تبیان، دستیار زندگی
ما کانون هواداران تبیان را صرفاً به قصد تبلیغ و معرفی خود تأسیس نکردیم بلکه هدف اول جذب هواداران و تماشاگران با اخلاق ورزش دوست است تا بدینوسیله ، با کشاندن شما عزیزان از پای اینترنت به ورزشگاهها و اماکن ورزشی گامی نو در عرص...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیست سیاه کاربران بدقول تبیان


ما کانون هواداران تبیان را صرفاً به قصد تبلیغ و معرفی خود تأسیس نکردیم بلکه هدف اول جذب هواداران و تماشاگران با اخلاق ورزش دوست است تا بدینوسیله ، با کشاندن شما عزیزان از پای اینترنت به ورزشگاهها و اماکن ورزشی گامی نو در عرصه فرهنگ سازی تماشاگران ورزش کشور برداشته باشیم. هدف دوم ما در ایجاد برنامه های متنوع و ایجاد خدمات رسانی به انجمن ها به خصوص انجمن ورزشی و فراهم ساختن لحظات شاد و خوش در کنار هم خلاصه می شود.

هدف سوم ما معرفی و آشنایی با اعضاء و کاربران سایت و تجمع آنها و معرفی آنها در تجمعات بزرگتر و به نوعی به رسمیت شناساندن کاربران تبیان است.

اهداف بعدی هم در معرفی و فعالیت های تبلیغاتی، جذب عزم ملی در شبکه و اینترنت برای حمایت از ورزش، تشکیل کانونها و تشکلهای تخصصی می باشد که امید است با حمایت و استقبال شما عزیزان به این مهم و اهداف دست یابیم.

پنجشنبه گذشته سی و هفتمین سالگرد مرحوم تختی اسوه اخلاق و جوانمردی بود.

اهمیت این روز و عشق خدمت گذاری به شما کاربران محترم ، بخش ورزشی را به آن واداشت تا در ادامه برنامه کانون هواداران اینترنتی ورزشی ، برنامه تور فتوت و جوانمردی را در روز سالگرد تختی به منظور حضور و شرکت در مزار و مراسم وی هماهنگ و دردستورکار قرار دهیم.

لذا اطلاع رسانی و ثبت نام از طریق سایت اعلام و انجام شد و در نهایت 41 نفر از عزیزانی که عضو انجمن و اعضای تأیید شده نهایی بودند اعلام آمادگی کردند ما هم با خوشحالی از استقبال عزیزان تدارکات لازم را فراهم کردیم و در اولین قدم اتوبوس وولو ویژه را هماهنگ کردیم تا نهایت احترام را به کاربران محترم بگذاریم. و قرار گذاشتیم تا به اتفاق ساعت 30/8 صبح از مقابل ساختمان تبیان به سمت ابن بابویه حرکت کنیم.

اما ان شاء الله که چشمتان روز بد نبیند و دلتان منتظر بد قولی نباشد. آری کمی هوا سرد بود و باران هم درحال باریدن، البته برودت هوا غیرقابل تحمل نبود اما باران تازه آغاز شده بود. ناخودآگاه یاد مراسم پارسال تختی افتادم که باز هم باران بارید و هوا کاملاً گریان بود اما حضور و استقبال مردم سال گذشته من را آرامش داد که بارش باران دوستداران تختی را خانه نشین نمی کند. ساعت 8 صبح بود که به تبیان رسیدیم. در تاکسی راننده تاکسی که سن و سالی از او گذشته بود هم گفت: خدا بیامرز تختی روز تشیع جنازه اش هم برف می آمد ول عجب تشیعی شد مثل تظاهرات بود.

خلاصه رسیدیم مقابل تبیان و دیدم دوستی از کاربران ایستاده، خوشحال شدم از او خواستم تا به داخل بیاید تا زیرباران خیس نشود اما او گفت: هوا خوب است و دوست دارم در این هوا لذت ببرم.

