تبیان، دستیار زندگی
همزمان با ماه مبارک رمضان، فعالیت مؤسسه پاسخگویی به شبهات منیر در تبریز گسترش یافته است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلبه در تبریز روزانه به دو هزار سؤال دینی پاسخ می‌ دهند
شش طلبه در تبریز روزانه به دو هزار سؤال دینی پاسخ می‌ دهند

همزمان با ماه مبارک رمضان، فعالیت مؤسسه پاسخگویی به شبهات منیر در تبریز گسترش یافته است

.

حجت‌الاسلام دهقانی، مدیر مؤسسه پاسخگویی به شبهات منیر تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، فعالیت های این مؤسسه غیر دولتی در تبریز افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: مؤسسه منیر در این ماه مبارک همه از روزه از ساعت 10 صبح تا نیم ساعت مانده به اذان مغرب آماده پاسخگویی به سؤالات و شبهات شرعی شهروندان است.

حجت الاسلام دهقانی ادامه داد: هم اکنون شش طلبه در دو شیفت صبح و بعد از ظهر روزانه پاسخگوی حدود 2 هزار مراجعه حضوری و تلفنی هستند.

مدیر مؤسسه پاسخگویی به شبهات منیر تبریز تصریح کرد: این مرکز افزون بر پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی شهروندان، آماده ارائه مشاوره روان‌شناختی و پیشگیری از بیماری‌های روانی است.

وی افزود: آموزش مهارت‌های زندگی در قالب گروه‌های بیست نفره، مشاوره پیش از ازدواج با توجه به دیدگاه‌های اسلامی، بررسی ویژگی‌های روان‌شناختی، تست هوش و شخصیت، مشاوره و روان‌درمانی و شناخت بیماری‌های جسمی و روانی، تشخیص بیماری‌ها و راهنمایی جهت ارجاع به مراکز درمانی از فعالیت‌های این مؤسسه است.

حجت الاسلام دهقانی با تأکید بر ارتقای بهداشت روانی جامعه با کمک مسائل دینی خاطر نشان کرد: تشکیل کارگاه‌ها و تهیه بروشورهای آموزشی، برگزاری گفتمان‌های دینی و مشاوره خانواده و اخلاقی در همین راستا صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام دهقانی گفت: متأسفانه به سبب مشکلاتی که این مؤسسه از ابتدای فعالیت تاکنون داشته، خواهران طلبه در این مجموعه برای پاسخگویی حضور نداشته اند.

وی اظهار داشت: هم اکنون محل فعالیت مؤسسه منیر در زیرزمین مغازه‌ای واقع در خیابان قطران است که مکانی بسیار نامناسب برای فعالیت‌های تبلیغی در حوزه دین است.

مدیر مؤسسه پاسخگویی به شبهات منیر از شهروندان تبریزی خواست تا هر‌گونه سؤال و شبهه دینی خود را با شماره تلفن‌های 4419222 و 4418222 و نمابر 4436455 مطرح کنند.

گفتنی است، مؤسسه منیر در خیابان قطران ـ روبروی پارک آنا ـ زیرزمین مغازه‌های مسجد نظیروند، واقع شده است