‌ی اعزام تیم‌ها و ارگان‌هایی كه به عنوان نمایندگان فدراسیون در تورنمنت‌های بین‌المللی شركت می‌كنند تنها با تایید اعضای سازمان تیم‌های ملی انجام شود و این دستورالعمل به صورت آیین نامه به تصویب رسید و در اختیار رییس فدراسیون كشتی قرار گرفت.

تلخ و شیرین در اردوی تیم ملی كاراته!

جاسم ویشگاهی به اردو آمد

روحانی از تصمیم خود منصرف شد

زین‌الدین از حضور در اردو انصراف داد

جاسم ویشگاهی قهرمان كاراته كشورمان به اردوی تیم ملی پیوست.

به گزارش ایسنا، ویشگاهی دارنده عناوینی همچون نایب قهرمان بزرگسالان جهان در اسپانیا، قهرمانی جوانان جهان در بلغارستان، نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی بوسان و مسابقات آسیایی تایوان كه مدتی در سوئد مشغول تمرین بود از روز یكشنبه به اردوی تیم ملی ملحق شد و در جمع سایر ملی پوشان به تمرینات خود پرداخت.

ویشگاهی برای شركت در مسابقات كشورهای اسلامی در عربستان آماده خواهد شد.

***حضور حسین روحانی در جمع اردونشینان

حسین روحانی كه از حضور در مسابقات كشورهای اسلامی در عربستان انصراف داده بود به اردوی تیم ملی بازگشت.

روحانی پس از یك هفته از تصمیم خود مبنی بر عدم حضور در این مسابقات انصراف داد تا از هفته‌ی آینده شاهد تمرین وی با سایر ملی‌پوشان باشیم.

روحانی مدال نقره مسابقات جهانی سال 2004 در مكزیك را دارارست و به همین دلیل بدون انتخابی در اردو حضور خواهد یافت.

***دومین مرحله مسابقات انتخابی تیم ملی كاراته بزرگسالان

دومین مرحله مسابقات انتخابی تیم ملی كاراته بزرگسالان با حضور مدعیان مختلف صبح چهارشنبه در خوابگاه شماره 2 آزادی تهران انجام می‌شود. در این رقابت‌ها در وزن 65ـ یوسف عطایی، محسن سلیمی و روح اله اسفندیاری، در 70ـ منصور حسن بیگی و سعید فرخی، در 75ـ علیرضا كتیرایی و نادر جودت، در 80ـ مازیار الهامی و داود اشرفیان و در 80+ رضا عزیزی و علی شاطرزاده به رقابت خواهند پرداخت.

گفتنی است حسین روحانی و مهران بهنام فر نیز برای اوزان 60ـ و اپن انتخاب شده‌اند و جاسم ویشگاهی نیز در مراحل بعدی اردو باید در یكی از اوزان انتخابی 75ـ و یا 80ـ شركت كند.

***انصراف مسلم زین‌الدین از حضور در اردو

مسلم زین‌الدین كاراته‌كا كرمانشاهی كه در جریان رقابت‌های انتخابی هفته گذشته جواز حضور در اردوی تیم ملی را به دست آورده بود از حضور در مرحله‌ی جدید اردو و شركت در مسابقات كشورهای اسلامی انصراف داد.

زین‌الدین دلیل این انصراف را مشكلات شخصی عنوان كرده است.