به هر حال ما گفتیم بچه ها می آیند و تا 30/8 حرکت می کنیم اما ساعت قرار فرا رسید و فقط 2 آقا و یک خانم به وعده خود عمل کرده بودند و حاضر بودند. گفتیم شاید هوا باعث شده با تأخیر برسند کمی صبر کنیم دستور از بالا آمد تا ساعت 30/9 منتظر باشیم ما هم اطاعت کردیم. اما خبری نبود.

کم مونده بود عین ترمینال جلوی اتوبوس بایستم و داد بزنم ابن بابویه تا بلکه بدقولی دوستان تبیانی جبران شود . خجالت نکشیم با 6- الی 7 نفر که فقط 3 نفر از کاربران بودند سوار اتوبوس شدیم.

اما این اتفاق افتاد و با کمال ناراحتی وسایل پذیرایی و پوسترهای آقاتختی را به همراه پارچه های کانون هواداران سوار ماشین کرده و حرکت کردیم.

در حین مسیر مرتب به این فکر بودم که الان دوستان مطبوعاتی و از همه مهمتر کارکنان فدراسیون کشتی و مسئولان برگزاری مراسم اگر اتوبوس و کاروان پر از خالی تبیان را ببینند چه می گویند؟

در اتوبوس 3 دوست خوش قولی که زحمت کشیده بودند و تشریف آورده بودند به نوعی اعتراض خود را به سایر اعضای غایب و بدقول نشان دادند که به همین دلیل ما از آنها خواستیم ضمن معرفی خود و پس از اتمام کار و بازگشت پیام خود را به همراه نظراتشان برای ما و شما بنویسند.

بله رسیدیم و وارد محوطه مزار شدیم پارکینگ مملو از ماشین های مدل بالا و پایین بود و فضای خاصی ،دل و احساس من را تحت تأثیر قرار داد.

باران شدت یافته بود و گویی با شدت آن لحظه به لحظه بر تعداد حاضرین و مشتاقان افزوده می شد.

براستی این مرد کیست و این چه عشقی است که پس از 37 سال در این باران و هوا پیر و جوان، زن و مرد به مزارش آمده اند تا یاد وی را گرامی دارند.

همینطور که در این حال و هوا بودم و حواسم به جمعیت و چهره های عاشق بود می بایستی پوسترهای تبیان را که به شهادت و گفته حاضرین جزو بهترین پوسترها و عکسهای موجود از آقاتختی در آنجا بود را میان دوستداران توزیع می کردیم.

اما ناگهان دچار حمله از سوی جمعیتی شدیم که من و سایر دوستان پوستر بدست را محاصره کردند و به نوعی نمی دانم چه بگویم اما به طورعجیبی نیمی از پوسترها را گرفتند. اما این روش توزیع، صحیح نبود و ما هنوز در مقابل در ورودی بودیم.

استقبال بیش از حد و دور از انتظار جوانان و نوجوانان کشتی گیر که اکثراً گوشهای شکسته ای داشتند بقدری زیاد شد که نیروی زحمتکش انتظامی مجبور به مداخله شد تا نظم و امنیت را برقرار کند به همین منظور دو بسته پوستر مرحوم تختی را که حدود 200 ورق بود را مدتی توقیف کرد تا جمعیت پراکنده شوند.

به هر تقدیر پس از گذشت مدتی و با رایزنی های انجام شده پوسترهای باقیمانده را همچون اعلامیه های زمان انقلاب بین چند نفر تقسیم کردیم تا آنها بطور صحیح تری پوسترها را توزیع کنند.

