تبیان، دستیار زندگی
خبر خداحافظی حسین كعبی از تیم‌ملی آنقدر غیرمنتظره و عجیب بود كه به محض شنیدن آن .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از تیم ملی خداحافظی کنم؟

حسین کعبی مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان

خبر خداحافظی حسین كعبی از تیم‌ملی آنقدر غیرمنتظره و عجیب بود كه به محض شنیدن آن احتمالی برای تكذیبش در نظر بگیریم. یكی از روزنامه‌های سیاسی در صفحه ورزشی خود گفت‌وگویی نسبتا مفصل با مدافع ملی‌پوش استیل‌آذین داشت و این بازیكن در خلال صحبت‌هایش گفته بود كه دیگر نمی‌خواهد برای تیم‌ملی بازی كند. حسین كعبی مدعی شده بود كه این موضوع را با حمید استیلی هم در میان گذاشته و قرار است باشگاه استیل‌آذین در نامه‌ای این تصمیم را به اطلاع مسوولان فدراسیون و مربیان تیم‌ملی برساند. با فروكش كردن تب خداحافظی چند بازیكن باسابقه و با تجربه تیم‌ملی، به نظر می‌رسید تیم افشین قطبی بدون غایب بزرگ دیگری به حیات خود ادامه خواهد داد. مهدی مهدوی‌كیا، علی كریمی و وحید هاشمیان سه ضلع مثلثی بودند كه با حذف تیم‌ملی از جام‌جهانی بنابه دلایلی قید ادامه حضور را زدند و جا را برای جوان‌ترها خالی كردند.

حال اینطور به نظر می‌رسید كه موج خداحافظی‌ها همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است. اما حسین كعبی در فاصله 24 ساعت حرف‌هایش را تكذیب كرد. او كه طی هشت سال گذشته یكی از باثبات‌ترین بازیكنان تیم‌ملی بوده همچنان دوست دارد این رویه را ادامه دهد.

حسین کعبی

كعبی كه از چاپ شدن مطلبی كه در آن خداحافظی او از تیم‌ملی اعلام شده ناراحت است، می‌گوید: «خداحافظی من از تیم‌ملی اصلا صحت ندارد. من اصلا چنین قصدی ندارم. مگر چند سالم است كه بخواهم از تیم‌ملی خداحافظی كنم؟ اصلا دوست ندارم بیش از این در این خصوص صحبت كنم. به هر حال ما هم خدایی داریم و كسانی كه این موضوع را مطرح كرده‌اند را به خدا واگذار می‌كنم.»

در حالی كه گفته می‌شد كعبی حتی موضوع خداحافظی خود از تیم‌ملی را با استیلی هم در میان گذاشته است، اما سرمربی استیل‌آذین هم منكر این موضوع شد: «حسین جزو بازیكنان خوب فوتبال ماست. او اصلا صحبتی درباره خداحافظی‌اش از تیم ملی با من نداشته است. تا آنجایی كه من می‌‌دانم او به تلاش خود برای موفقیت تیم‌ملی ادامه خواهد داد و حتی اگر بخواهد خداحافظی كند من مانع او خواهم شد.»

جالب اینجاست كه روزنامه سیاسی كه خبر خداحافظی كعبی را منتشر كرده بود بر موضع خود تاكید دارد. آنها مدعی‌اند فایل صوتی مصاحبه با كعبی وجود دارد و اگر لازم باشد آن را منتشر خواهند كرد.

در هر حال فعلا كه كعبی خبر خداحافظی خود از تیم‌ملی را تكذیب كرده است اما نكته حایز اهمیت اینكه مدافع ملی‌پوش استیل‌آذین، زمانی كه در سایپا بود هم زمزمه خداحافظی از تیم‌ملی سر داده بود اما گفته می‌شود كادر فنی و مسوولان این تیم كرجی مانع اجرایی شدن تصمیم او شده بودند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری