تبیان، دستیار زندگی
! نیکبخت: به خاطر بی پولی استقلال الوصلی شدم می گویند جدایی نیکبخت از استقلال به این تیم ضربه می زند چون او عصای دست قلعه نوعی بود و در بسیاری از بازی ها با گلهای حساسی که برای تیمش می زد نقش فرشته نجات را برای آبی های تهرانی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فحاشی به استقلال عادت شده است!

نیکبخت: به خاطر بی پولی استقلال الوصلی شدم


می گویند جدایی نیکبخت از استقلال به این تیم ضربه می زند چون او عصای دست قلعه نوعی بود و در بسیاری از بازی ها با گلهای حساسی که برای تیمش می زد نقش فرشته نجات را برای آبی های تهرانی داشت اما سرانجام این بازیکن آماده از استقلال جدا شد و در اولین بازی اش در الوصل امارات خوش درخشید تا این بار الوصل از به خدمت گرفتن او پشیمان نباشد! حرفهای تازه نیکبخت را بخوانید:

سرعت انتقال شما به باشگاه الوصل خیلی زیاد نبود.

اصلاً قرار نبود ترانسفر شوم ولی با توجه به مشکلات مالی باشگاه و ارسال دعوتنامه، مسئولان باشگاه استقلال تن به چنین انتقالی دادند. ضمن اینکه انتقال من خیلی نیز سریع نبود و با بررسی دقیق عملی شد.

فکر نمی کنید استقلال با رفتن شما ضعیف شود؟

من از ته قلب استقلال را دوست دارم، خدا کند که استقلال ضربه نخورد زیرا تیم بسیار خوبی است و پتانسیل بالایی دارد. این تیم در تمام پستها بازیکنان خوبی دارد و اصلاً متکی به فرد نیست که با رفتن من ضعیف شود.

شما امسال با چند هم بازی ات درگیری داشتی و...

نه، من داشتم کار خودم را می کردم و با تمام بازیکنان هم رابطه خوبی داشتم ولی در روزنامه ها عکس این مسائل را جلوه می دادند! الان هم با اینکه حتی یک هفته نیست به امارات آمده ام ولی دلم برای همه بچه ها تنگ شده بخصوص برای آقای قلعه نوعی که به جزء مربی، حکم برادر بزرگتر را نیز برایم داشت.

ولی خیلی ها می گفتند با آقای قلعه نوعی مشکل داری.

نمی دانم چرا بعضی ها می خواهند بین ما اختلاف ایجاد کنند؟ ولی محض اطلاع این آقایان می گویم، قلعه نوعی از برادر هم به من نزدیک تر است و او خیلی به پیشرفت من کمک کرد و فقط به خاطر آقای قلعه نوعی در استقال ماندگار شدم وگرنه پیشنهادات خوبی داشتم و هر بازیکنی دوست دارد در کشورهای دیگر بازی کند.

راستی چرا استقلال مثل فصل قبل بازی نمی کند و در حال حاضر هم جایگاه خوبی در جدول ندارد؟

استقلال تماشاگرپسند بازی می کند و به همین دلیل است که نتایج خوبی نگرفته است! متاسفانه تیمی که حتی بدون تاکتیک پیروز شود توی چشم مردم است اما کارشناسان که دیگر نباید در مورد استقلال چنین قضاوت کنند و بگویند آبی پوشان ضعیف و فاقد برنامه هستند.

حتی اگر استقلال زیبا هم بازی کند، زیبا بازی کردن دلیل قهرمانی نیست.

حرف شما درست ولی سال به سال لیگ فوتبال ایران سخت تر می شود و تیم ها به هم نزدیک تر می شوند. دیگر مثل سابق دو تیم استقلال و پرسپولیس نمی توانند حریفان خود را به راحتی شکست دهند. این نشان می دهد سطح فوتبال ایران رو به رشد است.

ولی شما با لطفی و فکری درگیری هم داشتید؟

بابا آن که دیگر تمام شد، حالا شما ول کن نیستید؟( باخنده) از شوخی گذشته من فقط در زمین فوتبال و هنگام بازی عصبانی می شوم و هیچ مشکلی با استقلالیها ندارم نه با لطفی و نه با فکری، آنها از دوستان من بودند و همه عضو یک خانواده هستیم.

با کدام یک از بازیکنان تیم استقلال رفاقت بیشتری داری؟

خب من با همه بازیکنان استقلال دوست هستم اما بیشتر با منصوریان، سامره و امیرآبادی رفت و آمد دارم.

امسال نیکبخت در شهرهای انزلی و اهواز درگیری داشته و خیلی ها اعتقاد دارند شما حاشیه را دوست دارید؟!

من که خانواده ام را از سر راه نیاوردم که تماشاگران هر چه دلشان خواست به آنها بگویند و فحاشی کنند. فوتبال آنقدر ارزش ندارد که به همه بازیکنان فحش و ناسزا بدهند چرا به خانواده های ما فحش می دهند؟ در همه شهرها مد شده وقتی تیم استقلال بازی دارد به بازیکنانش توهین کنند تا روحیه آنها را پایین بیاورند.

تو در طول 2 روز دو بازی سنگین انجام دادی، یکی با استقلال و بعد از 48 ساعت همراه الوصل!

بله جمعه با استقلال بودم و شبانه هم به دبی آمدم و آن شب اصلاً نخوابیدم ولی به لطف خدا هیچ مشکلی نداشتم و یک روز بعد از ورودم برای الوصل به میدان رفتم و از اولین دقیقه بازی هم هواداران الوصل برای من سنگ تمام گذاشتند.

دو گل زیبا هم زدی، ولی کمی عجیب بود که بعد از زدن گل شادی نکردی؟

خب خیلی خسته بودم و به همین دلیل نتوانستم شادی کنم وگرنه شادیهای من بعد از گل منحصر به فرد است. به هر حال از بازی بعدی منتظر شادیهای جالب من بعد از گل باشید.

فکر نمی کنی لیگ باشگاهی امارات ضعیف است و سطح فوتبال امثال نیکبخت، مجیدی و کریمی از فوتبال امارات بالاتر باشد؟

نه! اصلاً لیگ امارات ضعیف نیست، فصل گذشته العین قهرمانان باشگاههای آسیا شد و علی کریمی به عنوان مرد سال فوتبال آسیا از همین لیگ امارات آمد. لیگ امارات منظم ترین و سخت ترین لیگ کشورهای عربی است. حالا من که 2 گل زدم بعضی ها فکر می کنند این لیگ ضعیف است، مگر کریمی با الاهلی مقابل الجزیره نباخت؟

بعد از اتمام قرادادت با باشگاه الوصل چه کار می کنی؟

من بعد از6 ماه قراردادم با الوصل تمام می شود و مطمئن باشید بعد از آن دوباره به تهران برمی گردم، تا پیراهن استقلال را بپوشم.

حرف آخر...

ضمن تشکر از شما ، از تمام کسانی که برای من زحمت کشیدند و همیشه مرا مورد لطف خود قراردادند تشکر می کنم. البته از هواداران استقلال باز هم تشکر می کنم و امیدوارم دوباره با بازگشت به استقلال زحمات این عزیزان را جبران کنم.

نیکبخت تلفن همراه گرفت

نیکبخت درست مثل فرهاد مجیدی 2 گل به الظفره زد تا هر 4 گل الوصل را ایرانی ها برای نجات وینگو بزنند. نیکبخت که بعد از این بازی به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد، یک گوشی تلفن همراه به عنوان جایزه دریافت کرد. ارزش این تلفن همراه آخرین مدل! بیش از 5 هزار درهم است.