خوشبختانه این مأموریت تقریباً به خوبی انجام شد و پوسترها توزیع شد. اما من هنوز در فکر غیبت دوستان تبیانی بودم و هر لحظه که می گذشت و قشرها و انواع از مختلفی از جمعیت را می دیدم که با چه سختی خود را به آنجا رسانده اند افسوس می خوردم و در ذهنم این سؤال نقش می بست که تبیانی هایی که ثبت نام کرده اید ، آیا براستی مراسم مرحوم تختی و شخصیت او اینقدر بی ارزش است که با کمی باران قید حضور را زدید و بدقولی کردید؟

ای کاش می دیدید چه جمعیتی پیرمرد و پیرزنهایی که زیرباران به عشق آقا تختی چطوری با تاکسی می آمدند و چگونه فاتحه می خوانند و زیر باران خیس شده بودند اما دوستان هر چه فکر می کنم دلیل موجه و قابل قبولی برای 38 نفری که نیامدند تا با اتوبوس و شرایطی که تبیان فراهم کرده بود حاضر و همراه شوند پیدا نمی کنم مگر تماشاگران واقعی فوتبال در گرما و سرما به استادیومها نمی روید؟

پس چرا با بارش باران در روز فتوت و جوانمردی خود و ما را در مقابل آقا تختی جهان پهلوان ایران خجل وشرمنده کردید.

بخدا قصد توهین و تندروی نداریم اما قبول کنید به عهد و وفای شما دلخوش کرده ایم البته نوبت ما هم می شود و تجربه دوستان بدقول بازی ایران- لائوس و مراسم تختی ما را به فکراتخاذ تصمیمات تنبیهی انداخت تا علیرغم میل باطنی به جهت قانونمند کردن این گونه برنامه ها و به پاس ارج نهادن به سایر افراد خوش وعده و با احساس مسئولیت و متعهد، با متخلفین برخورد کرده ، باز هم می گویم ناراحت نشوید منظور از تخلف همان بدقولی اینترنتی است. ان شاء الله دلایل غیبت موجه بوده اما تصمیم بر این شد که عواملی چون کثرامتیاز- ...

جزو تنبیهات بدقولان اینترنتی باشد.

اگر بخاطر باران نمی خواستید بیایید حداقل در کاروان فتوت و جوانمردی که مسلک خاصی می طلبد ثبت نام نمی کردید تا ارزشهای این مرام و پهلوانی را با بدقولی کمرنگ نکنید.

خلاصه تا حوالی ظهر آنجا بودیم و ساعت30/1 با خواندن نماز در حالیکه خیس بودیم سوار اتوبوس شده تا برگردیم.

یاران و دوستان تختی، مهندس قدمی، مهندس اسحاقی و مهندس کفاشیان از مسئولان سازمان ورزشی، محمدرضا طالقانی، برادر و اقوام آقا تختی، بابک فرزند وی، هادی ساعی، حاج مهدی اربابی، صنعتکاران، سعید مسکین نواز(رئیس دفتر مهندس مهرعلیزاده) دکترغفوری فرد، امیررضا خادم، علیرضا سلیمانی، علیرضا سوخته سرایی، حسین اوجاقی، از کسانی بودند که در آن جمعیت از چشم ما دور نماندند.

بدین ترتیب بود که دومین کاروان کانون هواداران اینترنتی تبیان که به شدت و از بدو تأسیس مورد استقبال و حمایت اهالی مطبوعات و مدیران ورزشی و به خصوص روزنامه ها و خبرگزاریها قرار گرفت از امتحان خود سربلند بیرون نیامد البته وعده ما با دوستان خوش وعده و متعهد هنگامی است که برنامه ها و بازیهای مهمی مثل ایران- ژاپن، ایران- بحرین و غیره در پیش است و آنگاه با مراجعه به لیست سیاه فقط از دوستان خوش قول دعوت خواهیم کرد.

***لازم به ذکر است که چون موضوع مربوط به فتوت و جوانمردی بود ما هم تصمیم گرفتیم تا بار دیگکر به احترام تختی و حرمت دو واژه مذکور اسامی بدقولها که به تازگی در لیست سیاه تبیان قرار گرفته اند،اعلام و منتشر نکنیم اما یقین بدانید در مسابقات مهم آتی اولویت را به خارج از فهرست لیست سیاه می دهیم.