تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم : سینه مرغ  120 گرم کنسرو ذرت شیرین 225 گرم شیر دو قاشق غذا خوری آب مرغ  600 میلی لیتر سفیده تخم مرغ  2 عدد زنجبیل  یک قاشق چایخوری آرد ذرت  یک قاشق غذا خوری نمک و فلفل به میزان لازم پیازچه خرد شده  یک قاشق سوپخوری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوپ مرغ و ذرت


مواد لازم :

سینه مرغ120 گرم
کنسرو ذرت شیرین225 گرم
شیردو قاشق غذا خوری
آب مرغ600 میلی لیتر
سفیده تخم مرغ2 عدد
زنجبیلیک قاشق چایخوری
آرد ذرتیک قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه میزان لازم
پیازچه خرد شدهیک قاشق سوپخوری
سس سویایک قاشق سوپخوری

طرز تهیه :

ابتدا مرغ را می پزیم . سپس زنجبیل را به آن اضافه می کنیم . نمک ، فلفل ، سفیده تخم مرغ ، شیر ، آرد ذرت و سس سویا را در غذاساز ریخته و خوب با هم مخلوط می کنیم .

آب مرغ را درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت می جوشانیم . سپس مواد مخلوط شده فوق را به آن می افزاییم . پس از پخت کامل مواد ، کنسرو ذرت را به مابقی مواد افزوده و صبر می کنیم تا سوپ کاملا جا بیفتد.

سوپ را در ظرف می ریزیم و روی آن را با پیازچه ی خرد شده تزئین می کنیم.

نکات تغذیه ای :

سوپ مرغ و ذرت یک غذای مناسب بری افرادی است که دارای چربی خون بالا هستند.

ذرت مقدار زیادی اسید فرولیک دارد که یک ترکیب با خاصیت آنتی اکسیدانی است. پختن ذرت باعث افزایش مقدار اسید فرولیک و خاصیت آنتی اکسیدانی آن می شود، زیرا در ذرت خام اسید فرولیک به فیبرهای غیر محلول متصل شده است و عمل پختن باعث شکستن این اتصال و آزادسازی اسیدفرولیک می شود.

بنابراین بر خلاف سایر مواد غذایی که فرایند پخت باعث کاهش مواد مغذی در آنها می شود، ولی در ذرت باعث افزایش خاصیت آنتی اکسیدانی آن می شود و هر چه مدت زمان پخت بیشتر باشد، این خاصیت بیشتر می شود.

کارشناس تغذیه تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.