تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از غیرمسلمانان برونئی تصمیم گرفته‌اند در تجربه ماه مبارک رمضان با هموطنان مسلمان خود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اسلام سهیم باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غیر مسلمانانی که روزه می گیرند!

رمضان در برونئی

بسیاری از غیرمسلمانان برونئی تصمیم گرفته‌اند در تجربه ماه مبارک رمضان با هموطنان مسلمان خود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اسلام سهیم باشند.

پرچم برونئی

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از مهر به نقل از برونئی تایمز، ادی لانگ از غیرمسلمانان برونئی در این مورد گفت: این امر یک فراخوان اجتماعی است تا یک مسئله دینی، تجربه روزه داری من نیز بسیار هیجان انگیز بود چرا که در طول روز به قدری مشغله داشتم که غذا خوردن را فراموش کرده بودم.

مسلمانان در ماه رمضان به عنوان نهمین ماه از تقویم قمری قسمت اعظم اوقات خود را به نیایش و دعا به درگاه خداوند، انجام اعمال صالح و پرهیز می گذرانند.

جمعیت کشور برونئی کمتر از نیم میلیون نفر است که عمدتا مالایی تبار هستند و از این تعداد 90 درصد را مسلمانان تشکیل داده اند. برونئی کشوری است در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن بندرسری‌بگاوان است.

حمیده دارومان مسلمان 28 ساله اهل برونئی گفت: برخی از غیرمسلمانان تنها چند روز روزه می گیرند اما عده ای هم تمام ماه را روزه دارهستند.

حمیده دارومان مسلمان 28 ساله اظهار داشت که بیشتر همکاران غیرمسلمان وی در دانشگاه در طول ماه رمضان روزه دار هستند.

وی گفت: آنها می دانند روزه داری که وظیفه دینی و شرعی برای مسلمانان است و از آنجایی که برای روزه داری آنها هم هیچ مانعی وجود ندارد این افراد تصمیم دارند با روزه داری خود در تجربه ما سهیم باشند.

این مسلمان اهل برونئی گفت: برخی از غیرمسلمانان تنها چند روز روزه می گیرند اما عده ای هم تمام ماه را روزه دارهستند.

حمیده دارومان افزود: یکی از دوستان غیرمسلمان من می گوید که روزه داری یکی از راههای تجربه اسلام است و باعث می شود که ما به رنج فقیران پی ببریم.

ونگ جی یو 24 ساله کارمند یک شرکت IT که نخستین تجربه روزه داری اش در زمان دانشجویی بوده گفت: می خواهم باز هم این تجربه را تکرار کنم.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور