تبیان، دستیار زندگی
شاید اگر از هواداران استقلال در مورد قهرمانی تیم فوتبال استقلال تهران در لیگ هشتم سوال کنید بدون شک از خسرو حیدری به عنوان یکی از تاثیر گذارترین نفرات نام خواهند برد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه اختصاصی تبیان با خسرو حیدری

قهرمانی را مدیون امام رضا هستیم

خسرو حیدری در تبیان

شاید اگر از هواداران استقلال در مورد قهرمانی تیم فوتبال استقلال تهران در لیگ هشتم سوال کنید بدون شک از خسرو حیدری به عنوان یکی از تاثیر گذارترین نفرات نام خواهند برد.

روز سه شنبه پس از مدت ها فرصتی دست داد تا میزبان این بازیکن خوش اخلاق باشیم و نظرات او را در مورد قهرمانی لیگ هشتم ، تیم فوتبال استقلال ، تیم ملی و ..... جویا شویم.

وقتی صحبت از ائمه اطهار شد تنها به یک جمله بسنده کرد: «قهرمانی مان را در لیگ هشتم مدیون امام رضا هستیم.»

هافبک شماره 2 استقلال اعتقاد دارد آبی پوشان تهرانی می توانند این فصل از عنوان قهرمانی خود با صمد مرفاوی دفاع کنند و به عنوان اولین تیم بتوانند به دو عنوان قهرمانی متوالی دست پیدا کنند.

هافبک دوست داشتنی استقلال امیدوار است با درخشش در این فصل به پیراهن ثابت تیم ملی برسد و بتواند جای ستاره های پیشین تیم ملی را بگیرد.

خواندن صحبت های خسرو حیدری هافبک خوش اخلاق تیم فوتبال استقلال تهران خالی از لطف نیست.

آقای حیدری قبل از شروع خیلی ها دوست دارند بیوگرافی کامل شروع را بدانند؟

من متولد 23/6/1362 هستم. متولد تهران و متاهل هستم.

چند خواهر و برادر هستید و شما فرزند چندم هستید؟

یک خواهر و برادر هستیم و من فرزند دوم هستم.

چه سالی ازدواج کردید؟

سال 84

در این سالها در چه تیمی بازی کردید؟

دو سال در ابومسلم ، یک سال پیکان ، 3 سال پاس و 2 سالی هم است که در خدمت استقلال هستم.

خسرو حیدری در تبیان

امروز که خسرو حیدری در استقلال بازی می کند، این همان آرزوی دوران کودکی خسرو حیدری بوده است؟

خب فوتبال را از همان دوران کودکی دوست داشتم اما فکر می کنم اکثر فوتبالیست ها فکر نمی کنند که روزی به سطح اول فوتبال برسند و من هم همیشه فوتبال را روی دست داشتن بازی می کردم.

با توجه به برگزاری سه هفته از لیگ نهم سطح مسابقات لیگ را چطور می بینید؟

به نظر من سطح لیگ هشتم خیلی خوب بود و تیم ها به هم نزدیک بودند و قهرمان نیز تا روز آخر مشخص نبود.

امسال هم  فکر می کنم با انتقال ستاره ها به تیم های دیگر قدرت تیم ها به یک سطح رسیده است و همین امر باعت افزایش قدرت تیم های معمولی شده است.

چقدر به موفقیت استقلال در لیگ نهم خوشبین هستید؟

شروع خوبی در لیگ نهم  نسبت به فصل گذشته داشتیم ولی خب در ادامه باید بهتر از این باشیم تا بتوانیم بهتر از سال گذشته لیگ را ادامه دهیم.

آیا فکر می کنید استقلال با هدایت مرفاوی بتواند از عنوان قهرمانی اش دفاع کند؟

خب آقای مرفاوی هم امسال با تجربه بیشتری تیم را به دست گرفته و پس از چند سال کار کردن در استقلال با تمامی حواشی استقلال آشناست. امسال نیز در کنار آقای روته مولر  زوج خوبی تشکیل دادند.

