تبیان، دستیار زندگی
علی سعیدلو به عنوان رئیس جدید سازمان تربیت بدنی، بیست و ششمین مدیر ورزش ایران است که جانشین محمدعلی آبادی شده است ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با رئیس جدید ورزش

علی سعیدلو

علی سعیدلو به عنوان رئیس جدید سازمان تربیت بدنی، بیست و ششمین مدیر ورزش ایران است که جانشین محمدعلی آبادی شده است.

به نقل از  مهر، علی سعیدلو در سال 1331 در شهر تبریز به دنیا آمد. او در سال 1353 با مدرک کارشناسی زمین شناسی از دانشگاه تبریز فارغ التحصیل شد.

رئیس جدید سازمان تربیت بدنی در مورد سوابق خود گفته استد: "زمین شناس ممتاز هستم، کارشناس ارشد در ذخایر معدنی و دانشجوی مقطع دکترای رشته نفت هستم، موضوع دیگر بحث مدیریت است که در 25 سال گذشته 18 سال معاون وزارتخانه بوده‌ام."

علی سعیدلو

معاون اجرایی رئیس جمهور در دولت نهم البته با ورزش بیگانه نیست. سعیدلو طی 4 سال در پس و برون پرده نبض باشگاه پرسپولیس را در دست داشته و هر تحولی در این باشگاه صورت پذیرفته ردپایی از او دیده می شود. سعیدلو که در سوابقش معاونت مالی و اداری شهرداری تهران نیز دیده می شود، در تاریخ 21 آبان ماه سال 84 طی حکمی از سوی محمدعلی آبادی به همراه فداحسین مالکی، محمد مایلی کهن، محمد حسن انصاری‌فرد و محمد حسین نژاد فلاح به عنوان اعضا هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب شدند.

3 روز پس از انتخاب به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با رای اعضا سعیدلو به عنوان رئیس هیئت مدیره این باشگاه انتخاب شد، انتخابی که سرآغاز فعالیت‌های این مدیر سیاسی در جامعه ورزش بود. عمر مدیریتی سعیدلو در باشگاه پرسپولیس به بیش از 952 روز نرسید و او به همراه دیگر اعضا هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس پس از کناره‌گیری حبیب کاشانی از سمت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس در تاریخ 1/4/87 به خواست خود از حضور در هیئت مدیره این باشگاه استعفا دادند.

علی آبادی در کنار سعیدلو

از آن تاریخ تا به امروز سعیدلو در سایه فعالیت‌های باشگاه پرسپولیس را زیر نظر داشته و نمی توان نقش او را در تصمیم گیری های کلان این باشگاه نادیده گرفت.

سعیدلو که در کابینه دولت نهم، مدیری علاقمند به ورزش بود، حتی در تاریخ 29 شهریورماه 86 برای عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت نام کرد اما به دلیل مخالفت با حضور مدیران سیاسی در فوتبال کشور و تجدید ثبت نام کاندیداهای ریاست در این فدراسیون از حضور دوباره در این عرصه خودداری کرد.

علی سعیدلو بیست و ششمین رئیسی است که پس از حسین علایی، حسین سمیعی، محمد علی تربیت، الله یارصالح، محمود بدر، سیدعلی شایگان مولی، امان الله جهانبانی، نادر باتمانقلیچ، کمال الدین جناب، عباس ایزدپناه، محمد دفتری، محمد حسین عمیدی، منوچهر قراگوزلو، پرویز خسروانی، مصطفی امجدی، علی حجت کاشانی، نادر جهانبانی، حسین شاه حسینی، مصطفی داوودی، اسماعیل داوودی شمسی، احمد درگاهی، حسن غفوری فرد، مصطفی هاشمی طبا، محسن مهرعلیزاده و محمدی علی آبادی تصمیم گیرنده اصلی ورزش کشور می شود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری