تبیان، دستیار زندگی
در بیست سال گذشته، گونه‌های بسیاری از حیوانات رو به انقراض و یا نادر و کمیاب مناطق گوناگون خاورمیانه، به طرز مشکوکی ناپدید می‌شدند که از آن جمله، می‌توان به گونه‌های با ارزش غزال بزرگ عربی، کرکس‌های منطقه خاورمیانه و انواع دیگر حیوانات این منطقه استراتژیک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسراییل حیوانات را هم می رباید!

غزال

در بیست سال گذشته، گونه‌های بسیاری از حیوانات رو به انقراض و یا نادر و کمیاب مناطق گوناگون خاورمیانه، به طرز مشکوکی ناپدید می‌شدند که از آن جمله، می‌توان به گونه‌های با ارزش غزال بزرگ عربی، کرکس‌های منطقه خاورمیانه و انواع دیگر حیوانات این منطقه استراتژیک اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، هم‌اکنون با دستگیری برخی از قاچاقچیان این گونه‌ها در برخی از کشورهای عربی، اسرائیل مجبور به اعتراف به این مطلب شد که این گونه‌های نادر در بیست سال گذشته از کشورهای گوناگون منطقه خاورمیانه سرقت شده و به اسرائیل انتقال پیدا می‌کردند.

همچنین در این باره، اخبار دریافتی نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها در چهل سال اخیر، به بهانه تهیه حیواناتی که در تورات از آنها نام برده شده است، اقدام به ربایش گونه‌های نادر جانوران منطقه خاورمیانه کرده و آنها را به فلسطین اشغالی انتقال داده تا به زعم رهبران صهیونیست، ارض موعود با این حیوانات تکمیل شود.

بنا بر این گزارش، صهیونیست‌ها برای نخستین بار از چند رسانه انگلیسی و آمریکایی بهره برده و به ماجرای این سرقت اشاره کردند؛ از جمله ربایش و قاچاق گوزن زرد ایرانی و همچنین گورخرهای ایرانی است که از گونه‌های بسیار نادر حیوانات جهان هستند.

همچنین در 35 کیلومتری شمال منطقه توریستی «ایلات» در ساحل «بحرالمیت» در منطقه‌ای به نام «یوتوواتا» و منطقه تپه‌های «کارمل» مشرف به «حیفا»،‌ یازده رأس گورخر ایرانی و بیش از چهل رأس گوزن زرد ایرانی به همراه بسیاری از گونه‌های نادر دیگر حیوانان قاچاق شده به اسرائیل، نگهداری می‌شوند.

در سال 1357 در معامله‌ای با مدیر کل وقت منابع طبیعی رژیم پهلوی، این حیوانات از ایران به اسرائیل قاچاق شد که در میان آنها، چهار رأس گوزن زرد ایرانی نیز دیده‌ می‌شود.

ژنرال «اسحاق سه گو»، آخرین وابسته نظامی رژیم صهیونیستی در ایران، درباره سرقت گوزن زرد و گورخر ایرانی می‌گوید: در اوایل آغاز انقلاب اسلامی در سال 1357 در معامله‌ای با مدیر کل وقت منابع طبیعی رژیم پهلوی، این حیوانات از ایران به اسرائیل قاچاق شد که در میان آنها، چهار رأس گوزن زرد ایرانی نیز دیده‌ می‌شود.

وی می‌گوید: انتقال این حیوانات، به این ترتیب بوده که ما برای مدیر کل وقت منابع طبیعی رژیم پهلوی، تسهیلات فرار به لس‌آنجلس آمریکا را فراهم کردیم.

وی در این باره ادامه داد: این حیوانات از مصر، عربستان سعودی، اردن، مغرب، الجزایر، عراق، ترکیه، سوریه، لبنان و همچنین یمن و عمان دزدیده و به اسرائیل منتقل شده‌اند.

گوزن زرد ایرانی

منابع خبری در امارات متحده عربی می‌گویند: اسرائیل درباره برخی از عتیقه‌جات کشورهای اسلامی نیز به همین گونه رفتار کرده و نسخ خطی و آثار فراوانی را از این کشور ربوده است که بیشتر آنها، به دو کشور ایران و عراق مربوط می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: این سرقت‌ها از اواسط حکومت رضاخان تا اواخر دوران پهلوی دوم در ایران انجام می‌شده که البته باید افزود بیشترین سرقت و قاچاق، در استان فارس و مناطقی از خوزستان انجام گرفته است.

همچنین بیشتر آثار باستانی عراق نیز در سال‌های حکومت صدام و همچنین پس از سقوط اسرائیل قاچاق شده است.

گفتنی است، رژیم صهیونستی دست خود را در همه تجارت‌های غیرقانونی و اقدامات غیر انسانی و فرهنگی در نزدیک به بیش از شصت سال از پیدایش این رژیم باز گذاشته و همچنان به این کار ادامه می‌دهد که در این راستا، قاچاق اعضای بدن انسان و نیز قاچاق زنان و دختران، گوشه‌های دیگری از این جنایات ضدبشری است.

تنظیم برای تبیان: سعید آقازاده