سال گذشته استقلال تهران با هدایت آقای قلعه نویی با سیستم 3-5-2 بازی می کرد اما امسال به نظر می رسید تغییر تاکتیک داده است این تغییر تاکتیک از نظر شما چگونه است؟

خب با مهره هایی که پارسال داشتیم سیستم 3-5-2 برای تیم فوتبال اسنقلال جواب داد و ما توانستیم نتیجه بگیریم اما امسال فکر می کنم با نفراتی که در فصل نقل و انتقالات به ما ملحق شدند کامل تر شدیم و علاوه بر سیستم 3-5-2 با سیستم  4 دفاعه نیز  بازی می کنیم.

فکر نمی کنید در سیستم 4 دفاعه کارایی خسرو حیدری نسبت به سیستم 3-5-2 کمتر شود؟

فکر نمی کنم چون در 3 بازی ابتدایی لیگ نهم با توجه به شناخت از استقلال و سبک بازی من از سال گذشته خیلی من تو من با من بازی می کردند و همین دلیل باعث شد تا در بازی با فولاد نسبت به بازیهای گذشته کمتر فضا داشته باشم.

خسرو حیدری هافبک تیم فوتبال استقلال تهران

چه تیم هایی را مدعی قهرمانی می دانید؟

از الان نمی شود به طور دقیق پیش بینی کرد اما فکر می کنم تیم های ذوب آهن ، استقلال ، پرسپولیس به همراه سپاهان از مدعیان قهرمانی هستند.

تیم فوتبال استیل آذین چطور ؟

استیل آذین تیم خیلی خوبی است اما فعلا خیلی زود است که در مورد این تیم نظر داد.

تیم ملی از حضور در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی محروم شد به نظر شما این اتفاق چه مقدار در پیشرفت فوتبال کشورمان تاثیر گذار است؟

خب مسلما خیلی تاثیر گذار است. به نظر من اگر تیم ملی موفق به حضور در جام جهانی می شد شرایط فوتبال ایران به طور کلی تغییر می کرد. هم رقابتهای لیگ برتر جذابیت بیشتری داشت و هم بازیکنان با جدیدت بیشتری به رقابت می پرداختند اما به هر حال باید گذشته را فراموش کرد و با برنامه ریزی برای آینده گذشته را جبران کرد.

با درخشش و ثباتی که در تیم فوتبال استقلال داشتید این توان را در خود می بینید که پیراهن ثابت تیم ملی برسید؟

ستارگان سالهای گذشته فوتبال ایران با خداحافظی از تیم ملی جا را برای پیشرفت بازیکنان جوان باز کرده اند آقای مهدوی کیا هم در پست من بازی می کردند و این کار جای پیشرفت برای من را راحت تر کرده است.

خیلی ها اعتقاد دارند خسرو حیدری می تواند جانشین مناسبی برای مهدوی کیا در تیم ملی باشد؟

آقای مهدوی کیا بازیکن خیلی بزرگی بوده اند و بازیهای خیلی خوبی هم برای تیم ملی انجام داده است و فکر می کنم بهترین زمان ممکن هم از تیم ملی خداحافظی کرد. من هم مثل گذشته تمام تلاشم را می کنم تا اول در بازیهای باشگاهی و بعد در تیم ملی بتوانم مثمر ثمر باشم.

آینده تیم ملی را با حضور افشین قطبی چگونه می بینید؟

آقای  قطبی در 3 بازی مقدماتی جام جهانی تمام تلاش خودشان را کردند ولی به نظر من بازیهای خیلی سختی داشتیم و 2 بازی خارج از خانه بود و در نهایت موفق نشدیم به جام جهانی برویم. اما پس از آن با شکست تیم قدرتمند بوسنی شروع خوبی داشتیم که امیدوارم همینطور ادامه داشته باشد.

