تبیان، دستیار زندگی
ی‌شود اوایل سال 84 به مصاف كویت می‌رویم مربی دیگری به كادرفنی اضافه نمی‌شود برانكو ایوانكوویچ كه پس از استراحتی چهارده روزه بامداد دوشنبه وارد كشورمان شد، و در گفت‌وگویی درباره‌ی دیدار تیم ملی كشورمان برابر تیم ملی كویت اظها...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایوانكوویچ: نویدكیا به تیم ملی دعوت می‌شود

اوایل سال 84 به مصاف كویت می‌رویم
مربی دیگری به كادرفنی اضافه نمی‌شود


برانكو ایوانكوویچ كه پس از استراحتی چهارده روزه بامداد دوشنبه وارد كشورمان شد، و در گفت‌وگویی درباره‌ی دیدار تیم ملی كشورمان برابر تیم ملی كویت اظهار كرد: ما با برگزاری این دیدار در یكی از دو تاریخ 27 ژانویه یا ماه می موافقت كرده بودیم اما امروز تصمیم گرفتیم این دیدار را در 27 ژانویه نپذیریم چون نمی‌توانستیم از شش یا هفت بازیكن اصلی خود استفاده كنیم و عدم حضور این بازیكنان باعث می‌شد به هدف اصلی خود دست پیدا نكنیم. به همین دلیل در ماه می و پس از دیدار با كره شمالی با كویت یك دیدار خواهیم داشت.

وی درباره‌ی دعوت از محرم نویدكیا به تیم ملی گفت: چیزی كه من را خوشحال می‌كند این است كه نویدكیا یكی از بازیكنان با كیفیت تیم ملی را در نهایت سلامت می‌بینم. او در دیدار تداركاتی تیمش به میدان رفت و این خبر بسیار خوبی برای تیم ملی كشورمان است.

برانكو افزود: نوید كیا پیش از مصدومیتش یكی از ملی‌پوشان استاندارد و ثابت ما بود و همه‌ی ما انتظار داریم كه در آینده كیفیت گذشته‌ی خود را به تایید برساند و در اختیار تیم ملی باشد. به طور قطع وی یكی از كاندیداهای ما برای دعوت به تیم ملی است.

سرمربی تیم ملی كشورمان درباره‌ی مذاكره با مسوولان باشگاه‌های آلمانی كه بازیكنان ایرانی در آن تیم‌ها حضور دارند گفت: من باید در این روزها با آنها گفتگو می‌كردم اما چون بیشتر تیم‌های بوندس‌لیگا به كمپ‌های اروپایی رفته‌ بودند، امكان گفتگو با آنها را پیدا نكردم اما اگر مشكل ویزای من حل شود فردا برای گفتگو با مسوولان بایرن مونیخ، الاهلی و الوصل عازم دوبی خواهم شد. پیش از این نیز قرار این ملاقات‌ها را با سران این باشگاه‌ها گذاشته بودم.

برانكو در پاسخ به این سوال كه احساس شما پس از به دست آوردن مقام دوازدهمی برترین مربی جهان در سال 2004 چیست، گفت: به خاطر این موفقیت از صمیم قلب خوشحالم و این موفقیت مرهون تلاش بازیكنان و كادر فنی (شاهرخی، سجادی، فركی و داوود بگوویچ) است. به دست آوردن این عنوان بار دیگر مهر تاییدی است بر قدرتمندی فوتبال ایران و به رسمیت شناخته شدن فوتبال ایران در جهان. این عنوان انگیزه‌ی ما را برای حضور در رقابت‌های آتی دو چندان خواهد كرد.

وی درباره‌ی علاقه‌مندی مسوولان و مربیان تیم فوتبال مسینا برای مذاكره و تماشای مستقیم تمرینات این تیم توسط برانكو به ایسنا گفت: یكی از اهداف من سفر به ایتالیا و تماشای تمرینات مسینا است.

برانكو افزود: در لیگ ایتالیا وقفه‌ای چهارده روزه بوجود آمد كه این وقفه به خاطر تعطیلات سال نو بود، به همین دلیل امكان سفر من به ایتالیا وجود نداشت ولی به طور قطع در اولین فرصت بر سر تمرینات مسینا حاضر خواهم شد و یكی از مسابقه‌های این تیم را بدون تردید از نزدیك تماشا كرده و با مربی این تیم گفتگو خواهم كرد.

وی ادامه داد: رحمان رضایی یكی از بهترین و مهم‌ترین اجزای تیم ملی است و حضور او در تیم ملی غنیمت است، به همین خاطر باید یك رابطه‌ی خوب بین فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه مسینا و همچنین من و سرمربی این تیم وجود داشته باشد.

وی درباره‌ی وضعیت تیم ملی ب و كادر فنی این تیم گفت: تا شروع بازی‌های كشورهای اسلامی زمان زیادی داریم به همین خاطر در جلسه‌ی امروز در خصوص تیم ملی ب گفتگو نكردیم چرا كه موضوعات دیگری در اولویت ما قرار داشت ولی بی تردید با نزدیك شدن به این مسابقات از افراد مستعد برای حضور در تیم ملی ب دعوت به عمل خواهدآمد.

سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان درباره‌ی جلسه‌ی امروز خود با كادر فنی  گفت: این جلسات هر هفته میان اعضای كادر فنی برگزار می‌شود و در نشست امروز درباره‌ی مسایل مختلفی از جمله ساماندهی اردو، دیدار با بحرین، سازماندهی سفر به بحرین و ... صحبت كردیم.

ایوانكوویچ درباره‌ی شایعه‌ی مطرح شده مبنی بر استخدام یك مربی روانشناس برای تیم ملی پیش از سفر به بحرین گفت: كادر فنی تیم ملی تكمیل شده است به طوری كه شخص دیگری به این كادر اضافه نخواهد شد. طبیعتا ما با نفرات مختلفی برای موفقیت هر چه بیشتر تیم ملی گفتگو می‌كنیم، اما اضافه شدن شخصی به كادر تیم ملی و مربی روانشناس در شرایط فعلی امكان پذیر نیست.