تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه كتاب در ایستگاه‌های مترو تهران توسط مؤسسه «انتظار صبح قریب» صبح دوشنبه افتتاح شد. در افتتاح این نمایشگاه در ایستگاه شهید بهشتی مترو تهران، تعدادی از نمایندگان كمیسیون قضایی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه کتاب در مترو

افتتاح نمایشگاه كتاب در 16 ایستگاه مترو تهران

مترو

نمایشگاه كتاب در ایستگاه‌های مترو تهران توسط مؤسسه «انتظار صبح قریب» صبح دوشنبه افتتاح شد.

در افتتاح این نمایشگاه در ایستگاه شهید بهشتی مترو تهران، تعدادی از نمایندگان كمیسیون قضایی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

در این برنامه موسی قربانی (عضو هیئت رئیسه مجلس) ،جواد آرین منش (نایب رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس) و تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

محمد حقی، مسئول برگزاری نمایشگاه كتاب مترو درباره این نمایشگاه گفت: این طرح توسط تعدادی از روحانیون و بنا بر تحقق اهدافی همچون رفع بخشی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه ترویج كتاب و كتاب‌خوانی، ایجاد انگیزه مطالعه در مردم، ارائه مشاوره و راهنمایی به مخاطبان، وارد كردن كتاب به سبد خانواده و برگزاری نمایشگاه‌های كوچك در نقاط مختلف به عنوان كارگاه‌های زودبازده فرهنگی به اجرا گذاشته شد.

وی اظهار داشت: نمایشگاه كتاب مترو سال گذشته نیز به مناسبت ماه رمضان در 23 ایستگاه مترو در 450 عنوان كتاب با عنوان «طعم دانایی» با محوریت كتاب‌های ارزشی اجرا شد كه سال جاری نیز تا پایان ماه رمضان در ایستگاه‌های مترو دایر خواهد بود.

حقی در ادامه با اشاره به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی اضافه كرد: امسال با ارتباط با نویسنده‌ها و متناسب با فضای مطالبات مردم كتاب‌های مناسبی با آرایش و چینش جدیدی وارد نمایشگاه‌ها كردیم.

وی گفت: در روزهای اولیه 500 عنوان كتاب كه 300 عنوان كتاب‌های گذشته و 200 عنوان كتاب‌های جدید بود ارائه شده و طی روزهای آتی نیز عناوین جدید دیگری جهت ایجاد تنوع عرضه می‌شود.

حقی با گلایه از اینكه ابتدا قرار بود برگزاری نمایشگاه در مثلث مترو ، پارك و امام‌زاده باشد، افزود: علی‌رغم مذاكراتی كه با برخی امام‌زاده‌ها و پارك‌های شهر تهران برای برگزاری نمایشگاه كتاب انجام گرفته بود به خاطر برخی ملاحظات این طرح را به بعد موكول شد كه امیدواریم در گام‌های بعدی متناسب با ایام فاطمیه و محرم و دهه فجر این طرح به اجرا درآید.

وی اضافه كرد: بنا به بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به تجربه و آمار سال گذشته بنا شد كتاب‌هایی كه در برخی ایستگاه‌ها طبق آمار طالب بیشتر دارند در هر ایستگاه با آرایشی جدید ارائه شوند.

حقی بیان كرد: نام طرح امسال «انتظار صبح قریب» است كه این نام از اسم موسسه فرهنگی تبلیغی «انتظار صبح قریب» گرفته شده است.

وی با شاره همكاری مترو گفت: با همكاری صمیمانه شركت مترو تهران قرار شد این طرح در 16 ایستگاه پر طردد عملی شود.

حقی در این راستا با اشاره به اسامی 16 ایستگاه برگزار كننده این طرح افزود: ایستگاه‌های مصلی، شهید بهشتی، مفتح، دروازه دولت، هفت تیر، علم و صنعت، امام حسین، نواب، آزادی، حقانی، صادقیه، شهرری، بهارستان، قلهك، شهدا، انقلاب برگزار كننده این طرح هستند.

حقی در باره وجود كارشناسان در این طرح افزود: از ویژگی‌های این طرح وجود كارشناسانی است كه یا اغلب كتاب‌های موجود را مطالعه كرده و یا مسلط بر محتوای كتاب هستند.

وی ادامه داد: از آنجایی كه این افراد علاوه بر دروس حوزوی دروس دانشگاهی را هم خوانده‌اند بر اساس تستی كه از مخاطب می‌زنند كتاب‌های خاصی را عرضه و معرفی می‌كنند.

وی تصریح كرد: این كارشناسان به یك معنا سیر مطالعاتی به مخاطب ارائه می‌دهند و مخاطب را در این زمینه مستغنی می‌كنند.

وی بیان كرد: امروزه جوانان علاقه زیادی به كتابخوانی دارند ولی نمی‌دانند از كجا آغاز كنند و گام بعد در مطالعه باید چه موضوعی باشد كه با مشاوره كارشناسی در این طرح مسیر مطالعه روشن می‌شود.

وی اظهارداشت: اولین ویژگی این طرح قرار دادن كتاب در معابر عمومی و دیگر ارائه مشاوره توسط طلاب تحصیل كرده است.

وی گفت: این طرح توسط موسسه «انتظار صبح قریب» و با مشاركت شركت مترو و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان ماه مبارك رمضان ادامه دارد.

خبر گزاری فارس