"پایان حسرت 35 ساله ایران در جام ملتها" اظهار نظری بوده است که آقای قطبی آن را عنوان کرده است فکر می کنید چقدر می تواند به واقعیت نزدیک باشد؟

خیلی مهم است که 35 سال است نتوانستیم قهرمان آسیا شویم . من فکر می کنم که با توجه به زمان مناسبی که در اختیار داریم می توانیم با تشکیل یک تیم خوب با ترکیبی از جوانان و با تجربه ها به حسرت 35 ساله پایان دهیم.

خسرو حیدری

به عنوان یک ورزشکار توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار در زندگی ورزشی شما چه تاثیری دارد؟

طبیعتا تاثیر مستقیم دارد. به نظر من خود ورزش فوتبال می تواند وسیله ای باشد برای وصل شدن به ائمه و پیشرفت در ورزش فوتبال.

به کدام یک از ائمه اطهار ارادت ویژه ای دارید؟

با توجه به درجات بالای ائمه اطهار ارادت ویژه ای به همه آنها دارم ولی من فکر می کنم با توجه به شرایط خیلی سختی که سال گذشته داشتیم قهرمانی استقلال را مدیون امام رضا (ع) هستیم و کمک ایشان شامل حال ما شد تا بتوانیم قهرمانی را بدست بیاوریم.

به نظر شما برای رفع کاستی های فوتبال کشورمان چه کارهایی باید انجام شود؟

به نظر من باید در هر ارگانی خیلی خالصانه کار شود و طبق پیشرفت های روز دنیا جلو برویم که به نظر من اینچنین نشده است و این ضعف را داشتیم و نتوانستیم خودمان را  با سایر کشورهای دنیا تطبیق دهیم.

سقف آرزوی فوتبالی خسرو حیدری؟

سقف فوتبالم حضور در لیگ های اروپایی است که اگر تیم ملی به جام جهانی می رفت کار راحت تری داشتیم.

کدام لیگ اروپایی را می پسندید؟

لیگ اسپانیا

تا به حال شده حرف راستی بزنید و برایتان دردساز شود؟

فکر می کنم سیاست در فوتبال خیلی دخیل است اما باز هم زمانی حرفهایی است که ما نمی توانیم جلوی خودمان را بگیریم و باز گو می کنیم که دردسر ساز می شود اما باز هم عنوان می کنیم.

خیلی ها اعتقاد دارند امیر قلعه نویی تاثیر زیادی در پیشرفت خسرو حیدری داشته است نظر شما در مورد قلعه نویی چیست؟

آقای قلعه نویی در استقلال خیلی برای من زحمت کشیدند و از ایشان تشکر می کنم. چند سالی بود که دوست داشتم به استقلال بیایم اما قسمت نبود ولی در سالی که به استقلال آمدم و  آقای قلعه نویی حضور داشتند در کل سال خوبی بود.

خسرو حیدری در تبیان

اگر بخواهید در یک جمله خسرو حیدری را تعریف کنید.

سعی می کنم بیشتر دنبال محبوبیت باشم تا شهرت و به فوتبال فقط به عنوان یک شغل ورزشی نگاه می کنم.

در زندگی از چه چیزی متنفری؟

بیشتر زورگویی

در پایان به چند سوال زیر به صورت کوتاه پاسخ دهید:

مادر : بی ریا

همسر: همه چیز

استقلال : محبوب قلبها                                                         پرسپولیس : رقیب

پاس گل : شیرین تر از گل                                                     جام جهانی : سقف آرزوها

قلعه نویی : با دیسیپلین                                                      علی پروین : محبوب

مرفاوی :( پس از مکث طولانی می گوید آقای مرفاوی آدم بسیار خوبی است ) بی کلک

قیمه امام حسین: بوی کربلا                                               مصدومیت : بدترین چیز

مصاحبه گیرنده: رضا سیگاری